kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 171)
  • Auteur
    Berichten
  • #17530655

    Gaaf idee dit en het zou in principe “niet zoveel” hoeven te kosten. Ik ga me er ook eens in verdiepen :angel

    #17530656

    een r5 gtt heb ik zelf gehad, zit in principe een garrett T2 op, kan je beter een T25 nemen (groter opspinwiel, mooiere vermogenvrijgave. Bij reno is het blokje vrijwel onaangepast op de turbo. de 1.4 wordt natuurlijk ook zonder turbo geleverd maar het blok is vrijwel het zelfde zover ik weet (op de compressie na), op een 1.2n moet echt wel kunnen denk ik..

    Maarja als je de compressie omlaag moet brengen zou ik nogmaals voor die T25 gaan om het nog een beetje rijdbaar te houden. als je turbo pas bij 2500 begint te draaien heb je een giga turbogat met die lagere compressie op dat blokje..

    #17530657

    Iemand een idee hoe het oliecircuit te maken? Dus leidingen naar de turbo en weer terug? Terug lijkt me gewoon een nippeltje onderin de carterpan maken en hierop aansluiten. Alleen de leiding naar de turbo toe, heeft de originele oliepomp van een 1.2 genoeg power om het naar de turbo te leiden?

    #17530658

    vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straks

    #17530659

    weet wel een engelse corsa A die nu een volume heeft van 0.9 en met turbo ruim 150pk perst. (hillclimb corsa A) zitten onder andere zuigers in van een Metro.

    maar die basis is als ik t me goed herrinder een 1200 ohc

    #17530660

    mischien heb je hier wat aan
    Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
    Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

    sucses er mee

    #17530661

    Hmm, alleen denk ik , zou ik de LMM aan de inlaatzijde van de turbo aansluiten…maar die injektie is wel gaaf!!

    #17530662

    origineel gepost door robbyrood
    Hmm, alleen denk ik , zou ik de LMM aan de inlaatzijde van de turbo aansluiten…maar die injektie is wel gaaf!!

    ’t lijkt wel een LHM ?

    #17530663

    origineel gepost door markteunis
    mischien heb je hier wat aan
    Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
    Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

    sucses er mee

    Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?

    #17530664

    origineel gepost door *Jurgen*

    origineel gepost door markteunis
    mischien heb je hier wat aan
    Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
    Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

    sucses er mee

    Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?

    ja dat past
    maar je moet wel een aantal dingen aanpassen
    zoals motorsteun gaten boren
    waterpomp van een ckadett
    vliegwiel van een ckadett
    etc
    heb ooit een keer een foto reportage gemaakt van een ombouw
    als er belang voor is wil ik dit wel plaatsen met tekst evt

    #17530665

    POSTEN!!!!!!!!!!!!!!!:D:kewlpics;)

    #17530666

    heb een topic gemaakt bij overige motortypes

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115102

    #17530667

    origineel gepost door pipo
    vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straks

    Nog even over de olieleidingen, zou de originele oliepomp genoeg capaciteit hebben om de olie naar de turbo te pompen, naast de normale oliebenodigdheden?

    #17530668

    volgens de vraagbaak van kadett,
    is de minimale oiliedruk 0,8bar en maximaal 3 bar,
    dus daar zit nog wel een beetje spelingsruimte tussen,
    als je motor in goede staat is naturlijk, en niet alle oliedruk nodig is om je blok heel te houden.
    bij een 1200 kun ook een oliekoeler plaatsen, daar ben je ook heel wat kracht voor nodig
    als de standaard oliepomp dat aan kan, moet een turbo ook lukken (denk ik)
    weet alleen niet hoeveel oliedruk een turbo nodig is?????

