Is er een verschil tussen een 2.4 en een 2.2 cilinderkop?

Forumindex Forums Techniek Cih Is er een verschil tussen een 2.4 en een 2.2 cilinderkop?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253852

    Aangezien de 2.2 die ik nu in mijn kadett heb toch her en der slijtage vertoont wil ik langzaamaan alvast het een en ander voorbereiden om te vervangen.
    Nu heb ik nog een cilinderkop van een Omega 2.4 liggen, en nu is mijn idee om die te gaan reviseren en ‘upgraden’ zodat ik die dan in zn geheel kan vervangen.

    Kan dit gewoon?
    Want zover ik weet is het enige verschil tussen 2.2 en 2.4 de slag.

    ik hoor het graag! :)

    #18087481

    ja kan zo over gezet worden,en 2.4 is altijd loodvrij

    2.2 niet altijd.

    john

    #18087482

    Het verschil wat er is tussen de 2.2 en 2.4 kop, is niet interessant voor wat je wil, qua montage en werking heb je geen enkel probleem.

    #18087483

    Wat is er dan wel anders tussen de 2 koppen?

    #18087484

    vorm kleppen (diameter gelijk, zijn hol ipv. vlak), vorm in-/uitlaatpoorten, nokkenas (nagenoeg gelijk qua prestaties), uitlaatpoorten zitten iets lager

    #18087485

    Ok dan, daar zal ik inderdaad geen problemen mee ondervinden dan.
    eerst maar eens meenemen naar mn werk en daar eens in de wasmachine plaatsen!

    #18087486

    heb je thuis geen wasmachine dan ?

    #18087487

    Ik denk dat hij thuis (net als ik) een beschermvrouwe heeft voor die wasmachine ;)

    Niet iedereen komt daar mee weg om z’n motoronderdelen in de vaatwasser te drukken :lol:

    #18087488

    :D

    #18087489

    Op m`n werk staat een industrieële wasmachine, die krijgt dat spul tenminste goed schoon ;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.