Jambon's A-corsa 1.7TD (klein upje! 20-2-'10)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Jambon's A-corsa 1.7TD (klein upje! 20-2-'10)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 123)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209956

    Toch maar eens een project-topic starten!

    Hier begon het allemaal mee, een dik jaar geleden:

    Tussen de aankoop en de zomer erop e.e.a. aan versleuteld,
    Zoals 16v remmetjes:

    Weitec in hardheid verstelbaar schroefsetje,
    Getinte raampjes,
    H4 bi-xenon
    en wat noodzakelijk onderhoud:

    Tot voor kort stond hij er uiteindelijk zo bij:

    Tot een paar weken terug het noodlot toe sloeg!

    Nou, inmiddels was de schade-expert dus geweest, dus kon ik gaan beginnen met de corsa uit elkaar te trekken om te kijken hoe erg de schade was.

    Dit was dus de schade:

    vervolgens de geschroefde delen verwijderd (motorkapje laat ik nog maar ff zitten zolang de motor er nog in ligt):

    Keienvanger eruit geslepen:

    Side skirts eraf (dit was de enige roest aan de dorpels!):

    Bumper d’r af (OMG! Toch iets krokanter als gedacht! Gelukkig alleen plaatwerk, balken zijn nog hard…)

    Ook maar ff de audio en bekleding achter de voorstoelen eruit gemieterd (hoekjes wat krokant)

    Resultaat van vandaag van mij en m’n hamertje:

    Al met al valt het me nog erg mee! Het ‘brilletje’ (waar de koplampen in hangen) moet er ook nog uit, hiervoor heb ik nieuw plaatwerk besteld net als voor de keienvanger (dit is één stuk samen met slotplaat en brilletje) Tevens komt er nog een nieuwe dwarsbalk in, aangezien deze net een keer te vaak achter een drempeltje is blijven hangen…

    Motorblok gaat eruit, de kabelboom gaat aan de kant, en als alles leeg is gaat de Corsa naar de carrossier om em te laten stralen. Ben er nog niet helemaal uit wàt ik allemaal laat stralen, maar iig overal waar nu roest te zien is en de wielkuipen en de volledige motorruimte. Alles mooi schoon en klaar om weer dicht te lassen!

    Verdere plannen:
    – Terug bouwen naar A2GSI front
    – GSI achterbumper (gecleand)

    – Achterklep semi-cleanen (kenteken blijft!)
    – Interieur (nog geen idee hoe of wat)
    – En natuurlijk weer netjes spuiten (kleur weet ik ook nog niet)
    – En last but not least: Ander blok (wel TC4EE1) en meer vermogen!

    Keep u posted!!

    #17484404

    Schade valt nog mee ofniet? geen balken krom.

    Tis wel een aparte verschijning.
    Kheb hem 2 keer gezien. 1 keer tijdens een proefrit in auto van stage en 1 keer in de mini.
    Weet je al waar die kleur van is? 2 kleuren lijken er wel op wat ik zover weet, van ford ka of seat arosa. misschien dat je hier nog iets mee kunt.

    Khoop hem nog vaker op de weg te zien

    #17484405

    ben benieuwd, komt allemaal vast wel goed.

    #17484406

    Jij hebt flink wat ruimte thuis als ik het zo zie? Is wel erg handig haha! Reed jij nou eigenlijk met of zonder intercooler? Ben het ondertussen alweer vergeten :sleeping
    Als je nog goedkope onderdelen zoekt heb ik nog wel een mooie ebay winkel voor je. De isuzu diesel onderdelen zijn nogal duur in nederland (koppakking voor 160 euro anyone?).
    Daar zijn de pakkingen, riemen en dat soort dingen lekker goedkoop. D-riem, spanrol en looprol voor maar 60 bijvoorbeeld, je weet hoe duur die zijn bij de automaterialenzaak in nederland :o
    Succes in ieder geval

    #17484407

    Helaas woon ik hier niet, het is wel een soort van thuis! :D

    Is bij een maat van me, en inderdaad, ruimte zat! :P

    Adresjes voor goedkope onderdelen zijn altijd welkom, maar bij mij is het e.e.a. aangepast qua distri-opstelling, omdat de motorsteun bij een A-corsa anders zit als bij de B…
    Dan is een automaterialenzaak waar ik zelf mag loeren in het magazijn ook wel handig! :D

    Ik reed zonder intercooler! Maar het is wel het plan dat die er voor (of boven) komt straks! Scheelt toch weer 10% vermogen volgens de geleerden…

    #17484408

    Mooi om te zien dat hij weer gerepareerd word :)

    Maak je hem nu gelijk A2 GSI look ?

