joey zijn groene e kadett xy-54-gn helaas verkocht

Forumindex Forums Modellen Kadett joey zijn groene e kadett xy-54-gn helaas verkocht

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #18273328

    ohh, zover had ik nog niet gedacht,

    dankje dat je het zegt

    dan word het dus zoiezo een normale maar die 85 voor n nieuwe heb ik zoiezo de aankomende maand niet over helaas
    zoektocht naar een w695 met toerenteller blijft wel bestaan.

    ik ben erg benieuwd of die van jou het doet

    #18273329

    De tellerbak die ik heb liggen is een analoge gsi teller, gaat dus ook tot 220 als ik mij niet vergis.
    Zal vanavond de w code bekijken

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #18273330

    Hoi Joey,
    PM gestuurd

    #18273331

    Dit is hem

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #18273332

    @marcohgd wrote:

    Dit is hem

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    helaas is dat een w=1125

    die kan ik niet gebruiken

    ik moet een w=695 hebben

    toch bedankt voor de moeite

    #18273333

    Als ik me niet vergis kan je de tellerplaten van alle tellers wel uitwisselen, dus als je de W695 teller vindt, dan bouw je die met een beetje geluk wel weg in een bak met toerenteller. Kwestie van naaldpositie op magneetvliegwiel markeren, lostrekken, plaat losschroeven en omwisselen en met de nieuwe plaat er op de naald weer op de juiste plek terug steken.

    Ik denk nog steeds dat je met calibratie van een W1125 teller uit de voeten moet kunnen, is het proberen wel waard denk ik.

    #18273334

    vandaag een W695 teller uit een E1 op de kop kunnen tikken!

    was het ritje naar woerde 100% waard!

    mooi oldskool dashboardje


    @saluma
    , het leen tellertje doet het helaas niet!

    #18273335

    plaatje bij t praatje!

    #18273336

    Zo’n vermoeden had ik al.Had het al gezegd,dat ik niet weet of hij het doet.Maar het was het proberen waard!!!

    #18273337

    @marcohgd wrote:

    Dit is hem

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Wat zou je voor de tellerbak willen hebben? Laat maar even weten via PB.

    #18273338

    Nou, teller probleem opgelost

    tijd voor het volgende:

    vandaag 20 liter excellium getankt toen mn tankmeter aardig het rood in ging

    toen ongeveer 15 km daarna begon de kadett flink te stotteren en in te houden en zelfs te klapperen (na verbrandding)

    Stationair draaid ie prima en onbelast gaat ie ook zonder problemen de toerenbegrenzer in

    alle bougies eruit gehad, zien er allemaal goed uit
    luchtfilter is schoon, ook geen olie drap enzo, pakking lekt ook niet, geen reactie met remreiniger

    ik denk zelf: te lang doorgereden met lege tank en nu viezigheid
    maar krijg je dan dat ie het afentoe 5 minuten prima doet? en dan weer 10 minuten slecht?

    hoe krijg ik het brandstofsysteem goed schoon? (injectie)

    of wat kan het anders zijn?

    gr joey

    #18273339

    Dan heb je inderdaad te lang door gereden met een lege tank.Moet je sowieso nooit doen met een auto die ouder is dan 15 jaar.Er is 15 jaar getankt en dan komt er gewoon vuil mee.Een groot gedeelte zal ie wel verbranden,maar er blijft natuurlijk ook wel wat zitten.
    En ik ben bang dat het een kostbare zaak gaat worden om je hele systeem schoon te laten maken.

    Misschien is de benzinefilter smerig of je brandstofpomp.Geen idee……….

    #18273340

    waar ga ik het brandstof filter vinden bij de kadett?

    #18273341

    Zit aan de bestuurderszijde links in de wielkast achter de bumper.

    #18273342

    @midnight black wrote:

    Zit aan de bestuurderszijde links in de wielkast achter de bumper.

    Bij de E1 serie wel.

    In dit geval (E2) zit ie rechts onder, onder de rechter achterportier.
    Bij de wielkast.

