Info voor aanschaf Vectra 2.0 DTI

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Info voor aanschaf Vectra 2.0 DTI

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240075

    Hallo mensen,

    Ik wil een Vectra B station aanschaffen met een 2.0 DTi motor.
    Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten voor aanschaf, wat aandachtspuntjes, zoals km stand, distributieriem of ketting e.d..

    Groeten en bedankt,

    Ben Diekema

    #17905013

    bij 2 ton problemen met de brandstof pomp duur grapje moet je ook geluk bij hebben denk ik maar komt vaak voor

    #17905014

    OK, da’s duidelijk. En wat betreft de distributie, is dit een ketting of een riem? Voor de rest ziet de auto er strak uit, vol opties, climate control, traction control , cruise control. Lekker volgehangen dus..

    #17905015

    Mijn vorige auto was een dergelijke Vectra en deze had een distributieketting: Ideaal!
    Nooit problemen gehad met de brandstofpomp, echter toen bij 310.000 km. de uitlaat eronder weg viel en de aircopomp defect was heb ik ‘m ingeruild.
    Echter fijne wagen aan gehad (2.0 DTH Business ed. station uit 2000 met dezelfde opties).

    Mzzl!
    STiGGEL

    @BenVectra wrote:

    OK, da’s duidelijk. En wat betreft de distributie, is dit een ketting of een riem? Voor de rest ziet de auto er strak uit, vol opties, climate control, traction control , cruise control. Lekker volgehangen dus..

    #17905016

    Tja idd de brandstof pomp heb er al enkele versleten en toeval of niet allemaal rond de twee ton
    Verder hele fijne auto maar naar mijn idee net te weinig vermogen en dus 2.2gekocht (lekker die 25 extra pk-tjes en 30nm :afro )

    Maar ja ieder zijn eigen wensen zal ik maar zeggen :D

    #17905017

    @gwriemersma wrote:

    Tja idd de brandstof pomp heb er al enkele versleten en toeval of niet allemaal rond de twee ton
    Verder hele fijne auto maar naar mijn idee net te weinig vermogen en dus 2.2gekocht (lekker die 25 extra pk-tjes en 30nm :afro )

    Maar ja ieder zijn eigen wensen zal ik maar zeggen :D

    is op te lossen met een chip :D

    rij zelf ook met een 2.0dth met meer dan 362.000km vind het een fijn rijdende vectra. let ook op roest bij de slotvanger achterdeuren en wielranden. maar als zo,n diesel goed onderhoud krijgt heb je een beer van auto. brandstofpomp zou ik mij niet druk om maken

    #17905018

    Ik zat ook al te denken aan een andere chip, maar twijfel nog een beetje over het extra nut ervan. Ben geen scheurijzer meer, maar heeft het wel een positief effect voor het verbruik, op de lange afstand dan?

    Verder heb ik hem gisteren gekocht en wordt ie dinsdag afgeleverd!!

    #17905019

    Ik heb een 2.0 DI Astra G (x20DTL) heb de astra laten chippen van 82PK met 185NM naar 110PK met 245NM het rijd veel lekkerder en nog eens zuiniger ook. :thumb Inderdaad de dieselpomp gaat gemiddeld bij 180.000 en 200.000KM kapot. Maar voor rest zijn het zeer betrouwbare blokken natuurlijk met daarbij wel de onderhoudsbeurten. En wat erg handig is dat deze motor ook een ketting heeft dus onderhouds vriendelijk.

    #17905020

    @BenVectra wrote:

    Ik zat ook al te denken aan een andere chip, maar twijfel nog een beetje over het extra nut ervan. Ben geen scheurijzer meer, maar heeft het wel een positief effect voor het verbruik, op de lange afstand dan?

    Verder heb ik hem gisteren gekocht en wordt ie dinsdag afgeleverd!!

    eerst, vele veilige km gewenst :thumbup

    de motor gaat er veel beter door lopen, heb zelf even met een powerbox gereden(niet aan te raden) maar dit verschil merkte ik al behoorlijk, reed beter soepeler.

    gr teun

    #17905021

    En wat betreft onderhoud met een chip, moet dit dan vaker gebeuren of kan ik de gewone intervallen aanhouden?

    #17905022

    Als je gewoon blijft rijden zoals je normaal doet, is er niks aan de hand. Kan je de normaal onderhoud schema aanhouden.

    #17905023

    Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

    X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
    Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.

    #17905024

    zit de y niet in een c vectra

    en ik heb een x2.0dth maar half liter olie op de 20.000, dus weet niet wat er met jou blokje was

    #17905025

    Y20DTH ligt ook in de vectra-B

    Y20DTH heeft vaak ook een betere (nieuwe type) Dieselpomp

    Willem

    #17905026

    Je moet gewoon geluk hebben met ieder motorblok. Want ik rij nu met mijn x20dtl al met bijna 300.000KM op te teller.
    En olie verbruik 0,5 liter op 15.000KM. Dus de opmerking dat een x20dtl olie verbruikt neeee. Ik heb 10w40 als olie.

    Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. En heb met dit blok al zelf nu ruim 100.000KM gereden. :thumb

    @Corsa_GSi wrote:

    Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

    X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
    Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.

    #17905027

    @Corsa_GSi wrote:

    Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

    X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
    Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.

    Ik zou niet weten welk blok ik erin heb liggen in de 2.0DTi, weet wel dat het een hogedruk turbo is, ben er nog niet zo in thuis…

    #17905028

    als je de nummerplaat weet van de auto (of die op foto hebt staan van de verkoper) dan kun je die zo opzoeken op de website van de RDW.

    https://ovi.rdw.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17905029

    @Corsa_GSi wrote:

    Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?

    X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
    Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.

    maakt geen bips uit
    mn zwager had een Astra G uit 2002 met een Y20DTH en die verbruikte ook 1 liter olie op 2000 km.

    het is maar net hoe de vorige MISbruiker er mee om gegaan is.

    #17905030

    Geloof me heb met beide motoren ervaring x20DTL en y20DTH.
    En allebei in een lesauto en allebei tot zo’n 4 ton gereden.

    De eerste Astra G met de x versie allemaal ellende met het olieverbruik.
    De andere ook Astra G met de y versie totaal geen olieverbruik, nog geen kwart liter op de 15 dkm!

    Er zit dus daadwerkelijk verschil in de motoren. Naar wat ik toendertijd gehoord heb een andere honing van het blok.

    Het kan zijn dat die motoren er in de Vectra B (oom van had er 1 met ee x20dth met 250 dkm verkocht) die ook maar 1 liter op 15 dkm verbruikte.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.