Kadett ’82 Berlina Voyage

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett ’82 Berlina Voyage

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #18218865

    Misschien is roze wel leuk!

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #18218866

    :ass

    #18218867

    MOOI ROZE IS NIET LELIJK :jerry :jerry

    Kleurt goed bij die vinger :wors :wors :wors :jerry

    #18218868

    @PeterNoFear wrote:

    Er zat een 5-bak C355 achter mijn 16s, veels te hoge toeren.
    Net omgebouwd naar W372, met een grote koppeling.
    Stukken beter, morgen inbouwen en ook drekt maar verlagen!

    Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

    Dit betreft een F-16 W372 neem ik aan?
    Wat zijn je ervaringen met deze combinatie,1.8E met deze bak?

    #18218869

    kan het zijn dat deze kadett station in roden staat?

    #18218870

    @opelremco wrote:

    Dit betreft een F-16 W372 neem ik aan?
    Wat zijn je ervaringen met deze combinatie,1.8E met deze bak?

    Nou, het bleek geen W372 te zijn :jerry
    Het lijkt bijna dezelfde bak te zijn, en hij maakt nog wel aardig wat toeren.
    Hij trekt wel lekker nu, maar bij 220 loopt hij toch bijna 6000 toeren :shock:

    @Gsifreak wrote:

    kan het zijn dat deze kadett station in roden staat?

    Ja klopt, maar er staat nog zo één ;)

    #18218871

    Ik zat net even een beetje te snuffelen in het marktplaats gedeelte, en nou kwam ik een apparaatje tegen waarmee de achterruit verwarming van een Vectra B als antenne fungeert.

    Nou vraag ik mij af hoe dat apparaatje aangesloten zit, en hoe het werkt.
    Misschien dat een van jullie dat weet, lijkt me een vette upgrade voor de Kadett :jerry

    #18218872

    Zoals sommige al weten begint mijn Kadett wat minder te worden.
    Mijn koplampglas is er nog steeds voor weg, en van mijn embleem zit de helft er nog maar aan.
    Er zijn nog wat punten die gelast moeten worden, en er zijn wat punten die veranderd moeten worden.
    Zodoende heb ik besloten dat er een auto bij moest komen.
    De Kadett is namelijk zeer zeker niet zuinig, en als ik er mee blijf rijden word hij er natuurlijk niet beter op.

    Ik zocht een lichte, kleine en zuinige auto voor er bij.
    Dan roept natuurlijk iedereen: Corsa A!
    Maar als ik een Corsa A zou kopen, moet deze ook netjes worden,
    en dan word hij me net zo heilig.

    Zodoende ben ik opzoek gegaan naar wat anders.
    Een Nissan Micra 1.2i, 54pk, 750kg, 84.000km
    5 deurs, open dakje, en goed onderhouden.
    Originele radio zit er nog in :D

    #18218873

    @PeterNoFear wrote:

    Zoals sommige al weten begint mijn Kadett wat minder te worden.
    Mijn koplampglas is er nog steeds voor weg, en van mijn embleem zit de helft er nog maar aan.
    Er zijn nog wat punten die gelast moeten worden, en er zijn wat punten die veranderd moeten worden.
    Zodoende heb ik besloten dat er een auto bij moest komen.
    De Kadett is namelijk zeer zeker niet zuinig, en als ik er mee blijf rijden word hij er natuurlijk niet beter op.

    Ik zocht een lichte, kleine en zuinige auto voor er bij.
    Dan roept natuurlijk iedereen: Corsa A!
    Maar als ik een Corsa A zou kopen, moet deze ook netjes worden,
    en dan word hij me net zo heilig.

    Zodoende ben ik opzoek gegaan naar wat anders.
    Een Nissan Micra 1.2i, 54pk, 750kg, 84.000km
    5 deurs, open dakje, en goed onderhouden.
    Originele radio zit er nog in :D

    leuk botsautootje !!

    #18218874

    Ja leuk karretje om in rond te scheuren haha

    #18218875

    Roest, roest en nog eens roest.
    Op de één-of-andere manier kreeg ik steeds natte voeten.
    Aan de bijrijderskant werden wat steentjes, water en zand naar binnen gegooid.
    Reed al een tijdje zonder vloerbedekking, zodat ik de auto droog kon maken.

    Nou heeft de auto een tijdje binnen gestaan, en is lekker opgedroogd.
    To do:
    – Schutbord lassen.
    – Wielkuipen lassen (1e keer!).
    – Stuurhuis vastzetten :shock:
    – Koplamporen lassen.
    – Zomervelgen opnieuw spuiten en achter bredere banden monteren.

    Eerst het dash er maar eens uitgehaald, en alle isolatie van het schutbord gehaald.
    Compleet doorweekt en verrot, en aangevreten door muizen :swear

    Toen de motor er uit gehaald.

    En er zat nogal wat roest.

    Wielkuip:

    Velgen opnieuw gespoten, banden er om.

    Achter bredere banden, het leek me wat te smal.

    Ver-pekelde wielbouten even gepoetst.

