Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c 1.2 sedan –> 20xe met 45er webers
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
2 november 2010 om 06:07 #17750835
vet toch maar helaas pech nummer twee kijk maar in mijn topic heb jij hier ooit last van gehad anders zou ik graag willen weten wat jij toen gedaan hebt
2 november 2010 om 06:34 #17750836Had hem gister al zien staan… werkbus er naast gezet en weer ff erin kijken hahhahaha;)
mooi kadetje:cool: die van hans ook nu:P
Legergroen met matzwart!!! zeker doen;)
grtz
3 november 2010 om 23:21 #17750837als je nog geen achterlichten hebt ik heb er nog zat:Pen nog wel meer dingen van een c kadett
:angel13 november 2010 om 19:46 #17750838vandaag weer wat gedaan.
heb van de week een doos nieuw portier en raam rubbers binnen gekregen van opel classic parts.
heb ook nog nieuwe witte knipperlichten besteld en raamveeg/likkers – lijstjes .
ik heb van @aapje een doos reperatie spullen binnen gekregen
-dus heb de kachelmotor vervangen .
-heb zwarte zonneklepjes met goede scharnieren.
-en orginele achterlicht glaasjes. :thumbupnog een week dan heb ik vakantie dan ga ik het 1 en ander doen aan de kadett :thumbup
14 november 2010 om 11:01 #17750839zo je gaat goed tekeer man:o
trouwens ik snap niet dat je de dett niet verkocht kreeg ik heb hem niet te koop staan en en heb al 3 aanbiedingen:hmmz14 november 2010 om 12:05 #17750840ik had wel mensen die interresse hadden maar geen geld of een auto in te ruilen die ik niet wou hebben :thumbup
14 november 2010 om 14:07 #17750841Wist niet dat je een kadett-c wou :P Had anders wel m’n Coupé gewisseld met een lading reserve delen :P
14 november 2010 om 14:51 #17750842origineel gepost door Aapje
Wist niet dat je een kadett-c wou :P Had anders wel m’n Coupé gewisseld met een lading reserve delen :Pnee ben iets meer tevreden met deze :D :jerry
23 november 2010 om 21:35 #17750843ik ben deze week druk bezig geweest info te verzamelen en ond. te zoeken om de kadett wat meer pk’s te geven :thumbup
23 november 2010 om 22:10 #17750844Het ligt er maar net aan wat voor bak je er in stopt.
Een Getrag 240 past zo in de tunnel, wat je gezien de tussenas van plan bent…
Een vierbak past niet zo in de tunnel, ook voor een vijfbak van een Omega (R25) moet je aanpassen.Groeten, MArk
23 november 2010 om 22:16 #17750845origineel gepost door Kadett C
Het ligt er maar net aan wat voor bak je er in stopt.
Een Getrag 240 past zo in de tunnel, wat je gezien de tussenas van plan bent…
Een vierbak past niet zo in de tunnel, ook voor een vijfbak van een Omega (R25) moet je aanpassen.Groeten, MArk
ja dat wist ik al :thumbup
maar welke as moet je bij welke bak hebben bij een c kadett ,
voor een manta staat het mooi allemaal in het cih gedeelte.voor een 240 bak heb je iig een automaat as nodig van 67 cm
maar voor een 4 bak van een 2.0s of van een 1.8 s wat voor as heb je dan nodig ?
23 november 2010 om 22:25 #17750846Een vierbak is standaard geleverd in een Kadett C (1600+ motoren), dus die moet je dan ook erbij hebben.
Dit zou ook zo moeten zijn als je een 1800 vierbak hebt. Ik weet alleen niet of het dan met de motorsteunen plug-and-play is, of dat de motor iets meer naar voren/achteren komt.
In principe is het dezelfde bak, alleen met een ander koppelingshuis. Dit zit bij de vierbak namelijk los.
Zo bestaat er voor dezelfde bak ook nog een 1300ohc koppelingshuis.Groeten, MArk
23 november 2010 om 22:46 #17750847Leuke dett…
En zie zelfs mijn oude stuurtje voorbij komen :)
24 november 2010 om 12:04 #17750848waarom maak je geen getrag aan de 2.0s?
tunnel niet aanpassen en direct weer een versnelling extra en dus wat fijner op snelweg etc24 november 2010 om 12:49 #17750849Voor een Getrag moet de tunnel toch ook aangepast worden als je met 1.2 handgeschakeld rijdt?
