kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 171)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212662

    Ik ben van plan m,n station 1.2 ohv om te bouwen naar turbo, zoek hier info. over wie kan mij goed op weg helpen:wub

    gr.kerni

    #17530631

    toen ik nog naar de okccn meeting ging in Budel ( 2000??) reed er daar een duitser met zo’n ding. Volgens mij met een td03 van een scooby. Ding draaide nooit goed, altijd stuk, dus nooit goed bekeken :afro

    #17530632

    heb ze wel is gezien met een turbo van een renault 5 GT Turbo…
    Dat is een 1.4 dus… :hmmz

    #17530633

    Wel gelezen over de turbo van een Renault 5GTT (GT Turbo) en de carburateur van een R5 GTT gebruiken.

    schijn je de gaten van de R5 GTT carburateur iets op te moeten groten om hem op je inlaat te doen passen.

    heb ik ergens eens gelezen.

    En je zal uiteraard het uitlaat spruitstuk moeten aanpassen voor op de kadett motor…

    Willem

    #17530634

    renault carb past net nie zit 2 a3 mm verschil in de bouten van spruitstuk tegenover carb
    compressie is bijna evenlaag

    er staan op you tube een paar filmpjes van een ohv turbo met k jettronic

    #17530635

    Klopt, daarom schijnen ze de boutgaten te veranderen in de carburateur waarmee deze vast komt.

    Past niet bestaat niet, wat niet past maak je past.

    maar schijnt een niet al te grote klus te zijn.

    Heb ik gelezen iig..

    op mijn beste duits in een OPEL blad aldaar toendertijd.

    Willem

    #17530636

    Wat niet past word passend gemaakt.
    Flensen tekenen en laten snijden is geen probleem.

    Het gaat mij vooral op compressie verhouding enz, hoe dik de plaat moet zijn voor de koppaking.

    of je met injectie kunt gaan rijden?
    enz enz.
    Mijn duits is heel goed dus dat is het probleem niet:D

    Gr.kerni

    #17530637

    origineel gepost door KERNI
    Wat niet past word passend gemaakt.
    Flensen tekenen en laten snijden is geen probleem.

    Het gaat mij vooral op compressie verhouding enz, hoe dik de plaat moet zijn voor de koppaking.

    of je met injectie kunt gaan rijden?
    enz enz.
    Mijn duits is heel goed dus dat is het probleem niet:D

    Gr.kerni

    Ik denk graag mee, eerste gedachte:

    – compressie : bij een 12n is die niet zo hoog, moet dat echt nog lager?
    – misschien eerst maar eens beginnen, als het loopt en je blaast het op, heb je voor een redelijke prijs een nieuw blok.

    – je zult de nodige pijpen moeten leggen maar dat moet lukken.

    Brandstof: het schijnt inderdaad “eenvoudig” te zijn om een carburateur-turbo systeem te nemen.

    Injectie: Ja, ik denk dat dat kan. Heb zelf geen ervaring met kdfi of meqasquirt, maar zo iets moet kunnen.

    #17530638

    je hoeft alleen de gaten van de carb maar een beetje uit te vijlen. compressie van de r5 turbo is ongeveeer 7,5:1 en die van de kadett 7,8:1.heb het idee ook ooit gehad en alles toen op de sloop gehaald van een r5 maar toch overgestapt naar de 2400 motor.kop er op van een e kadett ohv die hebben grotere kleppen nokkenas van een 1,0 er in die is scherper.uitlaatspruitstuk maken en gaan met die banaan maar ik denk dat jedrijfstangen het niet aankunnen die zijn een zwak punt en dan je bak die is bij een 1200 ook niet al te sterk.tja en je hebt maar 4 versnellingen dus bent zo klaar hahaha:P

    #17530639

    ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).

    Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.

    dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.

    En ja, deze motortjes kosten niet veel, waarom zou je het niet gewoon proberen met Carburateur van een R5 GTT.

    Is opzich wel een leuk Project haha…

    veel vermogen uit een 1.0 of 1.2 ohv motortje is altijd grappig.

    Willem

    #17530640

    origineel gepost door wim-v6
    ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).

    Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.

    dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.

    Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
    C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?

    #17530641

    zou een leuk project worden, heb wel eens gekeken op r5gtt forum, maar er zijn behoorlijke vermogens uit te persen

    #17530642

    origineel gepost door a3corsa

    origineel gepost door wim-v6
    ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).

    Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.

    dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.

    Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
    C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?

    dat verhaal is indd erg verward. iedereen zegt wat anders. kan wel, kan niet kan wel, kan niet.

    binnenkort maar een ohc bak achter de losliggende ohv proppen.

