inlaatklep gesmolten

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) inlaatklep gesmolten

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222805

    Heb de laatste keer in Bitburg een knal in de motor gehad. lees topic compressie

    nu heb ik gisteren mijn cilinderkop terug gehaald en nu bleek dat de klep van de eerste cilinder (1ne maar) gesmolten te zijn

    wat zou het gevolg hier van zijn. De revisieman zei dat het kon zijn dat er een injector is blijven inspuiten

    ik heb er geen flauw idee van hoe het kan. want heb er nog nooit van gehoord of dergelijk. klep verbrand al wel. maar gesmolten ????

    #17691471

    Is hij niet verbrand i.p.v gesmolten?
    Maak er eens een foto van

    Zowiezo raar dat dit bij een inlaatklep gebeurt:hmmz

    Als de injector is blijven inspuiten, daar kan je klep toch niet door smelten lijkt me?? Benzine heeft een koelende werking zeggen ze.

    Heb je toevallig mechanische stoters in de C20XE zitten???
    Dan zou het kunnen zijn dat de klepspeling te klein is en hierdoor de klep een beetje open blijft staan.
    Dan wil hij wel eens smelten ja…

    #17691472

    Klep heeft waarschijnlijk niet goed afgedicht, dat kan bv door kromme klep, te weinig klepspeling, of iets met de zitting, of geleider. (ook in die volgorde van meest waarschijnlijk)

    #17691473

    origineel gepost door mr-turbo
    Klep heeft waarschijnlijk niet goed afgedicht, dat kan bv door kromme klep, te weinig klepspeling, of iets met de zitting, of geleider. (ook in die volgorde van meest waarschijnlijk)

    :thumbup:thumbup:wors:vertag

    #17691474

    er is echt een stuk afgesmolten.
    Ik rij ook met lachgas dus de verbranding ligt nog een stuk hoger. Maar daar ben ik zeker van dat deze goed werkt (is getest geweest)

    ze hebben ook de 2 de inlaatklep van dezelfde cilinder vervangen omdat deze ook een beetje krom was.

    als het dit is ben ik al tevreden en moet ik verder niet teveel vrezen.

    Ga voor de zekerheid de injectors toch ook nog eens testen.

    greetz and thanks

    #17691475

    Dat de verbrandingstemperatuur hoger zou liggen door nos, staat los van een gesmolten inlaatklep.
    Een te hoge verbrandingstemperatuur zou je als eerste terugzien in de zuigers en bougies.
    Dat de andere inlaatklep vervangen is omdat ie krom was, onderschrijft m’n vorige post.
    Wel raar dat maar 1 inlaatklep vervangen is :hmmz , omdat als er iets mis is gegaan, normaal minimaal 2 kleppen hebben geraakt

    Je injectoren hoef je echt niet (nav de gesmolten klep) te controleren, dit heeft ABSOLUUT daar niets mee te maken, je heb toch ook geen bougies in het inlaatspruitstuk ?

    De man die de motor na de schade heeft “gereviseerd” is degene die een fout heeft gemaakt..

    #17691476

    origineel gepost door mr-turbo
    Dat de verbrandingstemperatuur hoger zou liggen door nos, staat los van een gesmolten inlaatklep.
    Een te hoge verbrandingstemperatuur zou je als eerste terugzien in de zuigers en bougies.
    Dat de andere inlaatklep vervangen is omdat ie krom was, onderschrijft m’n vorige post.
    Wel raar dat maar 1 inlaatklep vervangen is :hmmz , omdat als er iets mis is gegaan, normaal minimaal 2 kleppen hebben geraakt

    Je injectoren hoef je echt niet (nav de gesmolten klep) te controleren, dit heeft ABSOLUUT daar niets mee te maken, je heb toch ook geen bougies in het inlaatspruitstuk ?

    De man die de motor na de schade heeft “gereviseerd” is degene die een fout heeft gemaakt..

    alle 2 de inlaatkleppen zijn vervangen he.
    de 1ne was gesmolten en de andere was een beetje krom

    Dus het heeft het niks met de NOS te maken, en moet ik dus nimmer verder zoeken naar het probleem.:thumbup

    thanks voor de info

    dus een spijtig voorvalletje gehad dus

    greetz

    #17691477

    Als de andere ook al een beetje krom was. Lijkt me dat de gesmolten klep ook niet helemaal goed geweest is. Maar Mr turbo zei het ook al dus ik hoef het niet allemaal te herhalen :P. Ik zou ze allemaal ff laten controleren/slijpen, want dat hebben de 16v vaker hoor dat de kleppen niet goed afdichten.
    Dat zie je pas echt goed als je ze in de slijpmachine zet en de klep niet rondom raakt

    #17691478

    Controleer met klei eens hoeveel ruimte je hebt tussen je kop en je zuigers.
    Motor een keer als test helemaal in elkaar zetten (met oude pakking en bouten) met wat klei op je zuigers en dan rond draaien, links om en rechts om langzaam!!! Hierdoor kun je zien hoeveel ruimter er tussen je klep en de zuiger is als hij open en dicht gaat!

    Bij Hogere druk zuigers en andere nokkenassen kan dit erg kritisch worden! nokkenastiming is dan heel erg belangrijk.

    Als een klep iets krom is dan kan er tijdens de normale verbranding een klep verder verbranden daar er een opening is langs je klep.

    #17691479

    vandaag auto terug afgemonteerd en rijd terug.

    Compressie gemeten… en vind het toch nog vrij hoog. Maar zal warschijnlijk altijd al zo gelopen hebben.
    15,1 16 16.1 16

    dus eerste cilinder heeft toch een beetje te lijden gehad. Deze winter er een nieuwe zuiger in monteren met nieuwe zuigerveren

    greetz

    #17691480

    eerst maar even tijdje rijden en dan nog een keer compressietesten, als je geluk hebt dan zijn de zuigerveren zich weer gaan zetten en heb je op alle cilinders gelijke compressie. ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.