injectoren creme -blauw of turbo bij c20xe ?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) injectoren creme -blauw of turbo bij c20xe ?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229921

    Hey, ik heb een c20xe met creme kleurige injectoren, maar mijn vraag is welke injectoren passen in feite het best bij deze motor.
    De creme -blauwe of deze van een turbo.
    En hoeveel brandstofdruk moet dat dan krijgen

    #17779616

    origineel blok???

    dan gewoon de originele injectoren erin…

    hebben ze bij opel echt wel over nagedacht….

    #17779617

    wat wil je bereiken dan? je kunt wel grotere injectoren nemen. maar je moet altijd lambda 1 houden he.. veel mensen snappen/weten dat niet

    #17779618

    Inderdaad dat snap ik niet, kan je een beetje meer uitleg geven over die lambda 1

    #17779619

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lambdawaarde_%28motortechniek%29

    Als de Lambdawaarde 1 is heb je theoretisch de “ideale” lucht brandstof verhouding dus. Ga je injectoren plaatsen
    met een grotere opbrengst dan ga je dus afwijken hiervan omdat er meer brandstof wordt geïnjecteerd…

    #17779620

    blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.

    Turbo injectoren hebben enkelt nut bij een opgevoerde motor. Dus als je meer lucht in je verbrandingskamer kan krijgen mag je ook meer brandstof krijgen:angel

    #17779621

    Zit er ook geen verschil in brandstofdruk tussen M2.5 en M2.8, zoja dan is de opbrengst van de injectoren anders. En kan het zijn dat blauwe minder leveren dan de creme.

    #17779622

    [rquote=1832736&tid=139014&author=cd-design]blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.
    [/rquote]

    Als het helemaal goed werkt wel ja, maar heb hierover wel eens gelezen dat als van die vier gaatjes er één, twee of drie verstoppen je flinke problemen kunt krijgen…. En dat die daardoor moeilijk te doorgronden zijn wat er precies aan de hand is, kan je misschien beter één gaatje hebben zodat je ook weet wanneer die er mee nokt…

    #17779623

    als er gele in zitten, lekker geel bijven rijden,

    krijg je meer dan normaale hoeveel heid lucht in de verbrandings kamer,
    (en dus heb je meer brandstof nodig)

    dan voldoet een instelbare brandstof druk regelaar prima. tot en met ongeveer 185 pk,

    maar zoals gezegd is, meten is weten, (lambda 1)

    #17779624

    zoals vinci zegt beter geen( 1gat ) dan een beetje branstof(4gaatjes waarvan 1 of 2 verstopt zitten) krijgen.
    teweinig loopt je blok naar de klote.

    [rquote=1848958&tid=139014&author=Vinci][rquote=1832736&tid=139014&author=cd-design]blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.
    [/rquote]

    Als het helemaal goed werkt wel ja, maar heb hierover wel eens gelezen dat als van die vier gaatjes er één, twee of drie verstoppen je flinke problemen kunt krijgen…. En dat die daardoor moeilijk te doorgronden zijn wat er precies aan de hand is, kan je misschien beter één gaatje hebben zodat je ook weet wanneer die er mee nokt…[/rquote]

    #17779625

    [rquote=1849815&tid=139014&author=jason]zoals vinci zegt beter geen( 1gat ) dan een beetje branstof(4gaatjes waarvan 1 of 2 verstopt zitten) krijgen.
    teweinig loopt je blok naar de klote.

    [rquote=1848958&tid=139014&author=Vinci][rquote=1832736&tid=139014&author=cd-design]blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.
    [/rquote]

    Als het helemaal goed werkt wel ja, maar heb hierover wel eens gelezen dat als van die vier gaatjes er één, twee of drie verstoppen je flinke problemen kunt krijgen…. En dat die daardoor moeilijk te doorgronden zijn wat er precies aan de hand is, kan je misschien beter één gaatje hebben zodat je ook weet wanneer die er mee nokt…[/rquote][/rquote]

    Dat was dus bij diegene gebeurd waar ik het van had gelezen. Oververhitting in 1 cylinder merkte hij pas toen het blok vastliep. Hele onderblok naar de klote! Hij zweeeeert echt bij injectoren met één gat….

