Forumindex › Forums › Modellen › Astra › kabel koppeling gebroken astra f c16nz
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 november 2013 om 18:14 #17261673
Hallo,
jahoor, de astra net anderhalf week in bezit. Kabel kapot van de koppeling.
het padaal ligt op de grond niks te doen, en de kabel is gebroken.is een nieuwe kabel makkelijk te monteren? Nog dingen waar ik op moet letten?
Hoe af te stellen?robert
5 november 2013 om 20:59 #18189880Veertje van het pedaal moet opzij vooraleer de kabel los kan van het pedaal, bij het pedaal is het knap krap, dat is het enige lastige
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
7 november 2013 om 16:15 #18189881Zo. Oude kabel eruit.
Niewe kabel ligt op zijn plek.
Zit nu alleen te Kutten met die veer.1 uiteinde van de veer heeft een enkel haakje en wip ja vlak na het pedaal.
Het andere uiteinde van de veer heeft een weerhaak. Kleerhaak model.
Ik kan maar niet zien hoe die nu vast zit.
Probleem is dat het pedaal nu niet meer veertWel echt slecht gemaakt
Pendaal moet echt helemaal los.8 november 2013 om 17:07 #18189882Nope, kan er net tussendoor met juiste pedaalstand.
Laatst kabel vervangen astra-f, en van mijn ascona-c, een gedemonteerd van een kadett-e (reserve)
Allemaal zelfde pedalenset
Nog nooit pedaal los gehaald
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
8 november 2013 om 19:24 #18189883Kan iemand toevallig een foto vinden van het koppelingspendaal? Hopelijk kan ik dan zien hoe die veer zit gehaakt.
Nou, kabel eruit wippen was zo gelukt.
Maar zal goed ko en. Is idd een erg krap klusje. Daarmee bedoelde ik dat het lastig was en klote gemaakt.9 november 2013 om 17:06 #18189884Ik heb net een paar weken geleden ook mn koppelingskabel vervangen (Opel Astra F C1.6NZ)
Het is inderdaad even “kutten” maar je moet eerst die koppelingskabel door dat gat in het pedaal stoppen.
Dan moet je die veer omhoog duwen (met kracht) en op een gegeven moment komt ie precies voor het gat te zitten en klikt die er in zeg maar.
Daarmee is meteen je kabel gezekerd waardoor ie niet los kan schieten.Als je het niet lukt dan wil ik je wel helpen (tegen een kop koffie uiteraard)
Rik :D
9 november 2013 om 18:38 #18189885@KadAstra-EF wrote:
Ik heb net een paar weken geleden ook mn koppelingskabel vervangen (Opel Astra F C1.6NZ)
Het is inderdaad even “kutten” maar je moet eerst die koppelingskabel door dat gat in het pedaal stoppen.
Dan moet je die veer omhoog duwen (met kracht) en op een gegeven moment komt ie precies voor het gat te zitten en klikt die er in zeg maar.
Daarmee is meteen je kabel gezekerd waardoor ie niet los kan schieten.Als je het niet lukt dan wil ik je wel helpen (tegen een kop koffie uiteraard)
Het is gelukt.
En klopt waf je zegt. Gelijk mooi afgesteld.Bij mijn vrienden in woerden is de einddemper eraf getrokken, en even een stuk pijp aan gelast.
de oude demper lag helemaal vol. Gek dat hij niet zo hard gi g :jerry
9 november 2013 om 21:44 #18189886Mooizo :thumb :thumb
9 november 2013 om 21:55 #18189887Ja, rijdt nu toch best vlot en zuinig zo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.