Irmscher komt met een nieuwe i400!

Forumindex Forums Modellen Astra Irmscher komt met een nieuwe i400!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Helaas dit keer geen homologatiemodel, maar een Astra 1.4:

Heb je genoeg van je Opel Astra, maar is de aanschafprijs van een OPC-versie je wat te gortig? Dan kun je binnenkort langs bij Irmscher voor de GTC Turbo i1400.

We horen het je denken: die snellere Opel Astra, die maakt Opel toch zelf? Inderdaad, de Duitse fabrikant levert zijn hatchback ook in OPC-uitvoering. De GTC Turbo i1400 vult echter het gat tussen de standaard Astra en de OPC-variant. Dat kan prima, omdat de Astra OPC over 280 pk beschikt, het dubbele van een Opel Astra met 1.4-liter turbomotor.

Irmscher pakt dit blok nog steeds bij de lurven, maar houdt het met 170 pk iets beschaafder dan de huistuners van Opel. Daar blijft het niet bij, want op andere gebieden hebben de Duitsers zich helemaal uitgeleefd. De Irmscher-Astra krijgt namelijk een nieuwe grill en allerlei andere sportievere onderdelen, zoals een spoiler, sideskirts, een nieuw uitlaatsysteem en een diffuser.

De tuner vergeet ook andere standaard tuningonderdelen natuurlijk niet. De GTC Turbo i1400 ligt namelijk wat dichter bij de grond, krijgt een setje lichtmetalen velgen en wordt voorzien van een lederen interieur. Dat zal ongetwijfeld de nodige euro’s kosten, maar Irmscher wil het liefst nog even geheim houden hoeveel precies.

Bron: Autoblog.nl
    http://www.autoblog.nl/nieuws/irmscher-maakt-beschaafdere-uitvoering-van-opel-astra-opc-69455

Leuk ding maar hij heet i1400 geen i400 :-)

Vet ding, dat zal wel een zeldzame worden denk ik.. En benieuwd naar de prijs, of dat gunstig is..

@pixels66 wrote:

Vet ding, dat zal wel een zeldzame worden denk ik.. En benieuwd naar de prijs, of dat gunstig is..

Dat zal wel, Irmscher spul is altijd goedkoop. ;)

Toffe wagen, ben benieuwd wat zoiets gaat kosten.

@Andre_Ede wrote:

Ow, nu zie ik het ja :P
    Fout gelezen, vond het al gek dat ze ‘m i400 noemden.

Wat een geweldig mooi Irmscher uitgevoerde GTC

@RISL wrote:

@Andre_Ede wrote:

Ow, nu zie ik het ja :P
    Fout gelezen, vond het al gek dat ze ‘m i400 noemden.

wat n geluk
    ik schrok al bij je titel in astra gedeelte

geloof niet dat er ooit nog een nieuwe 400 gaat komen ;)
    hoeft van mij ook niet ;) :shock:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.