    Rik

    #18273343

    @KadAstra-EF wrote:

    @midnight black wrote:

    Zit aan de bestuurderszijde links in de wielkast achter de bumper.

    Bij de E1 serie wel.

    In dit geval (E2) zit ie rechts onder, onder de rechter achterportier.
    Bij de wielkast.

    Rik

    Dankje, daar had ik hem ondertussen ook al gevonde

    Vandaag filter vervangen en de brandstof pomp schoonmaken

    Ligt het daar niet aan, dan verder kijken richting ontsteking

    #18273345

    nou tot nu toe gedaan:

    brandstof filter vervangen
    leidingen doorgespoeld doormiddel van loshalen op plaatsen en sleutel om draaien (pomp spoelt dan door)
    alles wat met de luchtinlaat te maken heb heb ik schoongemaakt

    ondertussen met een ijskoude motor doet ie het wel even goed, naarmate die warmer word begint die meer in te houden en te stotteren, tot dat er niet meer mee te rijden is

    nu ging ik eens beter kijken en zag ik dus dat de injector zelf stottert

    FILMPJE van de stotter

    https://www.youtube.com/watch?v=Tblk_HS7Qfc

    #18273346

    Hallo,

    ik heb een E Kadett 1.6 Injectie automaat

    al paar dagen last van vreselijk stotteren na vermoedelijk de tank te leeg gereden te hebben
    probleem word des te warmer de motor is steeds erger
    motor slaat wel altijd in 1 keer aan
    koud rijd ie prima met afentoe n kleine stotter
    als die echt warm is dan is er niet mee te rijden

    ik heb toen eerst de brandstofpomp uit de tank gehaald en schoongemaakt (die was al goed schoon)
    in de tank zelf ligt ook niets van viezigheid
    toen heb ik de carter ontluchting schoongemaakt en alles waar die aan vast zit (luchtfilterhuis, luchtaanzuigbuis
    toen het brandstof filter vervangen

    geen enkele verbetering, omdat het hoe warmer de motor hoe erger is begon ik aan de ontsteking te denken..

    tot ik de motor liet lopen zonder luchtfilterhuis en goed naar de injector keek

    op het filmpje loopt de motor stationair en geef ik 1/6 gas erbij

    lijkt mij er op dat de injector zelf hikt

    filmpje! – https://www.youtube.com/watch?v=Tblk_HS7Qfc

    kan ik de injector op de een of andere manier zelf schoonmaken/loshalen?

    is het het waard om schoon te maken, of gewoon op de sloop een ander gasklephuis van een andere motor?

    ik hoop dat iemand mij kan helpen

    gr joey

    #18273347

    Je kan een ander gasklephuisje erop zetten.

    Deze passen van alle singlepoint motoren.

    Hooguit zullen de vacuumslangen anders zitten.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18273348

    zou dat het probleem oplossen?

    en is deze niet schoon te maken

    #18273349

    Met een ultrasoonreiniger, maar het filter al vervangen??

    Dat zou eerder de oorzaak zijn in dit geval.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18273350

    Topics samen gevoegd, s.v.p geen nieuwe topics starten als je al een topic over het onderwerp hebt lopen.

    #18273351

    @wim-v6 wrote:

    Met een ultrasoonreiniger, maar het filter al vervangen??

    Dat zou eerder de oorzaak zijn in dit geval.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Brandstof filter heb ik vervangen,

    Of bedoelde je het filter om de injector?
    Filter om de injector ziet er ook gewoon schoon uit

    #18273352

    @Andre_Ede wrote:

    Topics samen gevoegd, s.v.p geen nieuwe topics starten als je al een topic over het onderwerp hebt lopen.

    Sorry!! Zou t niet meer doen

    #18273353

    Zojuist een andere injector er ik gezet
    Loopt weer netjes stationair en ook onbelast geen stotter met gas geven

    Ik kan dus weer rijden!

    Neemt niet weg dat ik nog wel afentoe n stotter heb tijdens rijden

    Ik vermoed vocht in de tank?
    Kan dat en hoe los ik dat dan op?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.