    #17484409

    ja hij heeft plek zat in dat clubhuis

    Ik zou de wielen er ook maar ff afhalen en kijken hoe het daar is voordat je iets laat stralen
    als er nu een gaatje zit van 1 cm is dat na het stralen 10cm

    ik zou gewoon een a1 of a2 zoeken die zijn ook veel beter dan die a3
    a3 altijd rot!

    maar succes ermee zal wel goedkomen

    #17484410

    Idd achter de wielen kloppen, voor vooral onderkant van de modderflappen en de overgang naar het brandscherm. Kijk ook vooral achter de veerpotten voor.
    Plaat eruit halen tot je op niet verroest materiaal zit.
    Ik heb ondertussen de helft van mijn neus voor herstel :Pweggeslepen…

    #17484411

    Hij is origineel van ’88… Dat is toch A2? En hij wordt A2 GSI inderdaad! :D

    En wielen heb ik aan de kant gehad, en zo her en der wat met het hamertje geklopt, en het leek mee te vallen…. Wielkasten wil ik ook mee laten stralen voor en achter, en dan maar hopen dat het enigszins meevalt! :P

    Veerschotels zijn paar weken terug nog gelast, die waren inderdaad aardig rot!

    En het zoeken van een ouder model valt niet mee, omdat deze op diesel is hè! En anders wordt het direct omkeuren enz…

    #17484412

    Kun je van die veerschotels en de reparatie misschien een foto maken en een kostenindicatie? Ik moet er binnenkort ook eentje vervangen bij de Manta

    #17484413

    Volgens mij ken ik deze nog uit een grijs verleden toen ik bij opel Bakkenes in Apeldoorn werkte.
    Was toen van een oud personeelslid daar die nog mee kwam doen bij de jaarlijkse sterrit van dat bedrijf.
    Leuk dat ie een tweede leven krijgt :thumbup.

    #17484414

    meeste corsas voor 87 zijn stuk harder! je kan wat anders zoeken en daar wat kleine puntjes aan gaan lassen of deze cas hard maken. maar heeft véél werk nodig zie ik wel!

    we zien het wel :D heb dit altijd leuk corsatje gevonden!

    #17484415

    origineel gepost door manus
    Volgens mij ken ik deze nog uit een grijs verleden toen ik bij opel Bakkenes in Apeldoorn werkte.
    Was toen van een oud personeelslid daar die nog mee kwam doen bij de jaarlijkse sterrit van dat bedrijf.
    Leuk dat ie een tweede leven krijgt :thumbup.

    Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag

    origineel gepost door sw16v
    meeste corsas voor 87 zijn stuk harder! je kan wat anders zoeken en daar wat kleine puntjes aan gaan lassen of deze cas hard maken. maar heeft véél werk nodig zie ik wel!

    we zien het wel :D heb dit altijd leuk corsatje gevonden!

    Een Corsa van vóór 87 op diesel is niet te vinden, simpelweg omdat ze pas in 87 gebouwd werden… :(

    En van een beetje lassen ben ik niet vies! :D

    #17484416

    haha nee dat is waar ook.
    tja omkeuren kan altijd nog :D

    je houd m wel dit kleurtje dan hé?

    #17484417

    origineel gepost door Jambon

    Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag

    Ik zou het zo 123 niet weten,mss dat ik er nog achter kan komen via een andere oud collega.
    Ik zie hem niet zo vaak dus kan ff duren,

    grt Manus.

    #17484418

    Haha, met deze zoektocht gaat het dan toch ook bnog goedkomen?
    Dan zal het met t repareren ook wel lukken?

    origineel gepost door manus

    origineel gepost door Jambon

    Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag

    Ik zou het zo 123 niet weten,mss dat ik er nog achter kan komen via een andere oud collega.
    Ik zie hem niet zo vaak dus kan ff duren,

    grt Manus.

    #17484419

    Laten we het hopen!

    Manus in ieder geval vast bedankt!!

    #17484420

    welk blok komt er dan nu in?

    Die isuzu wat in je corsa ligt op de foto’s wat deze standaard?

    #17484421

    D’r komt weer een TC4EE1 blok (izusu 17TD)…

    Deze was ook al niet standaard, opgeschroefde brandstofpomp, overdrukklep in spruitstuk dicht.

    Volgende moet méér druk, intercooler enz. dus meer vermogen! ;)

    #17484422

    Eergister en gister maar is ff verder geknutseld.

    Blok eruit getrokken, kabelboom losgehaald (weet iemand hoe je die makkelijk helemaal kunt verwijderen zonder dat je em kapot hoeft te knippen?)

    Tevens een beginnetje gemaakt voor een bok/spit om de corsa in te hangen…

    Picca’s natuurlijk:

    #17484423

    oh je gooit er nu weer een nieuwe tds erin:jerry

    #17484424

    Geen nieuwe, maar als het klopt in ieder geval eentje die een stuk minder gelopen heeft: altijd wenselijk :D

    #17484425

    De draadboom is zonder knippen best wel goed te verwijderen.

    Ik heb het al meerdere keren gedaan.

    Gewoon beginnen met stekkers en klipjes los halen, dan moet het wel goed komen.

    #17484426

    En dan terug naar binnen?

    #17484427

    Ja het doorvoer rubber kan terug de auto in gedrukt worden, let wel even op dat je de kabel en bevestiging ervan om de motorkap te openen niet kapot maakt.
    Gewoon beginnen ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 123)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.