Insignia OPC

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia OPC

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17447993

    wat een vette bak is dit zeg

    #17447994

    king::thumbup Daar laat ik de Corsa wel voor staan.

    #17447995

    Hier de eerste foto’s van een ongecamoufleerde Insignia OPC
    motor wordt dus de 2.8 V6 twin turbo met 320 PK.

    #17447996

    :wubzal wit nu ook een standaard opc kleur worden?

    #17447997

    origineel gepost door guyke
    Ik werk bij Opel Belgium maar ben op dit moment uitgeleend aan opel Rüsselsheim

    hoe rijdt de 16 t in combi met de sports tourer?

    ben ik erg nieuwschierig naar?? heel graag antwoord!!:wors

    #17447998

    Echt een hele mooie car! Als ie bij de dealer straat maar eens een keer gaan proefrijden.

    #17447999

    Tja als je veel kilometers doe laat hem dan staan zeg je van goed ik rij niet echt veel dan neem je best de turbo versie. Persoonlijk reed ik liever met de 2.0 ctdi had net dat iets meer. Ik vond de 16 doodvallen mocht je echt geld teveel hebben koop dan V6 die rijd bangelijk. Wat mij persoonlijk tegenstak bij tourer was de afstand van de bumper die is vrij groot en vrees hier veel lakbeschadigingen. De automatische achterdeur was een hele sprong voorwaarts tegenover de vectra op de afstandsbediening was het slechts 1 maal drukken zonder ingedrukt te houden ook de schakelaar van voor moest niet ingedrukt blijven. De schakelaar van voor heeft wel 3 standen uitgeschakeld, half open en volledig open.

    indien je nog vragen hebt stem ze gerust.

    #17448000

    nadeel is dat elektrische klep niet standaard is.

    in ieder geval niet de sports tourer waar ik in heb gereden.

    1.6 en 1.8 vind ik helemaal niks, heel doods door de lange bakverhoudingen. Wel lekker stil eenmaal op snelheid.

    1.6 Turbo is prima! zeker als je hem in toeren gooit is hij zelfs snel. Laag in toeren een beetje doods

    2.0 Turbo is helemaal super, waarbij je je af vraagt wat men nog met een 2.8 T moet. Was overigens een automaat met 4×4

    2.8 V6 Turbo heb ik wel heel even in gereden, maar niet echt om mijn mening daarover te geven, zal absoluut top zijn.

    met de diesels heb ik alleen met de 2.0 CDTI 160 PK automaat gereden. Loopcultuur is minder, maar niet echt heel storend. Rijd echt super.

    Volgens mijn collega moet je wel minimaal 45.000 km per jaar rijden wil je diesel uit halen op financieel gebied.

    Over de Sports Tourer, een van de weinige auto’s die ik in Stationwagn minder mooi vind dan de andere modellen. Wat Guyke ook zegt, een giga til drempel waarbij de kans op lakbeschadigingen groot is. Bagageruim lijkt veel kleiner dan de vectra, ookal is hij iets groter.

    Enige nadeel is dat ik met rijden nog steeds regelmatig tegen de multimediaknop kom op het middenconsole bij handgeschakelde auto’s

    #17448001

    Nu kan ik niet spreken over nederland maar in België haal je snel de extra prijs van een diesel eruit 20.000 km.

    #17448002

    Vette bak hoor :)

    #17448003

    Mooie bak gaat dat worden! De velgen van die witte zijn overigens dezelfde als van de GTC Concept:

    Gruwelijke bak ook overigens!! Als ze nou eens van de Insignia OPC een 3 deurs coupé maken alà GTC Concept…
    Misschien komt er wel weer een witte Nürburgring gelimiteerd op de snelste rondetijd van deze Insignia. :D

    Gr Wesley

    #17448004

    Nu kan ik niet spreken over nederland maar in België haal je snel de extra prijs van een diesel eruit 20.000 km.

    klopt, hier in nederland worden dieselrijders behoorlijk gestraft met de wegenbelasting etc.

    vandaag nog even berekend voor iemand in de lease; bij 35000 km is een vergelijkbare benzine nog 60 euro in de maand goedkoper!

    nog wat meer plaatjes


    #17448005

    haha je hebt op autoweek gekeken:p ik ook.. ander topic Insignia OPC staat de link

    #17448006

    Hij is er hoor!

    http://www.netcarshow.com/vauxhall/2010-insignia_vxr/

    Dit is dan wel de Vauxhall maar alleen het ziet er wel gaaf uit :afro

    Ben alleen niet helemaal fan van de ovalen in de voorbumper maar die zien er in het echt wss ook goed uit.

