irmscher

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum irmscher

8 berichten aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)
  • Auteur
    Berichten
  • #17572343

    aanpassing van inlaat traject achter de voorbumper.

    bij mij resulteerde dat in een te arm mengsel en SPIERWITTE binnenzijde van uitlaat denper (veel te hete verbranding)..

    Willem [/quote]

    Als sinds ik mijn auto gekocht heb, zit
    die pijp er niet meer aan. Kan dus best wel kwaad als ik dat zo lees.
    Heb nu gewoon een open gat voor in mijn luchtfilter behuizing zitten.

    #17572344

    Nou, ik kan me voorstellen dat bij een open luchtfilter, na veel autosnelweg in de zomer, het mengsel wat aan de arme kant is.
    Maar bij alleen de pijp weghalen voor het filter krijg je echt geen problemen met je mengsel. Dit regelt de motor zelf wel bij hoor.

    #17572345

    origineel gepost door Gupy
    Nou, ik kan me voorstellen dat bij een open luchtfilter, na veel autosnelweg in de zomer, het mengsel wat aan de arme kant is.
    Maar bij alleen de pijp weghalen voor het filter krijg je echt geen problemen met je mengsel. Dit regelt de motor zelf wel bij hoor.

    bij mij kan hij dit dus niet bij regelen..

    met zowel open filter als met 3pijp mod, kom ik niet door de apk ivm verkeerde lambda waarde, mengsel te arm…

    met standaard box al een probleem, te veel zuurstof..

    Bij mij zijn bijde Lambda’s al vervangen, kat vervangen, LMM vervangen, injectoren gereinigd + 1 vervangen, benzine filter netjes op tijd vervangen, onderhoud op tijd gehad, juiste bougies erin.

    Compressie ligt zowel warm als koud tussen de 15 en 15.5 bar.

    aan deze onderdelen licht het niet in ieder geval

    Te arm mengsel

    als je dit hebt, kan het een komplete motor kosten als je op de bahn aan het knallen ben…. deze zal vast kunnen lopen, door te warme zuigers of zelfs een gat in een van de zuigers kunnen branden.

    een uitlaat hoort niet SPIERWIT te worden van binnen namelijk..

    maarja, de ene V6 is de ander niet..

    Willem

    #17572346

    Ik heb hem tijdens mijn gebruik al 2 keer
    voor apk moeten laten keuren. Beide keren
    geen enkel probleem. Arm zal mijn mengsel
    momenteel niet zijn denk ik, tenminste als ik
    het verbruik mag geloven. volgens bc 11,5 L/100Km

    #17572347

    verbruik zal niks over het mengsel zeggen….

    als ik lekker doorrijd staat ie ook zonder moeite over de 12l/100km

    Willem

    #17572348

    ja jongens daar ben ik weer,

    ik ben vandaag met me auto op de vermogens testbank geweest.
    heb dit bij Beek Auto Racing uit Den Haag gedaan en ben zeer te spreken, aardig en goede gasten.
    daar gemeten max vermogen 187PK/6000tpm en 252NM/4500tpm. dus dat is zeker.

    de man zei dat hij alleen niet in de computer kon komen maar zei ook dat dat wel kon kloppen omdat hij te nieuwe software had.
    hij zei ook dat andere bedrijven met een testbank vaak iets hogere metingen hebben omdat ze te enthousiast zijn.

    even op een rijtje,

    vorige eigenaar zegt:
    versnellingsbak vervangen voor een I500
    koppeling verzwaard
    computer opgestuurd naar duitsland en geprogrameerd naar 193pk

    Gecontroleerd:
    versnellingsbak is een F23
    koppeling, ja moeilijk controleerbaar
    computer levert +/- 190 pk is dus daadwerkelijk wat aan gedaan.

    nu heb ik op irmscher.de gezien dat je computer geprogrammeerd kan worden voor 9 tientje naar 193pk.
    weet geen link maar de zoek volgorde: http://www.irmscher.de – vectra – vectra ab 99 – leistungssteigerun…
    dit komt wel overeen met het verhaal van de vorige eigenaar.
    nu weet ik niet hoe ze het bij irmscher doen, of ze daar kunnen herschrijven of een chip op het printplaatje solderen (eeproms, of weet ik hoe je dat allemaal noemt)

    nu heb ik hier op het forum gelezen dat je wel kan ‘chippen’ maar wel wijs moet doen.
    die I500 chip kan maar niet alles eruit halen.

    mijn vraag is nu:

    hoeveel vermogen een I500 (chip) heeft en krijgen die auto’s/blokken, vaak problemen?
    het blok wat ik heb is een X25XE en is gelijk aan die van de i500.
    als dus de versnellingbak en de koppeling het kunnen hebben, ben ik dan nu met 187pk veilig aan het chippen, of is het wijs nu nog iets doen?

    gr peter

    #17572349

    Nou Peter,

    Irmscher heeft een vectra uitgebracht en die de I500 genoemd.
    Deze heeft een X25XEI motor met 192 pk (dus dan is die 187 van jou lang niet slecht)

    De X25XEI is feitelijk niets anders dan een standaard X25XE met iets snellere nokkenassen en aangepaste software.
    De bak die daar achter hangt, is dan ook helemaal geen I500 bak . . . maar een standaard bak die achter elke Vectra V6 hangt.

    Dus die kun je prima gebruiken hoor met dit motor vermogen.
    Feitelijk moet je kijken naar Koppel. Als dat te hoog wordt, drukt dat je bak kapot . . . niet vermogen (pk’s).

    Ik zou um lekker zo laten en lekker gaan cruisen met je 187 knollen onder de kap ;)

    #17572350

    Er is nog wat dat Irmscher heeft veranderd aan het standaard X25XE blok.

    Probleem bij de X25XE is altijd de inlaatlucht geweest. Dat los je neit op door alleen andere parameters in de ECU.
    De eerste serie X25XE motoren waren wel te chippen, die hadden ook iets meer vermogen.

    De chip van Irmscher is 100% goed, anders zouden ze ook geen CE verklaring krijgen en was GM snel met ze klaar.
    Het toename in vermogen zit ‘m dus niet alleen in de chip, maar merendeel in mechanische aanpassingen.

    Dat “alles eruit halen” is ook zeker niet verstandig…laat staan goedkoop.

8 berichten aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.