kachel/ventilator

Forumindex Forums Modellen Omega kachel/ventilator

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216396

    Hoi mijn naam is Ed en heb een probleem met mijn opel omega 2.0 16v CD uit 97.
    De 30 A zekering (Nr.33) onder het dashboard brand door.
    Als het contact uit is blijft de voltage over de zekering staan van 8.87V (is dit normaal?)

    Heb de ventilator door gemeten met een Amp tang en deze geeft 0.3 A.
    Geprobeerd om de kachel regelaar te vervangen maar geen resultaat.
    Hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem.

    #17596665

    weet niemand wat het kan zijn ? :hmmz

    #17596666

    Welkom op het forum ed.

    Wat voor een verwarming systeem heb je???
    met draaiknoppen of ecc????

    Daarbij zijn we overdag niet zo snel daar de meeste werken.

    Gr jack

    #17596667

    Ik zie op tis dat het ecc is.

    Zekering 33 is de hoofd voeding van de kachel ventilator. KAn best zijn dat de kachel motor kapot is.
    Zeker als er stroom blijft vloeien dan is meestal je motor doorgebrand. Zou al eens gaan zoeken naar en acdere op marktplaats, de sloop of ebay.

    Gr Jack

    #17596668

    Dank voor de reactie.
    Heb de kachel motor rechtstreeks aan gesloten op de accu en meten toe 0.3A.
    Dus kachel motor is niet stuk.

    Gr ED

    #17596669

    Als je de auto uitzet geeft de ecc dan twee streepjes ?

    Gr jack

    #17596670

    ja idd dan zie ik twee streepjes deed hij eerder niet

    gr ED

    #17596671

    Ik denk dat je aanjager Fan vast sit, de mijne liep ook steeds stroever en heb ik ook kort geleden vervangen voor een nieuwe.

    Waarschijnlijk eens vocht naar binnen gehad (via het kachelhuis)

    #17596672

    nee hoor de aanjager fan was het niet
    ik heb een nieuwe plusdraad getrokken vanaf de kachelregellaar naar de accu
    nu werkt alles weer

    gr ed

    #17596673

    dat heeft een rede,

    Zou zo niet te lang doorgaan. Even onderzoeken wat de oorzaak is anders is niet alleen een kabel versnirkt maar je hele dashboard.

    Gr Jack

    #17596674

    origineel gepost door Sjors-V6
    Ik denk dat je aanjager Fan vast sit, de mijne liep ook steeds stroever en heb ik ook kort geleden vervangen voor een nieuwe.

    Waarschijnlijk eens vocht naar binnen gehad (via het kachelhuis)

    Hmmmm volgens mij is dat bij mij dus ook het geval als ik jou verhaal lees.

    Ook ik heb 2 streepjes bij het uitzetten, als ik hem laat uitlezen komt er een vage error met een afsluit klep terug. Na reset zijn de streepjes weg maar na een paar dagen zijn ze weer terug. Ook werkt de ventilator niet meer op de 2 hoogste standen (ecc), stand 8en9 zijn exact hetzelfde, ik vind dat ie dus niet zeer hard meer blaast., dit deed ie in het begin wel.
    Volgens mij “vreet” ie ventilator nu ook stroom, ik heb de laatste tijd namelijk problemen dat ik niet veel accu spanning heb, ik heb de accu al laten testen die was goed(pas 1 jaar oud), ook laad de auto voldoende. Daar het een ecc is staat die dus altijd aan, als ie niet goed zou zijn zou dat ook mijn stroom “verbruik” kunnen verklaren.

    Nu komt mijn “ham” vraag natuurlijk…
    – hoe vervang je die ventilator?
    – is ie duur nieuw?
    – is het “eenvoudig” te doen of moet er bv de hele dashbord er voor uit of kan het van buitenaf?

    Ik hoop dat iemand dit weet, ik twijfel op dit moment namelijk zeer wat ik met deze auto moet doen, houden en nog 1 jaartje doorrijden of een andere kopen. Te veel kosten maken voor repareren is niet verstandig, de auto is natuurlijk geen drol meer waard.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.