    #17530643

    haha, excuus, geen rekening mee gehouden

    Willem

    #17530644

    Even over de F bakken

    ik heb hier een F10 bak liggen van een OHV 1.2 Kadett-E motor.

    en een F10bak liggen van een 1.4i OHC motor.

    En bij mij zijn de belhousen van bijde bakken gelijk

    Willem

    #17530645

    origineel gepost door folkyc20xe
    toen ik nog naar de okccn meeting ging in Budel ( 2000??) reed er daar een duitser met zo’n ding. Volgens mij met een td03 van een scooby. Ding draaide nooit goed, altijd stuk, dus nooit goed bekeken :afro

    Even tussendoor: impreza heeft standaart al een TD04:P;)
    Gr Pascal

    #17530646

    origineel gepost door wim-v6
    Even over de F bakken

    ik heb hier een F10 bak liggen van een OHV 1.2 Kadett-E motor.

    en een F10bak liggen van een 1.4i OHC motor.

    En bij mij zijn de belhousen van bijde bakken gelijk

    Willem

    pri-as enzo? ook gelijk? is die 1.2 bak toevallig een 5bak?:angel

    #17530647

    http://www.youtube.com/watch?v=sY–OiSzqCc

    B Kadett Caravan 1200 Turbo

    Zelfde kerel die een B Kadett V8 heeft.

    Vrij actief op youtube met het lezen van de reacties, miss kan hij je helpen.

    #17530648

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door wim-v6
    Even over de F bakken

    ik heb hier een F10 bak liggen van een OHV 1.2 Kadett-E motor.

    en een F10bak liggen van een 1.4i OHC motor.

    En bij mij zijn de belhousen van bijde bakken gelijk

    Willem

    pri-as enzo? ook gelijk? is die 1.2 bak toevallig een 5bak?:angel

    bijde 4 bakken.

    1 komt van mijn Kadett-E 1.2S ohv ’85 af
    1 komt van een Corsa-A Sedan 1.4i Swing ’90 af

    zal eens naar de prise as kijken.

    ik heb ze naast elkaar gehad om de belhouses te vergelijken.

    prise as niet eens naar gekeken eigenlijk, maar denk wel gelijk.

    Willem

    #17530649

    Kijk ik hoef ook geen 200 pk er uit te trekken ;) anders pak ik wel een let of zo ….

    Met deze info. kan ik vast mee beginnen :) alvast bedankt, meer suggesties zijn altijd welkom:)

    Gr.kerni

    #17530650

    als je even verder kijkt op youtube kome er nog wel wat 1100 en 1200 turbo’s voorbij, wel wijs:D

    #17530651

    volgensmij is een ohv bak anders dan een ohc bak mij niet vergissend want ik heb nog nooi een corsa gezien met een 5 bak aan een ohv en als dat zou passen zouden er zat zijn

    #17530652

    Maar een Kadett E met ohv en 5 bak heeft wel bestaan. Het motortype is in dat geval 1.2sc, gewoon zoals boven al staat een verfijnde 1.2 motor die ook al in de B-kadett (en A-kadett 1.0?) hing.

    Maar dat van die belhouses: zou je dat eens willen proberen. Als het past, dan kun je een 1.2ohv RWD ook (technisch) zeer gemakkelijk van een vijfbak voorzien. Aan de benodigde onderdelen komen is alleen wat lastiger, want de auto’s waar de onderdelen uit moet komen zijn ondertussen exoten geworden (Opel Manta/Ascona B 1.3s en Toyota Corolla RWD).

    Groeten, MArk

    #17530653

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door a3corsa

    origineel gepost door wim-v6
    ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).

    Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.

    dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.

    Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
    C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?

    dat verhaal is indd erg verward. iedereen zegt wat anders. kan wel, kan niet kan wel, kan niet.

    binnenkort maar een ohc bak achter de losliggende ohv proppen.

    Laat ik het dan zo zeggen:

    Gietijzeren 1200, uit een voorwielaangedreven auto (corsa-D-E kadett), daar zal misschien zo een (opel) 5-bakje aan passen.
    (bak met dif er in, twee uitgaande assen)

    Gietijzeren 1200 uit een achterwiel aangedreven auto (b-C- Kadett), daar is geen normaal passende 5-bak voor te vinden.
    (bak zonder dif, één uitgaande as)

    #17530654

    origineel gepost door KERNI
    Kijk ik hoef ook geen 200 pk er uit te trekken ;) anders pak ik wel een let of zo ….

    Met deze info. kan ik vast mee beginnen :) alvast bedankt, meer suggesties zijn altijd welkom:)

    Gr.kerni

    ‘k heb nog wel één en ander aan turbo’s liggen mocht er intresse zijn erin…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 171)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.