Info Pierburg 2E3-carburateur

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Info Pierburg 2E3-carburateur

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237098

    Hallo mensen,

    ik ben opzoek naar wat extra informatie over een Pierburg 2E3-carburateur op een 16SV blokje.
    Is er iemand die hierover informatie heeft in PDF of iets dergelijks?

    Groet,

    Nybra

    #17872627

    Hallo Bryan, daar heb ik geen info over.
    Ik heb wel zelf met verschillende Kadett E en Ascona C ’s gereden met de 16SV motor.
    De 16SV is een heel goede motor met weinig problemen, de 2E3 carburator is heel goed,
    moet nooit geregeld worden, maar als ze over de 100.000 km gaan moet je wel al de vacuumslangetjes en de benzineslangen vervangen.
    Die kan je aan de meter kopen in de handel.
    Meestal beginnen ze dan ook problemen met stationair draaien te krijgen, reden is dat aan het onderste vacuumslangetje ( op een koper pijpje) de regelopening verstopt raakt door koolaanslag.
    Voorzichtig, met de hand, uitboren met een boortje van 0,5mm en het probleem is opgelost !
    Grtz, John

    #17872628

    @jojonopel wrote:

    Hallo Bryan, daar heb ik geen info over.
    Ik heb wel zelf met verschillende Kadett E en Ascona C ’s gereden met de 16SV motor.
    De 16SV is een heel goede motor met weinig problemen, de 2E3 carburator is heel goed,
    moet nooit geregeld worden, maar als ze over de 100.000 km gaan moet je wel al de vacuumslangetjes en de benzineslangen vervangen.
    Die kan je aan de meter kopen in de handel.
    Meestal beginnen ze dan ook problemen met stationair draaien te krijgen, reden is dat aan het onderste vacuumslangetje ( op een koper pijpje) de regelopening verstopt raakt door koolaanslag.
    Voorzichtig, met de hand, uitboren met een boortje van 0,5mm en het probleem is opgelost !
    Grtz, John

    Kijk dat is nou de juiste informatie ;)
    Bedankt,

    Bryan

    #17872629

    start de auto dan ook niet meer? anders moet ik dat ook eens proberen

    #17872630

    Heeft er niets mee te maken ! Startproblemen liggen
    meestal aan de stroomverdeler, vuil en oxydatie in de delcokop !

    #17872631

    @jojonopel wrote:

    Hallo Bryan, daar heb ik geen info over.
    Ik heb wel zelf met verschillende Kadett E en Ascona C ’s gereden met de 16SV motor.
    De 16SV is een heel goede motor met weinig problemen, de 2E3 carburator is heel goed,
    moet nooit geregeld worden, maar als ze over de 100.000 km gaan moet je wel al de vacuumslangetjes en de benzineslangen vervangen.
    Die kan je aan de meter kopen in de handel.
    Meestal beginnen ze dan ook problemen met stationair draaien te krijgen, reden is dat aan het onderste vacuumslangetje ( op een koper pijpje) de regelopening verstopt raakt door koolaanslag.
    Voorzichtig, met de hand, uitboren met een boortje van 0,5mm en het probleem is opgelost !
    Grtz, John

    hee john,

    welk onderste vacuumslangetje bedoel je?? want de mijne loopt ook niet echt goed stationair.. ga ik dat met dat boortje ook is proberen.
    een fototje erbij is altijd fijn ;)

    Gr Alex

    #17872632

    Ik heb er zo meteen geen duidelijke foto van, en heb ook geen auto meer met
    de 16SV erin, maar het is de aansluiting onderaan waar de gasklep zit, en het is
    een KOPEREN pijpje ! ( Er is er maar een !!)

    #17872633

    iemand toevallig ook nog een idee hoe de choke af te stellen?
    bij mij bleek het choke regeldingetje(lekker duidelijk he? ;) )verkeerd te staan,dat is het plaatje die de choke open/dicht zet.
    deze heb ik nu goed staan,maar bij een koude motor blijft de choke helemaal dicht staan,waardoor die niet goed wilt starten en slecht/laag stationair draait,na ong 1/2 min rijden,gaat t stationair te ver omhoog(1800rpm)en pas bij een goed warme motor loopt ie goed.
    de vacuum slangetjes zien er allemaal nog goed uit

    #17872634

    Effe googlen, kom je wss op een VW forum terecht, daar zijn deze cards sterker vertegenwoordigd

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #17872635

    Start je m door 1x gas intrappen en dan starten.
    Dan start mijn 16sv ook slechter en verzuipt ie (pruttelen bij laag toeren).
    1800 toeren is trouwens niet te hoog maar normaal.

    Ik start m door tijdens starten het gas niet verder dan half in te trappen, motor slaat fan gelijk aan, en loopt dan kort op 1100 toeren om vervolgens te klimmen naar 2000 toeren.
    Geen problemen.

    Willem

    Sent from my pierburg 2e3 met allemaal nieuwe vacuumslangen, en reinigings beurtje achter de rug, using Tapatalk

    #17872636

    voordat ik m start idd het gas onderin om de chokeklep weer dicht te laten gaan,dan starten,slaat ie gelijk aan,maar valt gelijk weer uit,als ik heel ligt met het gas blijf spelen,blijft ie wel lopen,moet dit 1 min doen,dan is er verder weinig aan de hand,maar dat hoort natuurlijk niet zo ;)

    hier trouwens nog een goede link met info en afstellen gevonen
    http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/brandstofsystemen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17872637

    ja ik start m nog steeds iedere keer door tijdens het starten gas tot MAX de helft in te trappen, dan slaat ie aan, blijft ie effe hngen op 1200 toeren, waarna hij doorgaatnaar 2000 toeren, na een enkel minuut tot hooguit 2 minuten (afhankelijk van hoe koud het is buiten) loopt ze weer netjes 800 a 1000 toeren.

    Willem

    #17872638

    dat doet ie bij mij dus niet,loopt dus eerst heel rot,zodra die blijft lopen(zonder met t gas te spelen)zit ie op 800rpm en pas na 5 min gaat ie hoog lopen,en dit blijft ie dus doen totdat ie goed warm is :hmmz

    #17872639

    Allebij mijn Carbs doen hetzelfde, al start degene die in de voorraaf ligt beter als die er nu opzit, alleen die reed weer minder fijn, en duurder..

    ook geld voor bijde dat de motor verzuipt als je m start volgens instructie boekje, en Prima start door tijdens starten gas MAX tot de helft intrapt.

    Willem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.