kabelboom van xev naar xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) kabelboom van xev naar xe

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214709

    ik ben bezig een ander blok in mijn assie te zetten maar zit met de kabelboom die naast de accu zit het is een ronde aansluiting en gaat naar je zekeringenkast en stuurt je startmotor en dynamo aan en nog iets denk ik maar weet niet wat die ronde stekker van de xev heeft 6 draden en die van de xe 12 er zit bij het blok een vierkant stekker met 7 draden 2 daarvan die weet ik wel die zijn van de startmotor en dynamo maar die andere 5 weet ik niet iemand ideeen? groet ary

    #17558665

    je moet de kabelboom die achterop je XEV zit,dus naar je startmotor/dynamo/oliedruklampje enzo gewoon overzetten op de XE…

    de rest wat de motor aan moet sturen zit gewoon in de kabelboom waar de computer aan hangt

    #17558666

    ok maar hoe kan het dan dat die van de xe 12 draden heeft die naar zekeringkast gaat en van de xeev heeft er 6? en ik zit ook nog met een vierkante stekker die heeft 7 draden en op die van de xev zitten er 2? dat maakt niet uit ofzo blok komt uit een kadet volgens mij staat ook op de ecu

    #17558667

    Dat komt omdat bij de XEV de geschakelde + en constante + via de motorcomputer lopen.

    Bij de XE Gaat dat via linkse kabelboom.

    Willem

    #17558668

    up

    #17558669

    up

    #17558670

    weer maar een upje

    #17558671

    maak eens een foto van de stekkers
    dan zal ik het uit leggen
    het is niet zo moeilijk

    #17558672

    ik denk dat we er nu wel uit komen er komt een maatje van me die werkt bij de anwb dus hij behoord het te weten toch:P:P:P mocht het niet lukken dan neem ik ff een foto en zet hem erop in ieder geval bedankt

    #17558673

    ik kan je wel de kleurcodes geven van de grote stekker naast de accu
    en die van bij de ecu heb ik ook wel

    weet niet waar je de c20xe uit hebt
    maar als je er 1 uit een astra hebt zitten er naast de kop aan de 2 stekkers zitten
    1 met 2 draden en 1 met meer
    die met 2 draden is dan met 1 zwart en 1 rood draad
    die andere is van etc die heb je niet nodig

    rood is plus en zwart is geschakelde plus
    en die moet je denk ik ff uit de stekker halen naast de accu

    dan moet hij lopen willen

    #17558674

    waarschijnlijk is de ecu naar de hemel vertrokken ga hij krijgt geen vonk op de bougies hij heb wel stroom op de bombine maar de ecu stuurt het signaal niet door? morgen ga ik ff langs opel kijken of ze hem kunnen uitlezen zonder auto laat het nog weten het blok komt uit een kadett staat op de ecu geschreven

    #17558675

    zonder auto kun je dat vergeten denk ik

    #17558676

    blok komt uit een kadett uit 92 ik krijg geen spanning op ontstekingsversterker
    ik heb rood en zwart geknipt en naar de startmotor en dynamo gestuurt maar heb nog wat draden over in ieder geval een blauwe die gaat naar een soort relais en ik krijg ook geen spanning op mijn krukaspositiesensor

    #17558677

    Volgens mij klopt er niks van wat je nu gedaan hebt…

    Zoals WimV6 zei:

    Dat komt omdat bij de XEV de geschakelde + en constante + via de motorcomputer lopen.

    Bij de XE Gaat dat via linkse kabelboom.

    Gewoon de XE boom erin hangen inclusief dat achterste deel voor je startmotor en dynamo en 5 draadjes aansluiten ben je klaar…

    – Rood ( accu )
    – Zwart ( Contact )
    – Bruin ( Massa )
    – Groen ( Toerenteller )
    – Blauw/Rood ( Brandstofpomp )

    #17558678

    kan dicht

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.