    #17530669

    Niet zo veel hoor.. 3 bar max

    Heb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)

    #17530670

    ik lees net in het groote boek “maak uw opel sneller” van gert hack .
    dat de ideale oliedruk bij de 1200 4,5 tot 5 bar moet zijn voor hogere prestaties.
    hiervoor is vroeger een speciale veer voor de overdrukklep geweest (jetten, irmscher)
    die de klep op bij 5 bar opent
    weet iemand als die veren er nog zijn?????? of te maken??????

    als je vermogen meer wordt dan 80pk je ben je een oliekoeler nodig
    de temp van de olie mag namelijk niet hoger worden dan 135 graden
    als je een turbo gaat plaatsen neem ik aan dat je wel meer vermogen gaat krijgen dan 80pk
    anders kun je net zo goed een 1200 gaan tunen:D

    #17530671

    origineel gepost door giuliettaevo
    Niet zo veel hoor.. 3 bar max

    Heb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)

    De ohv motor stamt uit de jaren 60 als een 1000cc
    Opel heeft nog heel wat jaren mee gesleuteld om het blok uptodate te houden.

    In de jaren 60 hebben ze met het ontwerpen van de motor, geen rekening mee gehouden dat bijna een eeuw later
    fans zijn die een turbo op een lief klein 1200je wil bouwen

    LEKKER GAAN BOUWEN EN AANPASSEN DAT HET HEEL BLIJFT :jerry:jerry

    #17530672

    met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent

    #17530673

    origineel gepost door hanskadett
    met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent

    psssssssssssssssssssssssssst broem broem psssssssssssssssssssssssssssst :thumbup

    #17530674

    origineel gepost door hanskadett
    met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent

    Jaja een standaard kadett blokje kan die kompressor niet ronddraaien, hooguit eentje vd nieuwe golf twin charger daar zit een heel kleine kompressor op m25 ofzo.

    Plus de poelie zit op de krukas maar met 1 boutje vast, dus die breekt dan meteen af.

    Kleine turbo gaat veel beter.

    #17530675

    of met een g-lader gaat ook lijkt me

    #17530676

    of zo,n amerikaanse turbo/charger.

    snaar aangedreven turbo.die vreet nie zo veel energie:hmmz

    #17530677

    Zo’n ding wil je niet hebben:thumbdown…. Doet alleen met hoge toeren iets. Is leuk voor een voorwielaandrijver. leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s maar het koppel stijgt veel minder in verhouding.

    #17530678

    origineel gepost door giuliettaevo
    Zo’n ding wil je niet hebben:thumbdown…. Doet alleen met hoge toeren iets. Is leuk voor een voorwielaandrijver. leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s maar het koppel stijgt veel minder in verhouding.

    Wat een onzin, “leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s” : er is geen ander type supercharger wat meer vermogenswinst geef.
    En wil je een snelle auto, moet je Peekaa’s hebben en is koppel bijzaak .
    Goed voorbeeld is een dieselmotor, een 3.0-24v met 300nm en 200pk,is een stuk sneller als een 1.9tdi met 300nm en 130pk.

    Tis maar wat je wilt, “cruisen” of knallen !

    #17530679

    ga je maar eens inlezen in de materie voor je iemands reactie omzin noemt…:thumbdown

    wie gaat er nu een dieselmotor met een benzinemotor vergelijken, en dan ook nog en atmosferische met een drukgevulde motor? appels en peren.

    centrifugaalcompressor is leuk voor de cijfertjes ja, geeft procentueel idd de hoogste winst. het is alleen jammer dat hij dit alleen maar bij hoge toerentallen doet en dat je er wel een hoop pk’s bijkrijgt bovenin maar weinig koppel ( wat trekkkracht is…). Voor een circuitauto maakt dat niet zoveel uit omdat je dan altijd hoog in toeren blijft maar voor een straatauto is het wel fijn als je ondrin ook sneller bent.

    Bij een roots compressor ( ja ja… veel minder efficient:sleeping) krijg je veel meer koppel onderin en ook bovenin nog aardig wat erbij, gevolg is dat je een snellere opbouw van koppel hebt en de auto er bij elk toerental beter vandoor gaat. In het straatverkeer zal dit ook zeker de snellere en leukere auto zijn om te rijden.

    Maar de beste compressor is de schroefcompressor. Op de AMG modellen zit een schroefcompressor. Deze zijn ook bij hogere laaddrukken erg efficient. helaas is dit ook meteen de duurste compressor.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 171)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.