irmscher

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum irmscher

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 83)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215337

    hey jongens, ik heb een vraagje over de term irmscher.

    ik heb zelf pas een vectra-b 2.5 v6 uit 2000 gekocht, en die verkoper zij dat het een irmscher uitvoering was.

    nu is mijn vraag: ”hoe weet je nu als het een irmscher uitvoering is en wat er dan allemaal anders aan is als standaard”.

    ik denk dat het gewoon een sport edition 2 is, misschien dat die uitvoering door irmscher is uitgevoerd?
    ik weet het allemaal niet precies, misschien is er wel niks irmscher aan, zou iemand daar wat over uit kan leggen.

    alsvast bedankt, groeten Peter

    #17572269

    ik zou zeggen FOTO’s … dan kunnen wij je zeggen of er eigenlijk wel Irmy delen op zitten

    een irmscher uitvoering zou een I500 moeten zijn … en dat denk ik dan weer niet … (kan wel overigens maar das wat anders) :hmmz

    #17572270

    Klopt, de i500 en i30 (zeer zeldzaam) zijn de enige vectra-b’s die uitgeleverd zijn door Irmscher.

    de rest is gewoon verkoopgel*l.

    Er kunnen wel irmscher onderdelen op geschroefd zijn (wat natuurlijk leuk is), maar verder bestaat er geen Irmscher-uitvoering zoals sport ed., cdx, etc.

    kijk anders of je bekende onderdelen tegen komt ;)
    http://www.irmscher.de

    #17572271

    Hier in Almere rijdt er ook eentje rond met een Irmy logootje er op.
    Wat er anders aan deze auto is : Een dakspoilertje , irmscher grill en Irmscher velgen.
    Dus……….alles wat ik ook op mijn vorige veccie had ………… Ow en op de nieuwe ook heb….. heb ik nou ook een irmscher uitvoering ???

    Maargoed…. het zullen wel irmy-onderdeln zijn die er op zitten.

    #17572272

    nee het is geen i500, want dat staat zou dan natuurlijk op het blok moeten staan, en dat staat het niet.
    aan de buitenkant zitten er geen irmscher onderdelen, ja alleen een klein logotje op de klep.
    het is juist gek want er zitten opc velgen onder, de achter bumper is een opc bumper.
    de voorbumper was standaard en ben ik nu aan het vervangen voor een opc-bumper als deze erop zit ga ik eens foto’s maken en op dit forum plaatsen.
    en verder heeft ie naar naar mijn idee niet meer vermogen als de standaard 170pk.

    ik zit nu alleen eigenlijk met de vraag: hoe weet ik nu wat voor uitvoering het is, bv. een cdx, pearl, sport edition2, i500.
    ik kan het op het kenteken nergens vinden, dat zou toch ergens vermeld moeten staan.

    groeten Peter

    #17572273

    Foto’s plaatsen , dan zien we het meteen !! :kewlpics

    #17572274

    neuj dat kun je nergens op het kenteken vinden :)

    maar wat jij OPC noemt zijn eigenlijk de duitse Sport Edition bumpers.
    Die zijn nl alleen daar uitgeleverd op de duitse SEII 2.2 diesel en 2.6 v6.

    De bumpers komen van Zender en zijn gruwelijk :wub:wub:wub

    en duur :cry

    is het een Import auto?

    #17572275

    origineel gepost door sw_reijnders
    neuj dat kun je nergens op het kenteken vinden :)

    maar wat jij OPC noemt zijn eigenlijk de duitse Sport Edition bumpers.
    Die zijn nl alleen daar uitgeleverd op de duitse SEII 2.2 diesel en 2.6 v6.

    De bumpers komen van Zender en zijn gruwelijk :wub:wub:wub

    en duur :cry

    is het een Import auto?

    ja het zin idd de duitse sport ed. bumpers
    vindt die zelf ook superdik, maar niet te overdreven.

    het is een import auto ja,

    en nogmaals, de foto’s volgen nog…

    #17572276

    ja uuuuh . . . daar kunnen we niet op wachten hoor!!!!!

    :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics

    posten die hap!!!

    #17572277

    iddd posten die foto ouwe!

