Kachel blaast geen warme lucht! HELP

Forumindex Forums Modellen Astra Kachel blaast geen warme lucht! HELP

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Beste mensen,

Vorige maand een opel astra H gekocht, 2 eigenlijk voor een goede prijs.
    Een station voor mijn vriendin en een hatchback voor mijn werkverkeer.

Nou werkte de kachel niet meer toen ik hem kocht van de hatchback (heb dat niet opgemerkt tijdens de koop)
    En ook de koelvloeistoftank loopt heel langzaam leeg, maar als ik hem vul doet de warme lucht het ook niet.

Wie kan mij helpen? heb hem uitgelezen en gaf foutcode van temperatuursensor van koelvloeistof deze heb ik vervangen.
    Heb voor de zekerheid ook de thermostaat vervangen maar niks van dit alles werkt.

Op de leidingen zie ik ook geen lek ergens wel zie ik nattigheid maar kan het niet plaatsen waar het vandaan komt.

hebben jullie een idee wat ik kan doen? zag op youtube een film van doorspoelen van de leidingen maar denk zelf dat het door een lek komt.
    Maar waarom blaast die dan geen warm als ik hem vul?

HEEEEELPPP :help:

Het is trouwens een 2004 (eerste model) met een 1.4 ecotec benzine motor.

Is standard AC of met climate control?

Hoe kan ik dat zien? hij heeft gewoon zon ac knopje, sneeuwvlokje

Google maar. Astra h climate control. Zie beelden. Klopt dat met eigen wagen?

kachelklep kapot

@liviu: Ja die heb ik innd.

@Opel-mark
    : Heet dat ook zo? kan het onderdeel niet vinden op internet.

Dat zit bij de bijrijders kant onder het dashboard/ middeconsole neem ik aan? is dat makkelijk zelf te vervangen?

Zie nu een gebruikte bij onderdelen lijn.
    moet ik dan deze bestellen?:
    https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/kenteken/84pssg/modeltype/16167/onderdeel/kachelklep-motor/onderdeelid/10783745/

Als je me uitlegt hoe ik die vervang zou top zijn!

bij mij lekte hij maar een klein beetje, maar als ik jouw verhaal zo lees is het bij jou erger, schijnt een klote klus te zijn wat nogal wat geld kost in de garage dus ik heb het niet laten doen.

Dus dat ding zelf lekt bij jou? zit dan dus onder de motorkap?

Opel-mark rijd jij nu zonder verwarming dan?
    Weet iemand waar dat ding zit? Ik ga wel een poging wagen het zelf te doen. dat ding kost niet zoveel.
    Dat het bij de garage duur is zegt niks thermostaat vervangen zou me ook 200 euro kosten heb het zelf gedaan en was 20 euro en 10minuten werk.

ik heb de astra H al een tijd geleden verkocht, de klep zit binnen achter de midden console/dashboard en is een bekend probleem, die gaan nog wel eens lekken, gelukkig was het bij mij niet zo heel erg en de verwarming bleef het wel doen, doordat het op een klote plek zit kost het veel om te laten vervangen, vandaar dat ik het niet heb laten doen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.