Is dit eentje met DIS?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Is dit eentje met DIS?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231436

    Komt uit een Astra en ’t is een Motronic 2.8, zou deze met DIS Onsteking zijn?

    Groeten en alvast bedank!

    #17802404

    ja is een dis ontsteking

    #17802405

    Yay! Bedankt voor de snelle respons! :wors

    Greetz

    #17802406

    inderdaad m2,8 is altijd dis

    convetioneel is m2,5 ;)

    #17802407

    Waar zie je dit eigenlijk aan of dit een disonsteking is. Stel je hebt geen computer?[

    rquote=1847893&tid=140988&author=louwe 16 klepper]inderdaad m2,8 is altijd dis

    convetioneel is m2,5 ;)[/rquote]

    #17802408

    Aan het feit dat er geen verdeler achter op het blok zit.
    Op de plaats van de verdeler zit een afdekkapje met slechts 1 sensor erin (hallgever).

    #17802409

    DIS is met de dikke bobine blok (zwarte blok rechts naast de cilinderkop) deze motoren worden aangeduid met M2.8

    C20XE’s met rotor hebben deze iets meer naar de voorkant van de auto zitten, zeg maar op de plek naast je bobine waar hij nu zit. Deze motoren worden aangeduid met M2.5

    DIS rules:thumbup:wors

    #17802410

    [rquote=1847994&tid=140988&author=Fredje25] Waar zie je dit eigenlijk aan of dit een disonsteking is. Stel je hebt geen computer?[

    rquote=1847893&tid=140988&author=louwe 16 klepper]inderdaad m2,8 is altijd dis

    convetioneel is m2,5 ;)[/rquote][/rquote]

    gaan de draden achter uit het L kapje linksaf dan ist n diss

    gaan ze rechtsaf dan ist gewone ontsteking

    simpeler kan ik het niet zeggen:o;):D:D:P

    #17802411

    Ben gisteren gaan kijken naar deze motor… Staat wat in de olie,maar hij gaat “spint” nog mooi. 210 ton op de teller. 550€
    Binnen 2 weken zou ik hem moeten hebben. Hij moet in m’n A’tje komen als voorlopig blok. :-D

    Greetz

    #17802412

    sow ey, 210 ton. dat is wel super veel:o
    2,1 ton zul je bedoelen he:P

    550 euro is een mooi prijsje.
    de meeste liggen zo rond de 500 en 600 euro.

    #17802413

    Elke C20XE is zo op DIS om te bouwen hoor…. maar als het er al op zit is dat altijd leuk.

    Ik ben alleen niet zo kapot van die KS859 legering, is dezelfde als de KS400 legering en die is vrij zacht…

    Volgens mij zijn er later wel nog low noise C20XE blokken gemaakt met coscast en dis…

    #17802414

    Heb al een coscast koppie klaar liggen… :P

    Greetz

    #17802415

    [rquote=1848882&tid=140988&author=Vinci]Elke C20XE is zo op DIS om te bouwen hoor…. maar als het er al op zit is dat altijd leuk.

    Ik ben alleen niet zo kapot van die KS859 legering, is dezelfde als de KS400 legering en die is vrij zacht…

    Volgens mij zijn er later wel nog low noise C20XE blokken gemaakt met coscast en dis…[/rquote]
    Klopt die hangt ook in men D kadett

    #18519287

    Beste Ik heb een vraag heb een astra gsi c20 xe met m2.8  heb in de week een ander motor gekocht maar deze is een m2.5 kan ik deze zomaar omzetten. Dankuwel allemaal

    #18519537

    Ja en nee. Je zult de nokkenas boring af moeten dichten bijvoorbeeld, want daar staat oliedruk op. Dan moet er ook nog een gaatje in geboord en getapt worden om de ‘vinger’ die langs de nokkenas sensor veegt te kunnen plaatsen. Alternatief is de uitlaat nokkenas overzetten van de DIS motor. Dan moet je wel alleen de distributie loshalen, tenzij je een of ander gereedschap hebt om het nokkenas wiel vast te zetten, maar ik weet niet of dat bestaat. Ik heb zelf de optie 1 gedaan. De positie goed bepalen is wel belangrijk, maar kan op zich goed als je een papiertje op de DIS nokkenas legt en met een vuile vinger een afdruk maakt. Boren en tappen ging op zich probleemloos.

    Dat is wel het meest spannende, verder past het allemaal er zo op. Voordeel is wel dat je de distributie dan heb met metalen rollen en de ronde tanden, deze set gaat wel behoorlijk veel langer mee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.