Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen?

Forumindex Forums Techniek Cih Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206351

    Zoals de titel zegt: Ik kan goedkoop aan een goed 2.8liter (2.8E) 6 cilinderblok komen. valt zoiets in te bouwen in een C-kadett?

    Ik weet dat zowiezo de pan onderop verbouwd moet worden, maar wat nog meer? zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

    En hoe zit het met de versnellingsbak? Zijn er hier ook 4bakken voor te koop? of past bijv een manta 4cil (1900cc) 4 bak hierachter?

    #17370783

    :hmmz er heeft een tijdje een citi te koop gestaan op mp met een 2.8 onder de kap

    #17370784

    voor zover ik weet kun je die 4 bak gebruiken
    als je de originele bak en aandrijfas gebruikt (as niet inkorten) dan moet je je neus verlengen anders moet je je schutbord aanpassen

    “goedkoop” wil zeggen dat je er geen keuring voor wilt voor op de openbare weg??

    Omkeuren naar 6 cilinder is hier en daar al besproken
    kost ca 1000 euro. (RDW):hmmz

    #17370785

    gewoon niet aan beginnen veel te zwaar voor de vooras plus je hebt geen ruimte, of je moet heel je tunnel gaan verbouwen plus wat daarna nog bij komt in het trakjekt daarachter.
    bouw gewoon een goede 2.4 in veel makkelijker.

    #17370786

    hmm dat is wel jammer. Dat ding zou mij in principe echt niet veel kosten. keuring ja…een 2.4 inbouwen is eigenlijk ook niet toegestaan als er 1200cc op kenteken staat….electrofan vormt ook geen probleem om aan de voorkant ruimte te winnen.

    maar dan blijkt het dus inderdaad de achterkant te zijn die problemen gaat geven. Dat is erg jammer :-(

    #17370787

    als je hem op de normale plaats zou inbouwen steekt de boel er voor uit:D

    #17370788

    Origineel gepost door kadett-c-coupe
    voor zover ik weet kun je die 4 bak gebruiken
    als je de originele bak en aandrijfas gebruikt (as niet inkorten) dan moet je je neus verlengen anders moet je je schutbord aanpassen

    “goedkoop” wil zeggen dat je er geen keuring voor wilt voor op de openbare weg??

    Omkeuren naar 6 cilinder is hier en daar al besproken
    kost ca 1000 euro. (RDW):hmmz

    van 1.2 naar 2.0 ook rond de 1000 euro ;)

    #17370789

    of je keurt hem niet om, mag niet maar ja…niemand die het echt ziet hoor…

    #17370790

    totdat je in een politiecontrole zit

    #17370791

    Origineel gepost door Jigsaw
    totdat je in een politiecontrole zit

    wel nee man schij uit ze weten er geen drol van, maar je moet niet zo gaan staan doen als die lul met die golf afgelopen zondag in wegmisbuiker pfff

    #17370792

    Als je toch voor 6 gaat en power wilt pak dan een C30NE als 6 cilinder en geen 2.8E met 165pk (werkelijkheid zal zo,n 2.8L rond de 155pk hebben Opel overdreef vroeger wat met het vermogen) dan kun je net zo goed een 2,4 of OHC 16V inbouwen niks omkeuren minder gewicht op de vooras,en je hoeft geen chassie veranderingen aan te brengen.

    Maar goed das mijn mening.

    #17370793

    Ja jullie hebben het ook gezien met die golf 2 was het toch.
    Alleen omdat het een 16v was….
    Heb de aflevering vorig jaar gezien.
    Maja als de politie je laat blazen voor alcohol en er komt een rustgevend broom pruttel pof van een 6 cilinder van af, dan horen ze dat toch?

    Als ze tegen mij zeggen “meneer wilt u even blazen”
    Dan zeg ik “stap maar in dan zullen we even een rondje blazen”

    Mvg Stefan

    #17370794

    Origineel gepost door Alienbliep
    Ja jullie hebben het ook gezien met die golf 2 was het toch.
    Alleen omdat het een 16v was….
    Heb de aflevering vorig jaar gezien.
    Maja als de politie je laat blazen voor alcohol en er komt een rustgevend broom pruttel pof van een 6 cilinder van af, dan horen ze dat toch?

    Als ze tegen mij zeggen “meneer wilt u even blazen”
    Dan zeg ik “stap maar in dan zullen we even een rondje blazen”

    Mvg Stefan

    denk je dat een blaascontrole agent et verschil hoort/weet tussen een 4 of 6 cil?

    #17370795

    Ik ken wel een cyti waar een 6 pitter in ligt, maar de motor komt een heel stuk naar binnen, een Rover V8 past beter wat ruimte betreft.

    #17370796

    origineel gepost door boyanka
    :hmmz er heeft een tijdje een citi te koop gestaan op mp met een 2.8 onder de kap

    ouwe topic maar die city heb ik en nu legaal op 6 cil:P

    #17370797

    kom maar op met de :kewlpics
    dan:thumbup:thumbup

    #17370798

    Topic uit de motteballen :)

    #17370799

    rdw keuring kost €50,= incl wegen

    #17370800

    origineel gepost door voederbiet

    Origineel gepost door Alienbliep
    Ja jullie hebben het ook gezien met die golf 2 was het toch.
    Alleen omdat het een 16v was….
    Heb de aflevering vorig jaar gezien.
    Maja als de politie je laat blazen voor alcohol en er komt een rustgevend broom pruttel pof van een 6 cilinder van af, dan horen ze dat toch?

    Als ze tegen mij zeggen “meneer wilt u even blazen”
    Dan zeg ik “stap maar in dan zullen we even een rondje blazen”

    Mvg Stefan

    denk je dat een blaascontrole agent et verschil hoort/weet tussen een 4 of 6 cil?

    De gemiddelde agent kan niet eens zijn snelheidsmeter lezen :P

    #17370801

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    kom maar op met de :kewlpics
    dan:thumbup:thumbup

    ik heb die ouwe van erik romijn en ik heb hem laten omkeuren alleen niet naar 2,8 maar naar c30ne:P
    heb zo geen foto s van onder de kap.zo mooi is hij daar nie gewoon tunnel uitgezaagt kachel verplaatst niks spectaculairs.van de buitenkant wel een foto:D

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.