    #17572278

    men wacht…………

    #17572279

    en wacht

    #17572280

    oke dan een voorproefje,

    gr Peter

    #17572281

    kun je die een stukkie kleiner maken ? … want de hele forum outline word zo verkr*cht :P

    maar zo te zien .. Irmy eind demper en logotje op de kont … thats it … ben je er trouwens heel zeker van dat dit een duitse SE II bumper is ?

    #17572282

    origineel gepost door sjouke
    kun je die een stukkie kleiner maken ? … want de hele forum outline word zo verkr*cht :P

    maar zo te zien .. Irmy eind demper en logotje op de kont … thats it … ben je er trouwens heel zeker van dat dit een duitse SE II bumper is ?

    ja ben niet echt handig met computers vond het al heel wat dat ik die foto er op kreeg en nu is het helemaal k*t.
    even weer verwijderen denk.

    hoe plaats ik eigenlijk een foto in de tekst ipv een link?

    gr. peter

    #17572283

    De achterbumper is wel een SE II. Kan je zien aan de scherpe lijn over het midden van de bumper, en de ‘sleuf’ zit er niet in. En ook kan je het zien aan ‘uitbouw’, of hoe je het ook wilt noemen, aan de wielkastkant aan de onderkant, dat lipje.

    #17572284

    thnx Mart … ik was er zelf niet zeker van maar nu je het zegt :P

    anyways … @ rooie peet die link die je had? … die plaats je tussen [img][/img] en dan moet hij werken

    verkleinen kun je ook doen met photobucket en dan met Edit en resize

    #17572285

    De einddemper en het logootje achterop is van irmscher.

    Dus een verkooppraatje.

    Alsnog zijn deze SE-II (Sport Edition-II) bumpers er later opgekomen, het is een SE-I (Sport Edition-I) het is een 2.5 van 2000, en geen 2.6 vanaf eind 2001 > die laatste wil je niet, is een storings gevoelig motortje.

    Willem

    #17572286

    @ rooie peet :wors zoooo hoort ie :D de afbeelding is nou mooi op formaat

    ontoppic … :D verder nog mooie info? .. wat voor toys heb je ? nog plannen? :angel ben niet nieuwsgierig ofzo hoor

    #17572287

    origineel gepost door wim-v6
    De einddemper en het logootje achterop is van irmscher.

    Dus een verkooppraatje.

    Alsnog zijn deze SE-II (Sport Edition-II) bumpers er later opgekomen, het is een SE-I (Sport Edition-I) het is een 2.5 van 2000, en geen 2.6 vanaf eind 2001 > die laatste wil je niet, is een storings gevoelig motortje.

    Willem

    hoe weet je nu dat het een SE-I is en geen CDX ofzo, ik wil eigenlijk wel weten wat ik rijd.
    had idd op dit forum al begrepen dat je beter een 2.5 kan hebben ipv een 2.6, en ik heb dan toevallig een x25xe met alu kleppendeksels.

    @ sjouke ik heb verder nog niet echt plannen.
    in een ander topic is er al wel eens gesproken over het dippen bij de 3000tpm, dat vindt ik wel erg storend en wil ik wat aan gaan doen maar wat precies weet ik niet.
    ik ga eerst de bougies en kabels vervangen en dan kijk ik wel verder.

    het is namelijk ook nog eens zo dat de verkoper vertelde dat hij de computer op had gestuurd naar duitseland en dat die daar opnieuw geprogrameerd zou zijn.
    dat zou betekenen dat ie nu 193pk zou hebben…
    ik heb zelf het idee dat ie dat nu niet heeft, en wil hem daarom op een testbank zetten of uitlaten lezen weet niet of dat kan.

    iig tanks voor de reacties, Peter

    #17572288

    oooooooooooooooooooooooooh

    wat kan die gast liegen zeg :D
    hahahahaha

    daar heb je wel wat meer voor nodig hoor om die auto naar 192 te brengen hoor ;)

    #17572289

    origineel gepost door rooiepeet

    origineel gepost door wim-v6
    De einddemper en het logootje achterop is van irmscher.

    Dus een verkooppraatje.

    Alsnog zijn deze SE-II (Sport Edition-II) bumpers er later opgekomen, het is een SE-I (Sport Edition-I) het is een 2.5 van 2000, en geen 2.6 vanaf eind 2001 > die laatste wil je niet, is een storings gevoelig motortje.

