is me koppakking of EGR kapot?

Forumindex Forums Modellen Astra is me koppakking of EGR kapot?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik zit met een twijfel k heb een astra bouwjaar 2000 1.6 16 valve 3 deuren om te slopen of reparen er zijn de volgende mis mee:
    – Auto valt uit bij het afremmen?hij start en loop goed moet alleen soms beetje gas geven bij starten.( het werd me gezegd dat door EGR schoon te maken s het opgelost).
    -Motorstoringlampje en abs lampje brand.
    -kilometerteller werkt niet toerenteller werkt wel.
    -de dashboard s zwart geworden geef geen licht Meer,ook geen licht bij verwarming en dergelijke(dat s pas gebeurd, gisteren toen k de zekeringen ging controller door ze uit te halen en weer in te zetten ineens werk ook de lichten van de dashboard enz niet meer).
    -Stuur bekrachtiging werkt niet volgens mij want moet veel kracht geven bij het sturen het geef wel geen rare geluid dat je meestal hoort als die kapot s.
    -Auto beslag abnormal snel terwijl verwarming gewoon hoogstaat.
    -De water gaat om de 4 dagen zo op(koppakking misschien??).

Mijn vraag k wil niet meer dan 400euro uitgeven anders sloop k liever de auto? Kan iemaund met astra verstand me hiermee helpen welke het slimste aanpak voor me nu zou zijn?

Ik heb geen verstand van auto motor enz en wil me niet te makkelijk door een monteur laten sjouwen. ik wil morge graag beslissen of k die ga reparen of beter slopen en andere halen.

Alvast bedankt en sry voor hetlang Verhaal(hopelijk is me probleem duidelijk genoeg uit gelegd, sorry 4 the long story).

Groetjes Kees

Als het de koppakking is zal het meer dan 500 kosten.
    Als alle lampjes donker zijn zul je wel een zekering verkeert of het wieltje niet goed hebben staan.
    Stuurbekrachtiging die het niet doet is heel zwaar sturen bij een astra g.
    Vaak door een slechte accu of dynamo, maar kan ook weer zekering zijn onder de motorkap.

Auto beslaat snel kan duiden op een lekke kachelradiateur ipv koppakking, waardoor je koelwater verliest.
    Kijk maar eens, is het nat onder de mat van de bijrijder?

hi ,
    ok ik ga nu controlleren onder de bijrijders mat . en de km teller die sinds lang niet meer werkt wat kan de oorzaak daarvan zijn? ik was vergeten te zeggen dat de auto een paar maanden stil stond(3 mnd) en de monteur toen die het auto ging boosten het – op + ik was er niet bij maar daarna moest ik een nieuwe batterij kopen en de auto starte weer maar sinds dien al die problemen met elektra.

onder de bijrijders maat is gewoon droog en er komt ook gewoon warme lucht uit de verwarming maar heeft weinig werking. de auto start gewoon en draaid stationair ook gewoon goed. is het koppaking inderdaad makkelijk te veranderen ?kan ik gewoon van uit gaan dat het koppaking niet meer goed is .omdat de auto uitvalt bij het afremmen en de water gaat snel op ? ik liet de auto 5 minuten draaien ik zal geen plas water onder dus ik denk niet dat het lekt.

Uitval zal kapotte egr zijn, schoonmaken werkt vaak niet.

hallo allemaal,

ik heb een astra 1,6 16v bj 2000 , die loopt stationair goed maar valt uit bij het afremmen en water gaat meestal binnen 3/4 dagen op. ook krijg ik veel beslag op me ramen terwijl gewoon warme lucht uit de verwarming komt.
    ik heb gehoor dat het misschien aan de koppakking kan liggen hoe kan ik deze controlleren, of kan de probleem ergens anders liggen?

-er komt geen witte rook uit de uitlaat
    -er zit geen olie in de waterkoelstof
    -de water lekt niet onder de auto

alvast bedankt

hij zit nu op 3

gezien z’n gebrek aan budget en technische kennis
    moet ie de auto maar afduwen

ok kan je die gewoon bij sloop ook halen of is dat iets dat je beter nieuwe kan kopen ? heb gezien een nieuwe loop snel de 150/180 euro tegen. en als het de egr is, is dan de water probleem dan ook opgelost?

en wat betreft de elektra mankamenten kan ik vanuit gaan van relays en zekering of kan het ook zijn dat door de – + geval de hele compuiter zelf kapot is gegaan.

ok theun je heb gelijk.dat gevoel begin ik ook te krijgen

had die gratis gekregen en wou die gewoon naar garage brengen maar wou eerst weten welke problemen en bedrag ik ongeveer moest uitgeven. ik denk ik rij eerst tog lang de garage kijke wat ze daar zeggen anders rij k door naar de sloop :D

Nou, als je tijd en ietwat kennis genoeg hebt, valt het allemaal best zelf te doen, op de koppakking na omdat dat wat delicater is.

Heb je zwarte/blauwe rook uit je uitlaat?

EGR kan je afdoppen door een plaatje ertussen te monteren, egr zelf kan dan erop blijven om geen foutcodes te krijgen maar hij doet dan niets meer.

Koelvloeistof snel weg en geen lekkages lijkt te duiden op een lekke koppakking, maar kijk toch nog eerst goed na, die dingen lopen met plaatsing in snel op en moest ik van jou zijn, met je beperkte kennis, zou ik er niet aan beginnen deze zelf te vervangen.

Eigenlijk, eerlijk gezegd klinkt het als veel werk dat je te doen hebt, maar al je elektraproblemen kunnen ook aan één simpele gezamelijke oorzaak liggen.

Heb je al eens uitgemeten met een multimeter?

In een garage ga je er met 1000 euro volgens mij niet komen hoor… :s

Verkeerde jumpstart kan wel tot gevolg hebben gehad dat er enkele zekeringetjes gesprongen zijn, anders ff een setje kopen en ze gelijk allemaal vervangen :thumb .

Ik zou eerder denken dat je kachekradiateur lek is.
    Dit heeft niks met het uitvallen bij remmen te maken, maar wel met je koelvloeistof verbruik en ramen.

De vette koelvloeistof komt nu op je ramen terecht, en het lekt, dus je raakt KVS kwijt.
    Je ruikt misschien ook een beetje viezige zoetige lucht als je blower aan staat.

ok k ben zo bij de auto ik zal de blower aan zette en kijke als k de zoete guur kan herkennen . weet u misschien hoe ik de kacheradiateur kan controller als die kapot is of moet ik gewoon om andere erin zetten om erachter te komen

gr kees

hi chris

ik heb inderdaad weinig kennis van auto ik heb net met een neef er over gehad die heeft wel veel ervarings met auto klussen hij kan me wel gewoon helpen maar ik moest wel van zeker zijn dat het die problemen(koppakking , zekeringen en egr afdoppen )zijn dan zou hij me wel mee kunnen helpen .als het maar niet iest groter zoals als de hele compuiter kapot is gegaan of andere grote motorproblemen .

nee ik zie geen zwarte/blauwe rook hij rookt ook niet opvallend veel . ok ik zal inderdaad de zekeringen allemaal gaan vervangen

gr kees

en nee ik heb nog niet probeerd met een multimeter

Persoonlijk vervang ik liever de hele computer dan de koppakking, is toch net iets makkelijker ;).

Hopelijk kan je hem nog redden, een Astra naar de sloop zien gaan is altijd beetje treurig :( .

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.