Kachelradiateur lek

Forumindex Forums Modellen Corsa Kachelradiateur lek

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur

Hallo,

Afgelopen weekend met de auto na stad gereden en op een geven moment kwam er een hele zoete rare geur in de auto en begon deze Veel rook te blazen uit de ventilator ik er lag ook een plas koelvloeistof in de auto bij de passagier kant en die van de bestuurder en de hele koelvloeistof tank was helemaal leeg.

Ik denk nu zelf dat het de kachelradiateur lek is of een slang kapot. Wat kan ik nu het beste doen is het moeilijk om in een opel corsa model B de kachelradiateur te vervangen?

Graag tips

Met vriendelijke groet
    Sigy

Heb je een airco ?? .. Ja dan kan het lastig worden…

Heb je die niet dan wordt het makkelijker…
    want je met bij je kachelmotor zijn en die zit achterin je dashboard tegen het schudbord van je corsa

Koeling buitenaf leeg laten lopen en dan de radiateur onder je dashboard verwijderen slangen als die poreus zijn ook mee vervangen..
    Als alles vervangen is van de kachel.. Kvs in de koeling gieten motor op temperatuur laten komen zodat de thermostaat open gaat staan en de kachel vol aan zetten om het koel systeem te ontluchten..
    Daarna met een koude motor bijvullen tot het aangegeven niveau..

Het is een klotewerkje maar wel zelf te doen mits je geen airco hebt

Hallo dankje voor de snelle reactie

ik heb geen airco.
    Maar ik hoef niet het hele dashboard te verwijderen? Wat ik wel eens gelezen heb op Internet

Niet dat ik weet.. Maar ook dat is met een corsa niet zo moeilijk… Je hebt een zwart boxje achter je radio zitten daar zit dacht ik je kachelradiateur met kachelmotor

Kachel warm zetten is voldoende laten blazen is onnodig….

Het gaat mij er meer om of ik bij alles kan komen omdat ik zoveel lees op Internet dat ik het hele dashboard moet verwijderen

Om wat voor Corsa gaat t eigenlijk?

B corsa.. Staat in de eerste post

:oops: niet gezien….

Dashboard hoeft er niet uit.. Maar kan wel.. Zo moeilijk is dat niet…
    Dashboard kaaltrekken en stuur kolom kappen erafhalen
    Dan heb je bij de deuren tegennde deurstijl een paar boutjes zitten bij de tunnel van je uitlaat en paar boutjes en onder je parafaan he. Je nog 4 moeren zitten en dan kun je je dashboard verwijderen.. Alleen.. Het is meer werk dan nodig… Dus voor het gemak aan tijd kun je je dashboard beter laten zitten..

Dan is me vraag wel een beetje hoe krijg ik hem los ik zie weinig schroeven zitten 4 aan de onderkant 1 aan de passagiers kant en dat is het zo beetje

Motorkap open en dan zie je onder het parafaan (onder je voorruit) nog 4 moeren zitten..

En wat kan ik er dan uit halen het hele kachelhuis of ? Als jullie me iets meer detail kan geven ben zelf wel technisch maar met auto’s heb ik nooit echt gewerkt

Hoe krijg ik de kachelradiateur los ? Zou iemand daar mss een kleine uitleg over kunnen geven

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?t=76419″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Kun je engels??
    Hier staat beschreven hoe je het moet verwijderen..

Misschien heb je hier iets aan .

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.