inhouden bij lage toeren , bobine kapot

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) inhouden bij lage toeren , bobine kapot

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260270

    Hallo

    ik heb een zafira a 1.8 z18xe sinds een jaar. Ik heb het idee dat deze al vanaf het begin in lage toeren wat inhoud maar de laatste tijd steeds erger. Vooral met koude motor. eind vorig jaar is LPG ingebouwd maar denk niet dat het hier iets mee te maken heeft omdat hij met koude motor nog gewoon op benzine loopt.

    Een tijdje terug is krukassensor kapot geweest maar verergering was paar weken daarvoor begonnen. kan dit iets metelkaar te maken hebben ? ik las ook ergens dat bij sommige autos je beter ook de nokkenassensor kunt vervangen als krukassensor kapot is. moet dat bij deze motor ook ?

    Ik heb bougies al vervangen en gasklephuis schoongemaakt en opgeboord, maar probleem blijft.
    Ik heb een opcom maar hier staan geen foutmeldingen in. Wat ikgelezen heb hier zou het aan de bobine kunnen liggen, kan ik dit testen ? Ik heb hier ook gelezen dat je bobine kunt testen medoor met 50 in 5 terijden en dan plankgas. Hier merk ik niet veel vreemnds als ik dit doe.

    gr

    #18170164

    Heb je een EGR zo ja eerst deze schoonmaken en afdoppen.

    viewtopic.php?f=150&t=157999

    #18170165

    @Opeltje17 wrote:

    Heb je een EGR zo ja eerst deze schoonmaken en afdoppen.

    viewtopic.php?f=150&t=157999

    Hoi

    Ik ben niet de meest technische , waar zit deze? En kun je hierbij zonder brug?

    Gr

    #18170166

    Heb al een how to gevonden, zal morgen eens kijken of er een egr opzit.
    Is zon blinde pakking gewoon bij de vod te halen?

    #18170167

    Ja kan je bij de VOD halen,maar de link die ik poste in mijn bericht was de how to voor een Z18XE.

    #18170168

    sorry had je link niet gezien, maar heb vanmorgen even gekeken en volgens mij zit er geen EGR in op die plex zit een rond plaatje met 2 bouten.
    enig idee wat ik dan nog kan proberen ?

    #18170169

    Het kan ook aan het gas systeem liggen, de meeste starten op benzine maar schakelen vrij snel over. Inhouder kan best veel zijn, maar zou eerst zorgen dat die niet meer overschakelt en kijken of je op benzine hetzelfde probleem hebt. Bobine testen kun je het beste gewoon doen door een andere te monteren. Inhouden kan ook zijn dat die gewoon te weinig brandstof krijgt op benzine en of lpg. De z18xe heeft ook een luchtmassameter welke wel eens roet in het eten kan gooien. Makkelijkste is met uitleesapperatuur kijken wat de waardes zijn van de sensoren.

    #18170170

    heb hem al handmatig langer op benzine gezet en dan doet hij het ook.
    Ik heb een opcom kan ik dan de waardes van de lmm uitlezen ? wat zouden deze moeten zijn ?

    gr

    #18170171

    Op een Z18xe zit geen EGR.
    Vaak is het de luchtmassa meter of het stuurapparaat , maar idd eerst even uit laten lezen en een testprocedure uit ( laten ) voeren.

    #18170172

    kan ik zelf iets uitlezen met een opcom ?

    #18170173

    @T56 wrote:

    Op een Z18xe zit geen EGR.
    Vaak is het de luchtmassa meter of het stuurapparaat , maar idd eerst even uit laten lezen en een testprocedure uit ( laten ) voeren.

    Op sommigen zit geen EGR, maar op de meeste Z18XE’s zit gewoon een EGR dus wat je zegt is onzin.


    @onyx666
    : Met de op-com kan je nagenoeg alles uitlezen.

    #18170174

    Ok jij zal het weten , ik heb het ff nagekeken in de EPC maar in een zafira-a Z18xe zit echt geen EGR.

    #18170175

    Ik weet het ook ;) De één heeft hem weer niet en de ander weer wel.

    #18170176

    Volgens mij zit er geen in, ik kan hem niet zien in elk geval. Hij is geimporteerd uit frankrijk mischien daarom.

    Kan iemand angeven welke waardes ik met opcom uit moet lezen en wat ze zouden moeten zijn?

    Gr

    #18170177

    Zijn geen exacte waardes, maar je ziet wel wanneer het niet klopt als je gas gaat geven of gaat rijden.

    #18170178

    Toch nog maar even mijn topic terughalen, heb tot nu toe gewoon doorgereden omdat het wel redelijk ging, maar nu begint het inhouden in lage toeren (in zijn 1 en 2) ergere vormen aan te nemen. Hij slaat nog net niet af. Ook bij hogere snelheden al je gas even loslaat en dan bij lage toeren weer een beetje gas geeft voel je hem ook een beetje inhouden.

    Omdat ik niet zomaar een bobine of lmm kan omruilen om te testen begin ik maar met vervangen.
    Op ebay duitsland kost een a merk van beide ongeveer hetzelfde.
    Welke kan ik het beste eerst vervangen ?

    Gr

    #18170179

    Is er al gekeken of hij niet ergens valse lucht trekt?
    Viergastester aan gesloten?
    Heeft er al een monteur naar gekeken?
    Storing codes aanwezig?
    Het is zonde om zomaar onderdelen te wisselen.
    Ik neem aan als een monteur hier naar kijkt dat hij het defect wel kan vinden.

    #18170180

    @perror wrote:

    Is er al gekeken of hij niet ergens valse lucht trekt?
    Viergastester aan gesloten?
    Heeft er al een monteur naar gekeken?
    Storing codes aanwezig?
    Het is zonde om zomaar onderdelen te wisselen.
    Ik neem aan als een monteur hier naar kijkt dat hij het defect wel kan vinden.

    Er zijn geen storingcodes, ik weet niet wat een viergastester is, maar ze hebben pas wel een meter in uitlaat gehad om uitlaatgassen te meten , is dat een viergastest?

    Overigens rijd de auto op lpg en doet hij dit zowel op lpg als benzine.

    Er heeft verder nog geen monteur naar gekeken, maar uit eerder reacties en andere forummeldingen ging ik uit van lmm eof bobine. Als ik naar garage ga zijn deze en heel stukje duurder dan op ebay.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.