Irmscher sluit

Forumindex Forums Modellen Manta Irmscher sluit

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252992

    Heb ik vernomen van een Duitse kamaraad:

    Spijtig genoeg een slachtoffer van de recessie.
    De foto heeft me dit bericht bij “Manta” doen plaatsen, maar Irmscher was de huistuner
    van zowat alle types van Opel.

    #18076304

    sheize

    #18076305

    Betekent dit ook dat ze geen nieuwe modellen meer gaan aanpakken?

    #18076306

    Das ist SCHEISSE :shock: :shock:

    Kut recessie`s!!!!! :puke

    #18076307

    Heel jammer irmscher maakte mooi en goed spul
    mijn soft stern velgen zitten er al vanaf levering in 94 op
    en nog nauwlijks oxidatieplekjes
    cheapy velgjes zitten na een paar winters al bobbels op :puke

    #18076308

    Ja erg jammer dat het zo moet gaan met toch erg succes volle tunner die erg mooie auto’s bouwde.
    maar zo gaat het,het treft ons allen maar positief blijven met ons hobby.

    groetjes team waldsein…..

    #18076309

    Daar ik zowat 8 jaar in Duitsland gewoond heb een zeer compacte vertaling:

    Vrijdag werden alle 64 werknemers verwittigd dat 31 mei 2013 de firma Irmscher sluit. Günther Irmscher (zoon van…)
    wilde dit op tijd meedelen zodat alle werknemers tijd hadden om zich te heroriénteren.
    De laatste jaren waren zeer zwaar, de Opel tuningmarkt is door Opel zelf overgenomen door de OPC modellen. Irmscher heeft
    nog samengewerkt met Peugeot maar daar was in Duitsland geen markt voor.
    Irmscher is opgericht in 1968 in een dubbele garagebox, en hadden veel buitenlandse verdelers. In de goede Opel tijden, dankzij de Manta
    (voor deze verneukt werd in de cinemazalen) werkten er 250 mensen voor Irmscher.
    Om de firma te redden hebben ze ook LPI-gasinstallaties ingebouwd, wat niets met tuning te maken heeft.
    Verder nemen momenteel de autofabrikanten 60% in van de tuningmarkt in, ze hebben hun eigen tuningafdelingen zoals Mercedes AMG heeft
    en Opel OPC. Voorbeeld is ook de Essen Motorshow, die nog 416.000 bezoekers trok maar nu maar 340.000.
    Volgens kenners zouden kleine tuningbedrijfjes beter kunnen inspelen op de persoonlijke smaak van de klanten daar momenteel het uiterlijk
    op de voorgrond staat. Motortuning staat nu op de 5de plaats bij de klanten.

    Tot zover de bondige vertaling,
    Grtjs.

    #18076310

    :swear

    #18076311

    :cry :(

    #18076312

    das mooi kl… , zouden ze die manta i300 gaan verkopen nu? die ze daar nog hebben staan

    #18076313

    Ik hoop dat de byzondere spullen naar het Opel musea gaan, want naast de Manta staan er ook nog wat oude DTMérs

    #18076314

    Denk dat tuning wat over zijn top heen is inderdaad…
    ze noemen als oorzaak ook de mindere belangstelling van de jeugd voor autos en tuning.

    De autos waar je nog echt makkelijk zelf wat aan kunt doen zijn er niet meer, en daar begint het toch wel mee meestal.

    #18076315

    @Maartuh: daar zeg je wat. Ik werk professioneel aan al dat ECU CAN-BUS en al dat mogelijke digitale gedoe.
    Maar na m’n uren eventjes een trekhaak monteren voor een buur of een kamaraad moet ik wel efkes napluizen of
    ik het elektronische wel kan aanpassen. Als ik al eens in de problemen zit om het op punt te krijgen zal de autoliefhebber
    die minder ervaring/geschoold is het zeker moeilijk krijgen.
    Dan zal zeker de liefhebber afhaken.
    Over die verzameling dat Irmscher heeft: Ik kan niet opmaken dat ze failliet zijn, dus mogelijk blijven ze beschut van de veilingshamer.

    #18076316

    zonde, staat mooi spul binnen.

    #18076317

    @H-400 wrote:

    @Maartuh: daar zeg je wat. Ik werk professioneel aan al dat ECU CAN-BUS en al dat mogelijke digitale gedoe.
    Maar na m’n uren eventjes een trekhaak monteren voor een buur of een kamaraad moet ik wel efkes napluizen of
    ik het elektronische wel kan aanpassen. Als ik al eens in de problemen zit om het op punt te krijgen zal de autoliefhebber
    die minder ervaring/geschoold is het zeker moeilijk krijgen.
    Dan zal zeker de liefhebber afhaken.
    Over die verzameling dat Irmscher heeft: Ik kan niet opmaken dat ze failliet zijn, dus mogelijk blijven ze beschut van de veilingshamer.

    Ik weet het zo net nog niet
    Toen ik jong was sleutelde mn vader veel aan zijn c kadett en later c ascona
    hij zij toen over de astra f calibra en dergelijke
    dat daar niets meer mee te beginnen is
    en met hem vele andere hobbyisten
    heb hem inmiddels dubbel en dwars het tegendeel bewezen
    ik denk dat het een kwestie van evolutie is
    als ik mn vader laat zien wat ik met mn opcom kan kijkt hij zn ogen uit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.