    Willem

    hoe weet je nu dat het een SE-I is en geen CDX ofzo, ik wil eigenlijk wel weten wat ik rijd.
    had idd op dit forum al begrepen dat je beter een 2.5 kan hebben ipv een 2.6, en ik heb dan toevallig een x25xe met alu kleppendeksels.

    @ sjouke ik heb verder nog niet echt plannen.
    in een ander topic is er al wel eens gesproken over het dippen bij de 3000tpm, dat vindt ik wel erg storend en wil ik wat aan gaan doen maar wat precies weet ik niet.
    ik ga eerst de bougies en kabels vervangen en dan kijk ik wel verder.

    het is namelijk ook nog eens zo dat de verkoper vertelde dat hij de computer op had gestuurd naar duitseland en dat die daar opnieuw geprogrameerd zou zijn.
    dat zou betekenen dat ie nu 193pk zou hebben…
    ik heb zelf het idee dat ie dat nu niet heeft, en wil hem daarom op een testbank zetten of uitlaten lezen weet niet of dat kan.

    iig tanks voor de reacties, Peter

    1: uitvoeringen en uitusting:

    Motor: 2.5 V6:

    – ABS
    – uitschakelbare Traction Control

    >Sport:
    – Xenon (vanaf half 2000)
    – Sport stoelen (uitschuifbare zitting (thv knieën)+ lendesteun)
    – 4x airbag
    – stuurhoogte verstelling
    – sport stuur (3 spaaks)
    – mistlampen voor
    – middenarmsteun voor + achter
    – CV met AB
    – 16inch twinspoke Sport Edition 1 velgen.
    – Airconditioning (handbediend)
    – Deur lampjes
    – Elektrische ramen voor
    – hoofd steunen achter
    – Alu look middenconsole

    > CDX: extra’s tov Sport
    – Elektrische ramen Achter
    – Leeslampjes voor + achter
    – Zonneklep lampjes
    – Uitgebreide Verbruiks computer + Check control
    – Elektrocinc Climate Control (vanaf half ’96)
    – Bij een B2 Crem kleuring stof of leder bekleding
    – B1 15Inch CDX velgen B2 16inch CDX velgen
    – Kapjes over de radiateur in de motorruimte
    – Volledige kofferklep bekleding (Sedan)
    – Radiobediening aan het stuur
    – Cruise Control
    – wind (ruis) stripjes op binnenzijde achterdeuren
    – Elektrische spiegels en Verwarmd
    – Wortelnoten houtlook middenconsole

    uitvoering kan je bij de dealer aan de hand van chassis nr opvragen.

    2: Chippen: de 2.5 V6 blijkt Chipbaar te zijn tot 200pk.
    – maar dat gebeurt niet door irmscher
    – Het irmsher motor pakket bevat: nokkenassen, inlaat, motor programma

    3: Dippen rond de 3000 toeren, dit is een korte dip welke bij normaal rijden nauwelijks waarneembaar is.

    daar zal je mee moeten leren leven, is de aard van het beestje

    Mijn Vraag, is het een handbak of automaat

    Willem

    #17572290

    Mijn Vraag, is het een handbak of automaat

    Willem [/quote]

    kijk willem helemaal goud die post van jouw.
    ik ga idd ff bij de dealer opvragen dan staat dat gewoon vast.

    en ja het is een handbak,

    maar kunnen ze door hem aan de computer te zetten zien hoeveel vermogen die heeft, of dat ie iig het standaard programma heeft?
    en weet er anders iemand een adress in zuid-holland waar die op de testbank kan.

    groeten peter

    #17572291

    Ik zou niet direct weten of ze het programma kunnen nakijken…

    bij mij werd wel verteld dat ik met Versie 1 software rond rijdt, mijn 2.5 V6 hanbak is van jan ’96 (dus een Vectra-B1.1) zeg maar.

    Die man bij de dealer liep ook gelijk te klagen dat hij deze software niet op zijn computer uit ’98 kreeg, schijnt de beste prestaties te leveren…

    ik weet niet of ze kunnen uitlezen of deze gechipt is, je zou het kunnen proberen.

    om erachter te komen welk type je hebt is niets meer nodig dan het chassis nummer.

    Willem

    #17572292

    Mooie bak hoor, welkom op ut forum trouwens….
    Nog plannen met de wagen behalve rijden ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 83)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.