24 november 2010 om 14:24 #17750850origineel gepost door *Jurgen*
Voor een Getrag moet de tunnel toch ook aangepast worden als je met 1.2 handgeschakeld rijdt?voor een 240 5 bak hoef je niks aan tepassen maar die bakken zijn ruim 200 euro per stuk en een 4 bak maar 25 euro ik heb die 5e versnelling niet nodig in de stad :thumbup
24 november 2010 om 14:59 #177508515-bak kan je altijd nog erin bouwen… Mooiste is zo’n 4-bak zonder te veel te moeten verbouwen. Blijft de kadett zelf ook nog een ‘beetje’ origineel van :)
24 november 2010 om 17:34 #17750852-ik heb voor mijn manta een c20xe met omgebouwd 1.8s spul liggen incl. 5 bak die komt nu eerst in de kadett. en als de manta klaar is bouw ik het om naar de manta :thumbup
-er komen rekord 2.2 remmen op die zitten nu op mun manta
incl. hoofdremcilinder.
– ik had nog gereviseerde nette 45er webers liggen die komen erop
-groep a spagetti spruitstuk heb ik ook nog liggen die moet ik dus wel ff verlassen.
-en een kent cam belt , verstevigde distributieriem van biesheuvel :thumbup
-licht alu turbo vliegwiel met turbo koppeling :thumbup-ik ga zondag een 1600 achteras ophalen
-en binnenkort ook een automaat as :thumbup
-vooras en chassis worden verstevigtontsteking weet ik nog niet kan een 1.8s ontsteking op een c20xe zonder dat de thermostaat in de weg zit ?
ik heb nog wel een gewone 1.8 ascona ontsteking maar dan moet ik de kachel aanpassen .:thumbdown
ik heb vandaag ook de nieuwe witte knipperlicht glaasjes binnen gekregen en de raamlikkers veeglijsten van opel classic parts :thumbup
verder vast het blok gereinigt




24 november 2010 om 20:11 #17750853hey, knutselkoning.
de ontsteking van een peugot 205 past geloof ik ook, die is wat korter.
weet zo niet welk type, maar dat is nog wel ergens terug te vinden hiero.
maar wat voor zuigers heb je er in zitten, lijken wel op die van een let, of vertekend het beeld zo.
maar een c20xe in een c, dat gaat lekker hard jonge.groeten.
24 november 2010 om 22:35 #17750854origineel gepost door kadett4x4
hey, knutselkoning.
de ontsteking van een peugot 205 past geloof ik ook, die is wat korter.
weet zo niet welk type, maar dat is nog wel ergens terug te vinden hiero.
maar wat voor zuigers heb je er in zitten, lijken wel op die van een let, of vertekend het beeld zo.
maar een c20xe in een c, dat gaat lekker hard jonge.groeten.
dat vroeg ik me dus ook af wat voor zuigers erin zitten ?
het is wel ooit een turbo blok geweest denk ik want er zit ook een olie retourleiding in het carter.
en op het inlaatspruitstuk zat een extra injector .
als ik zo foto’s opzoek van let zuigers zijn dat idd de zuigers die in mijn xe zitten .
heb ik dan geen compressie verlies of waar pakt een let zijn compressie verhouding tov. de xe :hmmz
24 november 2010 om 23:56 #17750855Ik zou zeggen LET inbouwen :D
24 november 2010 om 23:59 #17750856meteen let er in pssssst
:P25 november 2010 om 06:05 #17750857als jullie de let betalen vindt ik het prima :P
maar daarvoor rijd ik te kleine stukjes.
dus zal ik de 16v uit mijn kadett gsi moeten halen en die op moeten bouwen
want met let zuigers is de comp. verhouding te laag denk ik :hmmz
gr.
25 november 2010 om 06:31 #17750858Goed bezig … knutselturk
zal binnekort is komen kijken naar je project ;)
25 november 2010 om 16:35 #17750859:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.