Insecten en mijn astra, wat hebben ze toch met elkaar??

Forumindex Forums Modellen Astra Insecten en mijn astra, wat hebben ze toch met elkaar??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur

Wat hebben insecten toch met men Astra??? Die beesten zijn niet weg te branden van mijn wagen. Der zitten altyd minimum 5 vliegen op men dak en dan ook nog een van die kleine dondervliegjes. Ze laten natuurlijk altyd een grote boodschap vallen en die is van tijd hardnekkig om eraf te krijgen. Komt het nu door de witte kleur die die beesten aantrekt? Of komen ze gewoon naar de begrafenis van hun vriendjes voor op de bumper?? :jerry :jerry

of vallen ze op wit gewoon meer op ? :P

of het ligt eraan waar tie staat :P

nee overal is het prijs :p. En ze zitten wel degelijk alleen op die van mij en op de witte Meriva van men ouders :D op de zwarte Corsa van men zus is nooit niks te zien, daar heb ik al op gelet. Die beesten zullen denken dat het 2 mooie bloemen zijn :D

Heb ik ook met mijn witte Astra F

Krijg je met zo’n schijtwagen…
    Nee geintje, ik heb ze er dood op zitten, en krijg ze er met geen mogelijkheid af…
    Misschien gebruik je poetsmiddel met bijenwax er in?

@xladage wrote:

Nee geintje, ik heb ze er dood op zitten, en krijg ze er met geen mogelijkheid af…

Heb je geen flesje insectenverwijderaar met speciaal sponsje? Zijn ze er zo af.

ja een if ander merkloos spul, werkt voor geen meter.
    Heb jij een merl?

De kleuren wit, geel, rood, groen zijn lokkleuren voor insecten.
    dat betekend dat er voedsel te halen valt. Alleen weten ze niet het verschil tussen een paardebloem een een witte Astra.

Vroeger op school gehad met biologie…….

Rik ;)

@Goossens Bjorn wrote:

nee overal is het prijs :p. En ze zitten wel degelijk alleen op die van mij en op de witte Meriva van men ouders :D op de zwarte Corsa van men zus is nooit niks te zien, daar heb ik al op gelet. Die beesten zullen denken dat het 2 mooie bloemen zijn :D

Zwart is geen lokkleur, ik heb er ook geen last van..

Rik ;)

@ xladage, probeer gewoon iets van de automaterialenzaak.
    Wat ik heb staan weet ik niet precies, ook automaterialenzaak spul dacht ik ;-)
    Even inlaten trekken en dan met een doekje / sponsje eraf poetsen.

Heb ook altijd vliegjes en wespen rond m’n auto (capri yellow Astra Coupé).
    Heeft deels te maken met de kleur, maar ik was m’n auto al met zo’n autoshampoo die een beetje zoetig ruikt en de ruitenwisservloeistof heeft ook zo’n lekker geurtje. Misschien dat dat ook meetelt?

myn witte kadett zat ook altyd onder :) heb er nooi wat tegen kunnen doen eigenlyk.

en dan durven zeggen dat auto’s vervuilend zijn :jerry

Wat je kan doen om de vervuiling er af te halen is je auto te ‘clayen'(spreek uit: kleien).
    Als je je wagen daarna in ieder geval beschermd met een GOEDE wax met een lange stand-tijd, dan is het nog makkelijker om de bug-shit er af te krijgen.

Owja, en een spons en chemische troep? Zo’n grijze kliko is een mooie locatie er voor :jerry

Gr.
    Pastra

Tja, clayen kan ook jah, had ik niet zo aan gedacht :)

Dat clayen moet toch iemand me eens uitleggen, want ik heb altijd zo’n wolk effect als ik hem gepoetst heb. Dar verhelp ik wel door hem gewoon nog een keer in de was te zetten, maar goed, ik denk dat het puur komt door vuil in de lak, die ik met de 2 laag gladpoets ofzo.

Ik vind het altijd cool met die vliegen als je bijv een lang stuk op hoge snelheid hebt geredendat dan de vliegenlijkjes langer zijn. :jerry

Met Clayen krijg je dat ook, ik zet hem ook altijd nog eens in de was als ik hem geclayed heb.
    Gebruik je de detailer er ook bij dan Eelco? Als je na het clayen met een schone doek + dat spul over de auto gaat heb je die plekken ook niet meer ;-)

Ik heb ook altijd last van vliegen…
    Aan de kleur ligt het niet, want ik parkeer ook naast gele auto’s die nergens last van hebben?

Nooit last van, rode Kadett, is kennelijk niet zo’n lokkleur… Of ze vinden mijn auto shampoo gewoon stinken? :puke

@Astraman wrote:

Dat clayen moet toch iemand me eens uitleggen, want ik heb altijd zo’n wolk effect als ik hem gepoetst heb. Dar verhelp ik wel door hem gewoon nog een keer in de was te zetten, maar goed, ik denk dat het puur komt door vuil in de lak, die ik met de 2 laag gladpoets ofzo.

Ik vind het altijd cool met die vliegen als je bijv een lang stuk op hoge snelheid hebt geredendat dan de vliegenlijkjes langer zijn. :jerry

heb ik altijd last van. :P
    maar dan poets ik dus nooit zovaak, en zijn ze er heel moeilijk af te halen.

geld Zilver metallic (Star Silber II) ook als lokkleur?
    want ik heb dus altijd die vliegen, en ook is mijn auto de piep, als ik hem net gewassen heb. dan komen de vogels toevallig even hun boodschap doen op mijn auto.

kleien is wel een goed idee, maar moet het eerst eens leren.

@Astraman wrote:

Op de ATC-site hebben Juffer1, Wilma en ik diverse auto’s staan die wij een complete detailbeurt gegeven hebben.
    Hier staan ook diverse how-to’s beschreven over het auto-wassen en clayen.

Site-> zie mijn onderschrift;)

Gr.
    Pastra

bordje wegzetten: verboden te landen

Om er even op terug te komen, ik zie het vooral op Astra’s en Kadett’s. En dan vooral aan de linkerzijde van de auto.
    Misschien dat het met de KVS of ruitensproeiervloeistof te maken heeft?

@RickR91 wrote:

Om er even op terug te komen, ik zie het vooral op Astra’s en Kadett’s. En dan vooral aan de linkerzijde van de auto.
    Misschien dat het met de KVS of ruitensproeiervloeistof te maken heeft?

Of toch de bestuurder… :jerry

(P.S. rij zelf ook Kadett)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.