kachelradiateur senator A

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD kachelradiateur senator A

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214512

    mede hobbyisten ..

    de warmte opbrengst van de kachel in m,n senator valt erg tegen ..

    Bij bedrijfswarme motor word t ,, mwaaa een beetje lauwtjes …

    Wat me opvalt is dat de aanvoerslang naar de kachelradiateur lekker warm ,, zeg maar heet word ..
    de afgaande slang is handwarm ..

    nu vermoed ik dat de radiateur verstopt is , maar omdat ik nog niet echt bekend ben met de senator zou het ook kunnen zijn dat er een kachelkraan achter het dashboard hangt …

    Is mijn vermoeden juist ? of is het een regelsysteem met kleppen zoals in m,n manta B ,, die trouwens te koop is ..

    gr

    Ger

    #17556487

    heb ik vorig jaar ook vervangen bij men Monza. Was een klusje van niks. Op 2u tijd had ik de gehele klus geklaard en hij wordt nu weer warmer dan ooit. ik heb nog wel het oude dashboard, dus als jij het iets nieuwer moest hebben weet ik niet of het even makkelijk gaat. Ik heb er een nieuwe radiator ingestoken van Opel Classic Parts in Trier (kost 49€). Als je het dan toch uit elkaar haalt kun je mss best ineens vernieuwen, kan hij er ineens weer jaren tegen. Bij het oude dashboard hangt de regelklep in het interieur. Het is eigenlijk een klep die je open en dicht zit in het verwarmingshuis waar je radiator in zit. er zit geen kraan op de radiator zelf.

    #17556488

    plaatje bij het praatje :D

    #17556489

    Die kachelradiateurs hadden wel wat groter gemogen en de blazer had wel wat meer verplaatsing mogen hebben,je krijgt het wel warm in je auto,maar de capaciteit is niks geweldigs…

    #17556490

    en zo is`t :D

    maaruh, grote kans dat ie gewoon verstopt zit.

    heb de mijne inmiddels al 2x doorgespoeld.
    even de slangen eraf halen, en dan tegen de richting in doorspoelen met tuinslang..
    werkt prima. hogedrukpomp niet gebruiken, dan blaas je de radiateur uitelkaar :D
    en dat geeft dan zo`n bende he :D

    #17556491

    mmm hoge druk werkt prima hoor is hier nog nooit mis gegaan
    en idd paar keer heen en terug spoelen of even vol laten lopen met azijn tyd laten staan en dan door spoelen

    #17556492

    tja… t werdt mij afgeraden…dus ik geef dat dan weer door.
    zo werkt dat nou eenmaal :D

    maar goed, gewoon de hogedruk pomp dr op…
    knalt ie m zo schoon :D

    #17556493

    origineel gepost door GSE
    Die kachelradiateurs hadden wel wat groter gemogen en de blazer had wel wat meer verplaatsing mogen hebben,je krijgt het wel warm in je auto,maar de capaciteit is niks geweldigs…

    Tja en dat ben ik dan toch niet met je eens. Heb ook al eens een nieuw radiatortje in m’n rekord gezet en zelfs bij flinke vorst ging de schuif naar beneden!

    #17556494

    Ik heb met al mijn Monza/Senators die ik heb gehad (5/6) toch geen echte super ervaringen met die kachels,ze werken wel maar na mijn idee echt niet zoals bv een Golf 4 of noem maar wat nieuwer spul op.

    #17556495

    Die kachelradiateurs hadden wel wat groter gemogen en de blazer had wel wat meer verplaatsing mogen hebben,je krijgt het wel warm in je auto,maar de capaciteit is niks geweldigs…

    De nieuwe kachel die ik besteld had was 2 keer zo dik dan degene die ik eruit had gevist

    #17556496

    origineel gepost door GSE
    Ik heb met al mijn Monza/Senators die ik heb gehad (5/6) toch geen echte super ervaringen met die kachels,ze werken wel maar na mijn idee echt niet zoals bv een Golf 4 of noem maar wat nieuwer spul op.

    Dat is dan ook weer een beetje van dat appels en peren werk. M’n Omega-B is al warm als ik 200 meter gereden heb, dus…..

    #17556497

    Ik krijg mijn monza ook best goed en snel warm. Beter als mijn zafira van 2007

    #17556498

    tja… t werdt mij afgeraden…dus ik geef dat dan weer door.
    zo werkt dat nou eenmaal

    maar goed, gewoon de hogedruk pomp dr op…
    knalt ie m zo schoon

    hoho zeg niet dat het garantie is
    maar is mij nog nooit mis gegaan

    ook hier voor geld alles met beleid

    #17556499

    Nou ik geef een vb:
    Mijn broer had de kachelmotor kapot van de 24V en heeft deze vervangen door een nieuwe,toen ie de kachelradiateur in de hand had,heeft ie deze met leiding druk doorgespoelt om het zeker voor het onzekere te nemen wat betreft vervuiling,der zat niks in en ook geen klachten van slecht warm worden,dus de zaak gemonteerd en proefdraaien met de nieuwe motor,en niks geen verandering in kachel radiateur,hij word warm,en ook redelijk snel,maar dat ik de winter bij -5 bv het idee krijg dat in een T-schirt in de auto wil gaan zitten…No way,het word warm maar niks spectaculairs.

