Instrumenten (dashboard-) probleem

Forumindex Forums Modellen Insignia Instrumenten (dashboard-) probleem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Ik heb een Opel Insignis 2009 en sinds deze week heb ik af-en-toe problemen met een deel van de dashboardverlichting, specifiek met een deel van de achtergrondverlichting van de toerenteller.

Een deel van de toerenteller licht af en toe niet op of valt ineens uit. Ik heb de zekering voor het instrumentenpaneel al gecontroleerd en vervangen maar dit heeft niet geholpen. Wat ook vreemd is, is dat het zo maar kan zijn dat de verlichting het ineens wel weer helemaal goed doet bij het opnieuw starten van de auto.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of er wat aan gedaan kan worden?

Zie ook het deel op de toerenteller tussen 10 en 40 op de bijgevoegde twee foto’s. Alvast bedankt voor jullie hulp!

volgens mij zitten daar gewone lampjes in (T10 of zo) en die verslijten of komen los te zitten

ik heb destijds bij een vorige Opel ook nog dashboard lampjes laten vervangen. ik was toen wel wat geschrokken van de prijs (alles moet immers losgemaakt worden)

als je zelf handig bent ga je op Motor-talk of op het Engelse IE-forum wel vinden hoe je ze zelf kunt vervangen

Ik weet dat bij de vectra c dit al led is, dus ik vermoed dat dit bij de Insignia geen t10 is maar led.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.