inrijden nieuwe remmen astra F

Forumindex Forums Modellen Astra inrijden nieuwe remmen astra F

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

als je nieuwe remschijven hebt en blokken is op een F dan is inrijden normaal , maar is het ook normaal dat je als het het pedaal indrukt amper hem hoeft in te drukken kortom dat je stevig moet trappen voordat er druk is

Dat is de eerst kilometers zo maar er moet wel beterschap inzitten anders is er waarschijnlijk wat anders aan de hand misschien lucht in je systeem gekomen

ontluchten/verversen kan nooit kwaad,

inrijden is normaal het kan zijn dat na nieuwe remblokken de auto totaal niet meer remt,

dus ff een paar keer knallen en dan goed remmen,

Als je nieuwe remmen gemonteerd hebt moet je de eerste KM rustig inremmen. En zeker niet hard remmen.

inderdaad rustig remmen, anders heb je kans dat de remschijven krom raken.

verder kun je proberen de schijven met remmenrijniger schoon te maken.
    op nieuwe schijven zit een olie laag om roest te voorkomen.

mogelijk is die niet goed ontvet.
    remblokken moeten zich ook gaan vormen naar je remschijf en heeft misschien ook geen volledig contact.

groetjes Jurrian

Na het monteren van nieuwe schijven/blokken of sowieso na het loshalen van je remmen, moet je altijd eerst een keer of 5 tot 10 pompen om de druk weer goed te krijgen (anders heb je geeeen remmen). Maar daarna zou het toch wel vrij snel normaal moeten zijn.

Zo niet dan heb je of te weinig remvloeistof of er is wat anders fout gegaan (kabels niet goed aangesloten etc).

wat je zegt klopt wel, maar dat komt omdat de remzuiger naar binnen gedrukt worden. deze moeten eerst weer naar buiten komen.

hij geeft aan dat die al remt dus de remzuigers zijn al naar buiten en drukken tegen de remblokken aan.

hopelijk is het probleem al opgelost of heeft ie wat aan de tips.

Dat heeft dan inderdaad met de zuigers te maken. Daarom zouden de remmen het (naar mijn ervaring) toch wel na een keer of 10 weer goed moeten zijn.

ben ik ook met je eens, maar hij heeft het er over dat bij volledige slag wel remt dus dan zouden de zuigers dus wel de remblokken moeten raken.

nog een vraag aan de topic starter heeft je auto ABS.
    Is je remvloeistof nog op niveau?
    Dankzij Astra_DLS zit ik me te bedenken dat als je de zuigers er indrukt om de remblokken te monteren dan gaat je niveau ook omhoog.
    Als die is overstroomt kan het zijn dat die nu te weinig heeft.

als het niveau te laag is nu zou ik zeggen bijvullen en ontluchten.

Groetjes Jurrian

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.