    Als je bv de kachelmotor van een Omega A neemt dan zie je dat die dingen 2 schoepen wielen hebben net als de Sennie B,dus bij zelfde toerental dubbele lucht verplaatsing,dat had bij een Monza ook gerust gemogen en een zelfde oppervlakte radiateur met fijnere mazen was ook geen luxe geweest,en betere isolatie,bv deuren en achterschermen enz helpt ook enorm om de hitte binnen te houden.

    Maar nogmaals kachelwerking is een begrip wat iedereen anders opvat,na mijn idee werkt een Monza/Senator/Commodore kachel wel,maar stel der niet de eisen aan die je bv aan een auto van 2000 kunt stellen,maar dat ik bv met -10 snachts op het idee kom om de kachel wat zachter te zetten van mijn A1 Monza…Nee het liefst nog warmer als ik het dan binnen 15/20 graden krijg ben ik al blij..

    #17556500

    Goede tips waar ik wat mee kan , en wat ik vermoedde is dus juist , geen kachelkranenellende achter het dashboard .
    heb daar ellende genoeg mee gehad met onze japanse mede weggebruikers pffff..

    Ok ik ga wel even aan de slag met de tuinslang , azijn en dergelijke ,.
    gelijk de koelvloeistof verversen ….

    Dan nog een achterwiellager wisselen en dan hup naar de RDW voor een kenteken …

    En dan kan het grote genieten beginnen , ……

    word vervolgt …..

    Ger..

    O ja Bjorn … Ik heb goede berichten van de zuiderburen !! …

    #17556501

    voor rdw hoeft hij niet warm te worden hoor

    #17556502

    hey goed om te horen dat je ermee geholpen bent :thumbup.

    Nou toen het vorig jaar -10°C was werd mijn monza toch even warm als anders hoor. Daar kan je wel met een t shirt in gaan zitten. Als je je hand voor de blazer houd dan kan je ze er zelfs niet héél lang voor houden. ikben toch tevreden met men nieuwe kachel. maar zoals ik l zei degene die ik erin stak was zeker 2X zo dik uitgevoerd dan degene die eruit kwam.

    #17556503

    Je kunt em wel doorspoelen en dan denken dat er niks in zit maar het water neemt de weg van de minste weerstand. Al zijn er maar twee kanalen open dan lijkt het alsof er geen verstopping in zit maar met een doorstroming door twee kanalen krijg je het dus echt niet warm, daar heb je gelijk in.

    #17556504

    Dan moet ik ‘m ook maar eens doorspoelen want bij wordt nou ook niet echt behaaglijk.
    Ik ben het op zich wel met GSE eens dat de luchtverplaatsing niet echt overhoud, ik moet er wel bij zeggen dat ik de kachel liever wat warmer zet dan de aanjager harder laten lopen.

    btw: Als ik bij de kachel motor van een Rekord E wil moet ik daar dan via de buitenkant bij?

    #17556505

    Die parafant plaat(plastic) even wegpakken en dan zie je em zitten

    #17556506

    kachels…. en ouwe opels….

    gewoon een terleurstellend systeem.

    de senator CD uitvoering, dus die met airco jha.

    warm worden, helemaal super.

    maar als er nou luchtverplaatsing inzit…mhoa dat valt me tegen,
    maar moet zeggen, ben een manta B gewend, dus ja, de kachel van de senator verplaatst
    wel degelijk een boel lucht :D.

    tja er is altied wat met die dinge :P

    #17556507

    moet zeggen na doorblazen was ik met de A1 van mij dik te vreden werd best heet
    ook A2 klaag ik niet eerst wel ,maar goed effe schoon maak beurtje en je merkt het snel

    #17556508

    origineel gepost door m400
    Die parafant plaat(plastic) even wegpakken en dan zie je em zitten

    Bedankt, ’t is dus niet zo’n heksentoer als bij sommige auto’s ;)

    #17556509

    K heb m ff doorgeblazen en ziedaar !!
    Het word weer aangenaam warm ..:thumbup:thumbup

    Op naar het volgende klusje ….

    THx :wors:wors

    Ger

    o.ja nog ff off topic ….,

    Is een achterdemper van een SEN B simpel aan te passen voor de SEN A ?? , dit gezien het lastig is om een demper voor de A te pakken te krijgen ..

    #17556510

    Nee heel gemakkelijk zelfs:
    De dempers opzich zijn net zo lang,alleen heeft de Sennie B dikkere pijpen van iets van 5mm dikker als de A,en die pijpen waar de middenpijpen inkomen moet je ff omlassen en de steunjes ook,is zo gedaan,en ziet stukke beter uit,alleen heb ik het bij een Monza gedaan,en als je een trekhaak hebt past het niet,de bodem van de sennie is net wat anders als van een Monza,dus check dat ff.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.