    #18218876

    @PeterNoFear wrote:

    Roest, roest en nog eens roest.
    Op de één-of-andere manier kreeg ik steeds natte voeten.
    Aan de bijrijderskant werden wat steentjes, water en zand naar binnen gegooid.
    Reed al een tijdje zonder vloerbedekking, zodat ik de auto droog kon maken.

    Nou heeft de auto een tijdje binnen gestaan, en is lekker opgedroogd.
    To do:
    – Schutbord lassen.
    – Wielkuipen lassen (1e keer!).
    – Stuurhuis vastzetten :shock:
    – Koplamporen lassen.
    – Zomervelgen opnieuw spuiten en achter bredere banden monteren.

    Eerst het dash er maar eens uitgehaald, en alle isolatie van het schutbord gehaald.
    Compleet doorweekt en verrot, en aangevreten door muizen :swear

    Toen de motor er uit gehaald.

    En er zat nogal wat roest.

    Wielkuip:

    Velgen opnieuw gespoten, banden er om.

    Achter bredere banden, het leek me wat te smal.

    Ver-pekelde wielbouten even gepoetst.

    hoe we in brabant zeggen: deh is `n schone woage.. :thumbup :thumbup heb jij overgens qua wegenbelasting een vol tarief of rij jij op een oldtimer regeling??

    #18218877

    vind het nog wel meevalle naar zoveel jaar :thumb maar goed niks wat jij dus niet kan maken ! succes ermee king:

    #18218878

    Heb inmiddels een brief gestuurd naar de belastingdienst dat ik graag in het kwarttarief wil.

    Na 32 jaar was hij toch wel ver heen.
    – Schutbord
    – Bodemplaat RV
    – Dorpels L+R compleet
    – Lekbakjes L+R compleet
    – Deuren rondom roest
    – Spatborden binnen + buitenkant
    – Keienvanger
    – Onderaan het voorraam
    – Wielranden achter beginnen nu ook :D

    #18218879

    Dat pak je heel goed aan! Ben wel jaloers op zon mooie sleutelruimte en kunde om zoiets zo mooi aan te kunnen pakken.

    Komt er nog een ander blokje in?

    #18218880

    @basss27 wrote:

    Dat pak je heel goed aan! Ben wel jaloers op zon mooie sleutelruimte en kunde om zoiets zo mooi aan te kunnen pakken.

    Komt er nog een ander blokje in?

    Bedankt :D
    De sleutelruimte en het materiaal zijn van AutoTotaal Roden, en hiervoor ben ik ze ook heel dankbaar.
    Ik heb een boel geleerd van een goed kennis van mij, en doe mijn best deze Kadett te redden van de roestduivel.

    Er liggen hele andere plannen op de plank, maar deze gaan veel verder dan een ander blokje.
    Origineel lag er een 1.6 carburateur in, dus een 18E is al een hele vooruitgang vind ik zelf.

    :jerry

    #18218881

    k verwacht binnenkort wel ff een foto met die rooie letters er op haha :P
    had er zelf al nooit meer aan gedacht eigenlijk.

    ziet er goed uit kerel.
    word een net autotje ;)

    #18218882

    Komt helemaal goed denk ik :D

    #18218883

    Maandagmiddag bij AutoTotaal weggehaald, met mooi weer.

    En vandaag de auto mee naar school genomen.
    Hier kan ik bezig met mijn auto tijdens en na school.

    Morgen even verder, vanmiddag nog even inkopen gedaan:

    #18218884

    Goed bezig! Balen dat er overal roest zit.. mijn astra wordt jammer genoeg ook minder :-(
    Eind maart alweer 5 jaar in bezit :-)

    #18218885

    Ik ben hartstikke blij dat er een einde aan zit te komen :jerry
    Er zijn wel wat dingen die ik anders wil, maar hij is niet zo verrot meer als toen:

    #18218886

    De dett ziet er Indd veel beter uit dan in het begin.

    #18218887

    Ondanks dat hij stilstaat, staat het project niet stil.
    In Juni moet hij weer voor de APK, en hij rolt er niet 1,2,3 doorheen denk ik.
    – 4 gladde banden.
    – Meerdere remslangen staan bol
    – 1 remleiding heeft na het vervangen op de achteras gelegen en is dus ingesleten.
    – Er zit wat laswerk (niet heel veel) in de neus.
    – De kachelmotor is overleden.

    Ik wil wel grotere velgen dan 15″, dus heb ik dezelfde stalen velgen gekocht, maar dan 16″.

    Zijn al gespoten en de banden ga ik er vrijdag omheen zetten.
    Toyo Proxes, 195/40 16 liggen klaar.

    #18218888

    Hier al een behoorlijke tijd niets meer gepost.

    Er is het 1 en ander veranderd:
    – Kachelmotor vervangen.
    – 80% laswerk klaar.
    – Velgen en banden 16″ zitten er onder.
    – Remslangen en leiding is vervangen.

    – Achter verder verlaagd.

    En hij is gepolijst :wub

    Foto’s:

    Achterklep, voorspatborden en keienvanger worden nog gespoten in de toekomst.

    Ook komt er een Saab B204 Turbo motor in, deze hangt al aan de motorbok.

    #18218889

    Ook heb ik deurbakjes, een andere grill en voetruimkapjes gekocht.

    Nou zoek ik nog een net bruin dashboard.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 162)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.