inlaat spruitstuk Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra inlaat spruitstuk Astra H

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17681963

    tap. Haal je inlaatspruitstuk los want er is flink wat troep aangekoekt,had ik ook! (er moet ook een lampje branden op je dash)

    #17681978

    goede dag ik ga zaterdag kijken voor een astra gtc z16xep.
    met kilometerstand van 95 duizend.
    de auto is van 3de maand 2006 is er toen al modificatie gedaan?
    op de kleppen?
    hoor graag snel van jullie!

    #17681979

    Daar ben ik ook wel benieuwwd naar aangezien die van mij ook uit 2006 is.

    mark

    #17681980

    En jij hebt nog geen problemen en wat heeft die gelopen die van jou

    #17681981

    ik zit op iets van 71000km

    #17681982

    oke balen dat niemand andwoordt geeft bijna.
    had voor morgen wel paar andwoorden gehoopt

    #17681983

    Is er dan een modificatie geweest?

    ik heb een z16xep van eind 2004 en heb nergens last van?

    #17681984

    Klepjes gaan rammelen, of de potentiometer gaat kapot, in beide gevallen dient heel het inlaat te worden vervangen..

    Willem

    #17681985

    willem hoe kan ik dit morgen opmerken?
    door tikken of is er nog iets waar ik het aan kan zien?

    #17681986

    Rammelen van het inlaat, klepjes liggen los..

    bij een kapotte potentiometer heb je motorstoring..

    Let ook op het tekentje met steeksleutel, deze geeft ook aan of er een storing in het geheugen van de motorcomputer staat..

    Willem

    #17681987

    Die foutcode kan ook worden opgelost door een ander pot metertje erop te zetten, ik dacht van een C14nz/c16nz.
    We hebben er al 2 gemont. met tot op heden geen foutcode’s.
    Ik laat dit wel weten hoe of wat.

    #17681967

    ik heb ook een astra H met Z16XEP motor.
    die van mij had ook een tik in de motor, ik heb eerst kleppen gesteld maar dat hielp niks.
    toen het inlaatspruitstuk gedemonteerd en de wervelkleppen kon ik bijna een cm heen en weer bewegen.
    ik heb toen dat deel van het spruitstuk vervangen voor een revisie onderdeel. kosten waren van het onderdeel was € 500,-
    maar is het mischien een optie om de 4 draai punten te smeren om de levensduur van het nieuwe onderdeel te verlengen ?

    #17681966

    @Esox Lucius wrote:

    Die foutcode kan ook worden opgelost door een ander pot metertje erop te zetten, ik dacht van een C14nz/c16nz.
    We hebben er al 2 gemont. met tot op heden geen foutcode’s.
    Ik laat dit wel weten hoe of wat.

    Is inderdaad een gaskleppot. meter van een C14NZ

    #17681964

    @Sjonny-astra wrote:

    ik heb ook een astra H met Z16XEP motor.
    die van mij had ook een tik in de motor, ik heb eerst kleppen gesteld maar dat hielp niks.
    toen het inlaatspruitstuk gedemonteerd en de wervelkleppen kon ik bijna een cm heen en weer bewegen.
    ik heb toen dat deel van het spruitstuk vervangen voor een revisie onderdeel. kosten waren van het onderdeel was € 500,-
    maar is het mischien een optie om de 4 draai punten te smeren om de levensduur van het nieuwe onderdeel te verlengen ?

    kleppen stellen kan je alleen bij een cih of een ohv motor niet bij een Z16XE

    #17681977

    Z16XEP / A16XEP / A16XER / Z18XER / A18XER heeft mechanische Stoters, die moeten wel Gecontroleerd worden op klepspeling

    Je kan ze zo wel Controleren, voor stellen moeten de nokkenassen eruit..

    Willem

    #17681969

    ja dat bedoel ik :thumbup wim

    #17681976

    heeft de 1.4i ecotec astra h 2004 daar ook kans op?

    #17681975

    Dacht die nog Hydrostoters heeft, en Wel klepjes in het inlaat, maar Minder problemen daarmee…

    Daar breken zo nu en dan weer de nokkenassen van…

    Willem

    #17681974

    :cry: horror!

    #17681973

    niet als je af en toe de nokkenasjes natrekt met 9Nm

    Willem

    #17681972

    wat bedoelje met natrekt met 9Nm hoe doeje dit dan? of staat dit al op het fora

    #17681971

    Klepdeksel los.

    Alle boutjes van de nokkenaslager kappen natrekken met een (kleine)momentsleutel op 9Nm

    Willem

    #17681970

    clevere kerel danku u willem!

    #17681968

    kleppen stellen kan je alleen bij een cih of een ohv motor niet bij een Z16XE

    ik heb mijn z16xep motor toch echt kleppen gesteld.
    het is aleen best wel veel werk want de beide nokkenassen moesten eraf.
    een z16xep moet om de 160.00 klepspeling gecontroleerd worden. (word meestal niet gedaan)

    #17681965

    150.000km dacht ik zelfs..

    Op LPG iedere 30.000km, dat is maar 1x per (originele) cilinderkop!!! want de volgende klepstelbeurt haalt ie dan toch niet zonder verbrandde kleppen..

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.