    Specs:

    2.8l V6 Turbo met 4×4 aandrijving
    0 – 100km/u in 6 seconden
    Topsnelheid heel beschaafd begrensd op 250 kilometerts :hmmz
    Te leveren in de kleuren Arden blauw, wit, zwart, grijs, knalrood en gunmetal.

    #17448007



    15 april 2009 | Tekst: Alexander Inia Print Mail Houd me op de hoogte

    De leuke modellen willen nog wel eens het kind van de rekening zijn in moeilijke tijden, maar gelukkig heeft Opel de introductie van de Insignia OPC gewoon doorgezet. Want deze super-Insignia is –als we de Lotus Omega niet meerekenen- de sterkste Opel ooit!
    Het hart van de Insignia OPC is een tot 325 pk opgevoerde 2,8-liter turbomotor. Het maximumkoppel bedraagt 400 Nm. Daarmee is –ie flink krachtiger dan z’n grootste concurrent, de Volkswagen Passat R36. Die is goed voor 300 pk en 350 Nm. De OPC komt zelfs behoorlijk dicht in de buurt van de naar verwachting veel duurdere Audi S4, die 333 pk een 440 Nm mobiliseert.
    De Insignia OPC is het eerste model van het Opel Performance Center dat z’n krachten over alle vier de wielen verdeelt. Dat betekent dat torque steer definitief tot het verleden behoort. De OPC heeft standaard een handgeschakelde zesbak. Opels vlaggenschip sprint in zes seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur.
    De jongens van OPC beperken hun inspanningen niet tot het genereren van extra pk’s. Het nieuwe uitlaatsysteem geeft de Insignia een veel sportievere sound mee. Het 19-inch lichtmetaal is nieuw; wielen met een diameter van 20 inch staan op de optielijst. Binnenin onderscheidt de auto zich met Recaro’s en een stuur met afgeplatte onderkant van de andere Insignia’s. Ook het instrumentarium toont met OPC-stylingselementen de intenties van deze Insignia.
    De OPC staat 10 millimeter dichter bij het asfalt en de voorwielophanging is aangepast. De veerpoten van het nieuwe HiPerStrut systeem (een uitvinding van Opel) zorgen voor een extra scherpe besturing en ook voor minder aandrijfreacties in het stuur. Het FlexRide-systeem is aangepast; naast de Comfort- en Sport-opties kan de bestuurder ook voor de OPC-modus kiezen. Die zorgt voor een optimaal prestatieniveau. Een sperdifferentieel op de achterwielen is standaard. Ook monteert Opel grotere remschijven van Brembo, die een diameter van 355 millimeter hebben.
    Opel onthult de Insignia OPC op de Autoshow van Barcelona. In de tweede helft van 2009 verschijnt –ie bij de dealers.

    bron; autoweek

    #17448008

    Ben benieuwd wat de Autoweek ervan vindt als ze ermee hebben gereden, het blijft tenslotte een VW-blad.

    #17448009
    #17448010

    Een beste klap vermogen 325 pk ! :o

    Super mooie bak !! :wub :thumbup

    #17448011

    0-100kmh in 6sec….. dat is dan wel weer beetje jammer

    verder ubervette bak! zet hem maar neer :wors

    #17448012

    Ach, keertje langs een chiptuner en dan kan het vast sneller, evenals die 250 km/u :P

    #17448013

    origineel gepost door astragsi
    Hier de eerste foto’s van een ongecamoufleerde Insignia OPC
    motor wordt dus de 2.8 V6 twin turbo met 320 PK.

    Kijk dat kenteken eens, is dus betrapt tijdens het maken van de persfoto’s waarschijnlijk.

    #17448014
    #17448015

    Wit word inderdaad de nieuwe OPC kleur voor de Insignia. Kijk maar op http://www.autoscout24.nl/magazine , er staat ’n heel artikel over de OPC in.

    Ikkwijl, jijkwijl, wijkwijlen, of niet soms?

    Grr.B.

    #17448016

    hij is ook leverbaar in zwart, blauw en zilver, en ook tecnical grey wordt leverbaar op de OPC

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.