Kachel blijft lauw

Forumindex Forums Modellen Astra Kachel blijft lauw

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242907

    Heren/dames

    Ik ben sinds een week in het bezit van een astra g opc
    nou merk ik dat mijn kachel niet warmer wordt
    dan lauw.. Als ik de temperatuur draaiknop
    heen en weer draai hoor ik geen klep en de knop gaat
    ook vrij simpel zonder weerstand rond..

    Nou heb ik mijn radio eruit gehaald om te kjken of de kabel
    er wel aan vast zit en ik kan voor zover 1 kabel aan de
    temperatuurknop zien zitten..

    Iemand een idee waarom de kachel niet warm wordt

    Groeten!

    #17937572

    Komt de motor wel op temperatuur? Als dat niet zo is, is je thermostaat waarschijnlijk kapot.
    Als dat wel zo is, is misschien je kachelradiateur verstopt.

    #17937573

    Temp meter staat op 85 a 90 graden dus
    dat is prima.. Maar neem aan dat je de klep
    ook moet horen toch?

    #17937574

    Nee, als ik (Astra G Coupé) aan die temperatuurknop draai, hoor ik niets. Wel bij de andere twee draaiknoppen (hoeveelheid lucht en waar de lucht langs stroomt), daar hoor je echt kleppen open/dicht gaan.

    #17937575

    staat die temperatuur meter ook op 90 graden als je een tijdje 80 rijdt?

    #17937576

    Yup, blijft op dezelfde temperatuur staan dus daar ben ik niet bang voor
    zal vanavond is even kijken of beide kachelleidingen onder de motorkap
    warm zijn..

    #17937577

    Nou post duurde ff maar heb inmiddels gekeken na een rit van 13km en motor
    netjes op temperatuur, beide kachelslangen zijn warm en voor het gevoel ook
    even warm..
    Maar ze zijn absoluut niet heet en lijkt me dat dat wel moet, aangezien dit koelwater direct uit
    de motor komt.. en de slang vanaf de motor naar de radiateur ook goed heet is!

    #17937578

    Dus waarschijnlijk de kachelradiateur verstoptvernauwd met bagger
    Ook de astra g is de jongste niet meer ;)
    ff uitspoelen met de tuinslang en opnieuw afvullen met kvs :thumb

    #17937579

    beide slangen naar en vanaf je kachelradiateur moeten echt goed heet zijn als je een stuk gereden hebt.
    ik zou je complete koelsysteem eens doorspoelen

    je kunt e.v.t ook zo’n vaatwastablet erbij gooien om te reinigen. (geen flauwekul)
    wel daarna GOED spoelen met water en dan afvullen met nieuwe kvs. :thumb

    #17937580

    Ik ga jullie advies opvolgen, zaterdag is ie
    aan de beurt en laat jullie het resultaat ff weten ;)

    Dank voor de snelle reacties!

    #17937581

    Een echte opel rijder is vlot ;) :jerry

    #17937582

    behalve die met de Agila’s :jerry

    #17937583

    Heb vandaag me gasklephuis en stappenmotor / egr schoongemaakt en ben niet echt
    aan het doorspoelen van de radiateur gekomen maar nou zag ik de ronde klemmen zitten
    om de kachelslangen maar hoe werken die, zijn dat eenmaligen of gaan die er op een aparte manier af?

    #17937584

    het is een beetje gepiel maar die kun je met de waterpomptang los halen
    zelf neem ik, als ik er bij kan
    een hand de klem en de andere de tang
    dan schiet ie dr niet zo makkelijk af ;)

    Gr. Mario

    #17937585

    Nee, het zijn niet van die stalen klemmen die je los moet buigen door er kracht op te zetten
    het zijn meer van die plastic klemmen die jemoet draaien ofzo lijkt een beetje op zo’n
    verbinding die je bij een compressor hebt ofzo..

    #17937586

    wijs eens aan maak eens een foto, en post die eens
    je omschrijft het soort klem die op de brandstofleidingen zit

    als het zo’n type is die haal ik er af met een puntbektang ef een kromme om beter bij te kunnen
    dan zo diep mogelijk in de nek van de sluiting zetten knijp je hem zo open

    #17937587

    Dit is de klem die ik bedoel hier zie je er een maar eronder zit er nog een..

    #17937571

    lijkt wel een soort bajonetsluiting die je naar je toe moet trekken en draaien

    #17937588

    Nope al geprobeerd..

    Hij kan wel draaien maar heb het idee dat je eerst wat los moet klikken ofzo.
    maar omdat ik het niet wist heb ik maar niets geforceerd

    #17937589

    moet je die 2 halve gedeeltes niet bij elkaar drukken o.i.d?

    altijd k*t die plastic klemmen…

    #17937590

    Het ziet ernaar uit dat de klem uit 1 delen bestaat het rode en het gele..
    ik kan het rode stuk naar voren (brandschotkant) schuiven/klikken maar dan nog gaat de slang niet
    los met wrikken en trekken heb zelfs keihard K*T roepen geprobeerd maar ook da was
    tevergeefs

    #17937591

    Ow, ik had wel verwacht dattie met heel hard k*t roepen, open zou gaan ;)
    Anders ff wim-v6 een pm sturen? Die weet vaak wel een handigheidje…

    #17937592

    meestal roep ik god om hulp :jerry
    maar willem is een goed alternatief voor god hahaha :thumb
    vaak is er een handigheidje voor dat je later zegt OOOooww ja, zit dat zoooo :D

    #17937593

    Vandaag kachelradiateur doorgespoeld maar zonder resultaat
    de kachel blijft nog steeds lauw, ik heb de motor
    Temperatuur op laten lopen totdat de fan aan sloeg en beide
    slangen zijn netjes warm maar de kachel is lauw tot koud,

    Iemand nog een idee waar ik naar kan kijken?

    Cheers

    #17937594

    gaat de warm/koud klep wel goed open/dicht als je de knop draait ?

    Rik :)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.