    #17779626

    Heb ook recent blauwe injectoren in mn 2.5 gezet icm 3.0 bar drukregelaar!
    Dit is eigenlijk de setup voor een m 2.8!
    Mijn lambda waarden waren vantevoren veel te hoog door defecte injectoren!
    Hij gaat toch inspuiten wat ie nodig heeft uiteindelijk!
    Nu is dat weer netjes in orde.
    Het opbrengst verschil is geloof ik niet meer als 1,4 cc …kan wat verschil inzitten weet t niet precies maar zoveel spuit ie niet meer in!
    Heb ze laten reinigen dus de eerste tijd gaan die niet meer verstopt zitten hoor!
    Ook ben ik ervan overtuigd dat alles wat te veel ingespoten word weer retour de tank in gaat!
    Mijn auto loopt rustiger, is zuiniger en stink niet meer naar benzine en trekt in de hoge toeren aanzienlijk beter door!
    Dus ik zeg….gewoon doen die blauwe injectoren met 3.0 bar regelaar!
    Maar als je ze erin zet laat ze even ultrasoon reinigen!
    Ken meerdere mensen met deze setup hoor nergens problemen gezien ….of je moet natuurlijk blindelings een paar vuile injectoren erin zetten dan kan idd het verhaal en mening van vincent een rol spelen bij t te arm draaien van 1 cilinder!
    Al kan ik me niet voorstellen dat dit ongemerkt blijftMVG WESLEY

    #17779627

    Ook ben ik ervan overtuigd dat alles wat te veel ingespoten word weer retour de tank in gaat!

    Uhm… Is dit nu wijsheid of niet logisch nagedacht?:hmmz Wat je inspuit ben je toch echt kwijt hoor:D

    #17779628

    doelt hij niet op de retour leiding van de brandstof druk regelaar.

    een computer “leert ook inspuiten” als de injectoren niet te groot zijn regelt hij dat wel bij na een paar honder km met die blauwe injectoren gereden te hebben.

    enkel kan ik verschillende c20xe motoren die door meer brandstof, het bovenin wel beter deden, maar hun koppel, onderin een beetje kwijt raakten.

    dit was wel icm een andere chip..

    #17779629

    Je zal het heus wel merken ja als er één cylinder te arm loopt, maar of je gelijk daar aan denkt? Schade heb je al gauw als dit gebeurt!

    #17779630

    Graag een adressje waar je ze kunt laten reinigen heb hier nog 4 liggen ….

    #17779631

    plus en min op de injector gaat ie open

    Reiniger er door…

    of eventueel bij de revicieboer in de de ultrasoonbak

    #17779632

    @fearless

    gewoon remreiniger of wat voor soort reiniger ?

    #17779633

    ja daar ben ik ook wel benieuwd naar…

    heb er hier nog zeker 8 liggen die ik schoon wil hebben…

    #17779634

    arjan doelde er idd op dat alles wat ie vraagt…ook gegeven wordt!
    De ecu leert hier vrijsnel mee omgaan..computer bepaald de inspuittijd ondanks er nu 3.0 regelaar inzit!
    Dus alles wat ie meer krijgt door de 3 bar regelaar gaat dus netjes weer de tank in !
    Had het idd wat anders moeten formuleren want ingespoten word idd niet meer terug gevoerd omdat t dan al verbruikt is!Voor de mensen die graag een adres willen hebben voor t reinigen….!!Heb t erg druk maar zal zo snel mogelijk het adres posten zodat meer mensen er iets aan hebben
    mvg wesley

    #17779635

    te arm mengsel gaat ie waanzinnig stinken uit de uitlaat.

    Willem

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.