Nog een vraagje wat de brandstof betreft : op de site van Opel tijdens een configuratie meen ik gezien te hebben dat de 1.6 Turbo 170pk een Euro6 motor is en bij brandstof staat Euro 98.
Ik dacht dat 98 octaan enkel voor de iets oudere motoren was.
Nu Euro 95 E5 al overal gebruikt wordt, ga ik ervan uit dat oudere motoren hier niet voor geschikt zijn. Vanaf 1 januari 2017 wordt E5 in België vervangen door E10.
Kan me niet voorstellen dat ik met zo’n moderne motor met het duurdere Euro 98 zal moeten rijden…
Bij technische specificaties staat wel degelijk Euro 95
en E10 wat in Duitsland al lang beschikbaar is, is geen enkel probleem.
(enkel de iets oudere 2.2 Direct uit de Vectra/Signum heeft een probleem met E10)
Bij technische specificaties staat wel degelijk Euro 95
en E10 wat in Duitsland al lang beschikbaar is, is geen enkel probleem.
(enkel de iets oudere 2.2 Direct uit de Vectra/Signum heeft een probleem met E10)
Zal dan een foutje geweest zijn in de configurator. Dacht het al.
Er stond ook Euro6 in de config, terwijl in de technische gegevenslijst Euro5 staat voor de 1.6T (de 1.4T is dan wel weer Euro6).
Denk hier plots aan : bij de Insignia zijn de badges ‘Insignia’ en ‘Turbo’ op de achterklep verwijderd. Nog niet gevraagd aan de garage (doe ik morgen).
Veel mensen vinden dit mooi, ik eigenlijk minder.
Mocht de garage die badges niet meer hebben (is een demowagen), is dat dan duur om deze alsnog erop te laten plaatsen ?
de badges zullen ze niet meer hebben want dat zijn afzonderlijke zelfklevende letters.
ze gaan die wel kunnen bestellen, die zitten dan op een strip die er in een maal op gekleefd wordt – kan niet duur zijn want is plastic
in principe met een soort van afstandshouder (want anders zit je met niet juist geplaatste of scheve letters)