Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kabelboom autoradio Corsa A3
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2014 om 15:40 #17263557
Heb een paar dagen geleden een mooie Opel Corsa A gekocht.
Naast alle onderdelen zoals nieuwe olie, koelwater, enz, heb ik ook een nieuwe Pioneer autoradio gekocht.
De vorige eigenaar had er een radio in zitten, maar kan de kabelboom hiervoor niet vinden.
Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn draadjes van de speakers.
Kan het zijn dat de kabelboom van de radio een losse kabelboom was, en eruit gehaald is ?
Of is dit normaliter onderdeel van de hoofdkabelboom.22 januari 2014 om 17:02 #18210094Ik had iso stekkers (origineel) in de Corsa-A3
Had zowel voor als achter speakers (GSi).
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
22 januari 2014 om 19:18 #18210095Voor zover ik weet had de A3 altijd radiovoorbereiding, dat zou dus betekenen dat de kabelboom eruit is geknipt of goed is verstopt.
Ziet de bedrading vanaf de speakers er origineel uit?22 januari 2014 om 20:18 #18210096en anders een isoblok met draaden voorbereiding kopen , is niet heel moeilijk.
je hebt een massa, geschakelde en constante plus nodig en je autoradio doet het al , daarna nog even speakerdraden aansluiten
23 januari 2014 om 10:07 #18210097Dank voor de hulp !
Ben toch altijd iemand van de originele spullen.
In dit geval de kabelboom.
Haal vandaag het dashboardkastje eruit zodat ik alle bekabeling goed kan zien.23 januari 2014 om 14:28 #1821009823 januari 2014 om 17:30 #18210099Weet niet of de draadboom erin lag als je geen radio koos bij nieuwaanschaf??
Bij de E-kadett in ieder geval niet
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
23 januari 2014 om 18:32 #18210100Bij de A3 corsa’s zit achter de tellerbak een speciale stekker waarmee de kabelboom naar de Radio kan aangesloten worden. Die boom is een complete iso boom met aansluiting voor de speakers e.d.
Betreft de stekker die ik in m’n hand heb:

Die stekkers op de achtergrond zijn de oude variant voor de A1/A2 corsa’s, die steek je bij de alarm schakelaar+zekeringkast weg.
Wat de TS denk ik belangrijk vind is hoe hij nu een radio aansluit?
In elk geval zijn de kabels waar de aftap klemmetjes op zitten wel dezelfde zekering als waar de radio op hoort.
Rood = constant stroom (+)
Bruin = massa (-)Ik vermoed dat je geen zwarte draad afgetapt hebt gezien? Dit zou namelijk de draad zijn voor de “Ontstekings stand” op het contactslot.
Deze kan je overigens meestal aftappen bij de sigaretten aanstekerplug OF dashboardkastje.
Mocht je het netter willen oplossen dan de aftapklemmetjes, zou ik adviseren het te solderen.
De zwarte zou je evt. ook direct bij de zekeringkast op de juiste zekering kunnen “bijprikken”. Gaat ongeveer op deze manier:

Rechtsbovenin zit de zwarte. De grijs/groene is verlichting, maar meeste radio’s hebben deze draad niet nodig.
(Bij mij gaat de verlichting in de radio aan als je de lampen aan hebt).
23 januari 2014 om 18:40 #18210101Aapje,
Mijn dank is groot voor de uitleg !
Als de desbetreffende stekker i.d.d. achter de tellerbak zit, zou het best zo kunnen zijn dat de vorige eigenaar deze stekker niet heeft kunnen vinden en het daarom op deze manier heeft opgelost.
Ga aankomende weekend toch samen met m’n pa aan de slag om het e.e.a. te vernieuwen/ aan te passen.
Dan heb ik het over een 5-bak met nieuwe pook, olie, koelwater, fusee en stuurkogels, enz.
Gaan we ook op zoek naar die stekker.
Als ik het gevonden heb maak ik wel wat pica’s.30 januari 2014 om 15:56 #18210102 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.




