JPB 3,0V6

Forumindex Forums Modellen Calibra JPB 3,0V6

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253354

    afgelopen vakantie even bij de Ferrari fabriek geweest, en een rondje in deze:

    Na dat rondje weer terug naar de realiteit….
    gaat om deze:
    motorkap en voorbumper heb ik tijdje terug vervangen

    Motor uit Mv6 Omega gehaald, omega had wat schade maar motor is perfect en liep gewoon goed.
    had net een olie beurtje gehad bij de dealer

    Nu bezig blokje en aanbouwdelen schoon te maken

    aanbouwdelen eraf, blok schoon en nu ff kleurtje erop:

    distributie wordt natuurlijk ook meteen vervangen
    De bedoeling is om hem in de vrije dagen tussen kerst en oud/nieuw in de calibra te leggen. king:

    #18081156

    Goed bezig zo te zien :D je ik ga ze steeds meer zien die 3.0 blokken in de calibra :D

    wat voor type had je eerst c25 of x25.

    Neem aan dat je de carter pan over gaat zetten ?

    als je de motor af wil laten stellen weet ik nog een goed adresje voor je hij heeft de mijn ook gedaan
    is miruni hier van het forum Levert uitstekend werk en nette prijs

    #18081157

    is een x25xe nu

    #18081158

    oke.,

    Volgens mij ben je van plan dat carter van de omega te laten zitten ? omdat je hem schoongemaakt heb ?

    #18081159

    Als ie niet past ivm subframe moet ie er ook maar af.

    :hmmz

    #18081160

    Die past zowiezo niet..

    Mooiste is aanzuigbuis van de Dwarsmotor, en een alupan monteren van een Dwarsmotor..

    Willem

    #18081161

    Doe mij maar een 4×4 turbo ookal heb ik er al zo’n 2,5 jaar niet in gereden het is gewoon 1 groot feest om mee te rijden :angel

    #18081162

    he j.p anders lepel je er toch gewoon een 3.2 v6 in van een signum heb ik ook gedaan en dat rijd als een (f) beest.

    Maar wel gaaf dat je zo lekker bezig ben met de calibra ben blij dat hij in goede handen is gekomen

    #18081163

    Nieuwe velgen binnen gekregen uit zwitserland, meteen nieuwe banden erop.
    Zit wel nog wat werk aan de voorkant want de velgen zijn 9,5J breed, 18″ . Maar ze komen wel
    mooi uit met de verbreeding van de rieger set.

    Afgelopen week begonnen met de motor omwissel, oude motor eruit gehaald.

    Hopelijk rijdt de auto komende week de schuur weer uit.

    :thumbup

    #18081164

    kijk ook even naar je pijlstok van de olie
    zit verschil in bij omega v6 of calibra v6
    beste kun je de buis van de x25 plus pijlstok over zetten op de 3.0

    #18081165

    goed bezig :D zit er ook goed uit die velgen :D

    #18081166

    En nog een tip koop een goeie koppeling,heb een nieuwe sachs koppeling voor mijn 3.2 gekocht maar die slipt,en ik geloof dat Vannos hetzelfde probleem heeft…
    Gr Berry

    #18081167

    Een sportkoppeling van Sachs die slipt? Dat is niet best…

    Welke inlaat is er behalve de standaard 2.5 inlaat van de calibra nog meer passend in een calibra?

    Gr.
    Pastra

    #18081168

    Nee ik ben ook niet blij,kost een hoop geld en ik irriteer mij dood.
    Zou het niet weten maar als je op google kijkt bij afbeeldingen staat er een calibra die gewoon de complete omega inlaat er op heeft zitten …

    #18081169

    3.0 L. blok grotendeels klaar,
    alleen nog carter omwisselen als ie weer in de auto hangt.

    #18081170

    Goed bezig kunnen we straks met alle 3 en 3.2 een meeting houden :thumb
    Vind je het niet makkelijker om het blok met sub frame direct in 1 x toedoen?
    Gr b

    #18081171

    blok eerst en dan frame werkt ook goed king:

    ik heb de buis van de pijlstok vd 3.0 ingekort naar dezelfde lengte als de buis die op de 2,5 zit. hier doe ik dan
    de pijlstok uit de 2,5 in en dan moet het pijlen weer aardig kloppen volgens mij.

    De 3.0L buis is 43cm vanuit het blok en de 2,5L buis is 38,5cm vanuit het blok gemeten, dus ik heb m 4,5 ingekort.

    #18081172

    Klopt van de peilstok,ik kreeg hem niet los ,dus heb eerst het blok gevuld met de juiste hoeveel heid olie en toen met de flex een inkeping gemaakt in de peilstok ….

    #18081173

    blok hangt weer in de auto, met de 2,5 carterpan.
    Subframe er weer onder met nieuwe fusee-kogels en ff nieuw laagje zwarte verf.
    De bouten gingen wel lastig van het subframe trouwens!

    nu alle draden/buizen weer aansluiten op hun/een plek.

    Ik heb trouwens nog een mooi setje xenon lampen uit de Omega kunnen redden.
    gister ff aangesloten op een accu en ze werken alle twee goed. (de auto had schade aan de voorkant maar
    deze hebben het dus wel overleefd)

    #18081174

    Aansluiten duurde langer dan gehoopt maar vanavond is ie tot leven gekomen :D
    Van de week de kap er weer op en kijken hoe het rijdt!

    #18081175

    Dat is mooi nieuws :thumbup

    #18081176

    hier nog wat foto’s:

    motor hangt in de auto, alles mooi schoon en in de verf:

    Vandaag met de nieuwe velgen verder gegaan.
    Nieuwe banden zitten erop, ben met de voorste begonnen omdat deze nog wat “paswerk” hebben.
    De velgen zijn 9,5J, 18″, met 255 banden erom. :kewlpics :D :D :D

    ff buiten een paar rondjes draaien om te kijken hoe en waar nog iets vermaakt moet worden om de wielen heen

    nog wat opgehaald bij de spuiterij:
    Ik heb de plastic kap die bovenop de motor komt in de kleur van de auto
    laten spuiten met flakes/glitters erin. is wel erg mooi geworden!
    De kap was nog erg stoffig en door weinig licht komt het op de foto niet helemaal uit zoals het in t echt is..

    en het zwaard voor onder de voorbumper is zwart gespoten
    ligt hier los onder de bumper:

    #18081177

    :kewlpics

    #18081178

    Ziet er lang niet gek uit, ben benieuwd als hij eenmaal af is :kewlpics

    #18081179

    netjes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.