is dit een pulsgever ? en vraagje digidash (km's kloppe

Forumindex Forums Modellen Kadett is dit een pulsgever ? en vraagje digidash (km's kloppe

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur

ik wil een digidash in me e kadettje gaan maken nou heb ik overal gelezen dat er een pulsgever op de bak moet voor de digidash .
    maar bij mij op de bak zit dus een mechanishe aansluiting maar daar komen ook 3 draden uit , een zwarte , bruine en een blauw zwarte .
    zo te zien gaat deze naar de injectie .
    is dit dan een pulsgever of niet ?
    heb hier 2 foto’s ervan

hier zie je de draad waar dan weer een stekker aan zit en die dan weer naar de injectie toe gaat volgens mij

dat is een pulsgever.
    Ik heb die destijds ook gebruikt om in mn c ascona een digidash te bouwen

Eventueel kan je zelfs een 2de pulsgever erop draaien… :)

[rquote=1854785&tid=141552&author=asconahobbyist]dat is een pulsgever.
    Ik heb die destijds ook gebruikt om in mn c ascona een digidash te bouwen[/rquote]

dus ik kan hier gewoon het puls signaal vanaf halen en moet ik dat dan voor de stekker of achter de stekker doen ?

blauwe draad is signaal draad.

zoals ik hierboven al heb aangegeven wil ik dus een digidash in me e kadett zetten van een gsi , de pulsgever heb ik al gevonden zoals jullie kunnen zien , nou had ik alleen een vraagje over de draden aan sluiten .
    heb dus een digi met stekkers , kan ik gewoon alle draaden kleur op kleur aan sluiten , of zijn er nog afwijkingen van kleur .
    heb namelijk een kadett uit 90 en een digi uit een 90er .

zijn geen afwijkend

alleen die voor je knipperlicht controle lampjes zou je bij je gevarenlicht moeten nemen aangezien een digidash een lampje heeft voor links en een voor rechts en de gewone tellerbak maar 1

alles kleur op kleur solderen

oke bedankt voor de info , hoop er van de week aan te beginnen als ik de dash binnen krijg .

heb even de digidash uitgeprobeerd , gewoon even op het dashboard gezet en even los aangesloten .
    heb de blauw/rode draad van originele pulsgever aangesloten .
    nou ging ik even een rondej rijden om te kijken of die het deed .
    alles deed het behalve de km’s klopte niet , op de gewone klok reed ik 30 en op de digi 13 km/u.
    heb al gekeken naar een rood knopje op de digi maar kon ik niet vinden .
    wat moet ik hieraan doen .

rood knopje zit boven op je dash, ff omzetten

kan in geen velden of wegen een rood knopje vinden , wat nou :(

Zit er zekersteweten van wel. Heel klein dingetje van een paar millimeter. Zit als ik het me herinner direct achter het zwarte deel op het witte deel van je dash, bovenop.

idd boven op, soms is het knopje kapot maar dan zit je toch een rood schuifje.

ga nog een x kijken , misschien als ik de witte kap erafhaal ?

zit er niet op hoor , heb de witte kap eraf gehaald en op de printplaat eronder zit niks van een schakelaar , ook niks afgebroken ofzoiets .
    kan dus niks vinden .
    wat kan ik nou doen dan , is hier een oplossing voor

je hoeft niets te verwijderen om bij het schakelaartje te komen
    ik zal eens een foto maken

zie jet rode knopje in het witte gedeelte? duidelijk of nie?

ja ik zie m bij jou wel maar bij mij zit die daar niet , dat gat zit er wel .
    maar als ik de witte kap eraf haalt zie je niet dat daar een schakelaar hoort te zitten , er is ook niks afgebroken ofzo , snap er niks van

heb m weer uit elkaar gehaald en goed onder het licht gekeken maar volgens mij heeft er wel een schakelaar gezeten want er zit een gaatje in de printplaat en de 2 soldeerpuntjes zie je hele kleine puntjes maar weet het niet zeker .
    hoe kan ik dit oplossen dan , kan ik ergens zo’n nieuwe schakelaar halen of kan ik het anders oplossen ?

wie kan mij helpen met het schakelaar probleem ???????

k hebe er wel een idee voor evt

graaaaaaaaaaaaaaaaag alle hulp is welkom

[rquote=1870316&tid=141552&author=jblfreak]k hebe er wel een idee voor evt
    [/rquote]

jblfreak is top:thumbup:thumbup:thumbup
    heeft mij ook goed geholpen met me vec 2000 dash.

gelukkig had k nog oude dashes uit elkaar

kwestie van printje leveren

thanks jason

alleen mijne doet de cc t nog steeds nie hahaha

cruise control? indien ja wat is het probleem.?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.