injecktors senator a2

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213551

    vraag over injecktors zijn deze nog nieuw te krijgen ?

    en andere vraag :1 werk niet geheel zoals het moet,maar ze zitten per 2 in een frametje hoe krijg ik deze los

    of heeft iemand in de buurt van almelo nog wat liggen?

    #17542384

    ze zitten hetzelfde gemonteerd als bij een manta toch??

    #17542385

    ja wel zelfde gemonteerd maar of het dezelfde zijn ? zou het niet weten

    #17542386

    als de kleur gelijk is, zijn ze van manta ook bruikbaar dacht ik, zo doe ik het al jaren, en nooit problemen mee gehad

    #17542387

    ALs de kleur gelijk is klopt meestal wel. Echter m.u.v. de motronic injectors deze zijn ook geel maar kunnen niet uitgewiiseld worden met de LE injectoren.

    #17542388

    Kunnen ze wel…

    Obelix hiero op het forum rijd ook gewoon rond met de Motronic injectoren op een L-Jetronic systeem wat het aanstuurt.(wel de voorschakel weerstanden der tussen uit gehaalt)

    #17542389

    maar dat loshalen eddy.. das toch niet zo`n probleem?

    de middelste bout losdraaien,
    stekkertjes dr af.

    frame`pje over de injectors schuiven,
    beetje wrikken,
    en ze komen los uit het o zo kwetsbare zwarte blokje.

    goodluck.

    (injectoren van een latere manta moeten inderdaad zo passen)

    #17542390

    Als je een 2500I hebt met grijze injectore kun je ook gele pakken als je die weerstanden aan de bijrijders kant onder de kap maar doorverbind.

    Als je gele hebt kun je ook grijze gebruiken maar moet je weerstanden gaan plaatsen,dat is wel meer werk maar is ook wel te doen.

    Grijze werken op een halve bar meer druk normaal dus ook ff de drukregelaar omzetten…

    #17542391

    heb geloof ik gele ,maar ik heb waarschijnlijk al 2 andere van een 3.0 e

    ALs de kleur gelijk is klopt meestal wel. Echter m.u.v. de motronic injectors deze zijn ook geel maar kunnen niet uitgewiiseld worden met de LE injectoren.

    weet helemaal niet welk systeem ik heb is een 85 er senator
    kan ik aan de injecktor nog verschil zien ?

    #17542392

    origineel gepost door eddepet007
    heb geloof ik gele ,maar ik heb waarschijnlijk al 2 andere van een 3.0 e

    ALs de kleur gelijk is klopt meestal wel. Echter m.u.v. de motronic injectors deze zijn ook geel maar kunnen niet uitgewiiseld worden met de LE injectoren.

    weet helemaal niet welk systeem ik heb is een 85 er senator
    kan ik aan de injecktor nog verschil zien ?

    ja, andere bosch nummers, voor zo ver ik weet, maat als de nummers gelijk zijn ……..

    #17542393

    85tiger is altijd geel egaal welk type motor:

    90144511 is het Bosch nummer.

    #17542394

    zijn ze in 85 dan geleverd met motronic en met le tronic ?

    moet nl andere op halen ,beter als ik meteen de goede heb lijkt me

    #17542395

    uh volgens mij niet.

    heb jij een c30ne in het vooronder,
    of nog een 30E ?

    whatever.. je hebt vast een le-jetronic systeem.

    #17542396

    85tiger is LE jetronic en met blauw kapje op de luchtweger is hetzelfde dwz dezelfde injectoren als de gewone LE jetronic.

    #17542397

    mijn lmm is zwart en staat aan eind 037 op

    #17542398

    Injectoren zijn dan gelijk aan de volgende motoren met jetronic injectie,

    2.0 E
    2.2 E
    2.5 E vanaf nummer F1000129
    3.0 E vanaf nummer D1003807
    C30NE 156 PS versie dus niet met motronic
    Nummer van de injector 0280150205

    #17542399

    156pk heeft nooit een Motronic gehad in de Monza/Senator.

    Het was een of ander LU systeem,de Motronic systemen hebben de onsteking en injectie in 1 computer en de Monza/Senators hebben gewoon een aparte onsteking en injectie.

    En de injectoren van de 156pk Monza/Senator zijn gelijk aan die van een 30E met gele injectoren.

    De C30NE 177pk op de stalen gallerij zijn iets anders en spuiten ietsjes meer in (paar cc maar 2/3 of zoiets) maar zijn ook gewoon met een LE systeem te gebruiken,Obelix hier op het forum doet dat net als meerdere in DE omdat het iets iets iets meer power geeft en dat gekloot met die slangen die altijd lekken niet meer hebt.

    #17542400

    heb nu andere hopen dat deze goed is
    nu nog even tyd vinden

    verder de slagetjes op de injecktoren zijn die te vervangen ?

    #17542401

    Ja gewoon ff het ijzeren ringetje waarmee de originele slang mee vast zit geknepen los halen en vervangen door een slangklem.

    Kunt dat ringetje het beste met een tang verneuken,met een zaag heb je kans op vijlsel in je injectors….

    #17542402

    oke kan het iig met die kapotte proberen

    #17542403

    en weet nu ook hoe ze uit het frametje te krijgen zijn

    onderste rubber moet er dan even af kun je ze uit zo uit halen iig weer wat geleerd

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.