Is mijn Hoofdremcilinder kapot??

Forumindex Forums Modellen Astra Is mijn Hoofdremcilinder kapot??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    langenzeem
    Deelnemer

Hoi,

Mijn astra F uit 1997 is nu voor de 5e keer afgekeurd met de (her-)keuring APK. Mijn linker achterrem overremt met 100% zegt de keurmeester. Ik heb mijn trommels vervangen, de remschoenen, de cilinders, de remkabel (handrem) hele systeem ontlucht en nog steeds overremt hij linksachter.

De keurmeester zegt dat het de hoofdremcilinder is, de monteur zegt (die gaat echt nooit kapot dus dat is het niet) De keurmeester zegt dat wanneer ik max. rem (oprempedaal wanneer de motor staionnair loopt) dat daarna (bij hetinhouden van het pedaal) het pedaal heel langzaam doorzakt, er zit nog een nabeweging in. De ene zegt dit en de andere zegt dat. Deze astra F heeft geen remkrachtverdeler zegt de monteur (dus dat kan het ook niet zijn)…. wie kan mij helpen? enig idee wat het is?

Bedankt, Martijn

wim-v6
    Deelnemer

Kan indien aanwezig de Aslast remdrukregelaar zijn op de achteras meest waarschijnlijk
    Er kunnen ook remdrukbegrenzers op de hoofdremcilinder zijn aangebracht voor de achterremmen, deze kunnen ook kapot zijn, deze zijn los te vervangen.

kan de hoofdremcilinder zijn, lijkt me een beetje vreemd als je bedenkt dat het systeem gekruisd remt. (Links voor en Rechts Achter, en Rechts voor en Links achter).

Willem

16v kadett c
    Deelnemer

wat je kan doen is

ale 4 de remslangen afknijpen en dan nog een starten en dan de voetrem intrapen dan mag hij niet zaken
    neem aan dat het een benzine is

ten2de stel je even voor is wel zo netjes

langenzeem
    Deelnemer

Weetnog steeds niet wat het probleem was maar is inmiddels wel goed gekeurd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.