Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › info op doen over vectra B2 Y2.2DTR(DTI)
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2012 om 15:43 #17236571
Binnen paar maand word mijn kmtrage totaal anders.. weet niet of dit meer of minder zal worden wat ik nu rij.
Nu ben ik langzaam aan kijken wat het beste voor mij is, aan gezien dat Opel toch mijn favoriet is wil ik toch bij Opel blijven. (achterhoofd w124)
Nu is mijn interesse op een vectra B gevallen.
Ik weet dat de B2 minder hard roesten als de b1 klopt dit?
Wat zijn de beste dieselblokken van de vectra B?
Een Y2.2DTR(DTI) dat lijkt me wel interessant 125pk veel koppel vanaf 1500tpm en kan worden gechipt tot 150pk.
Nu heb ik 2 mooie zien staan met dat dieselblok maar allebei 3,5ton nu zeggen mij die kilometers geen drol, maar wat kunnen die gemiddeld aan?
Wat is het onderhoud zoals riem/ketting vervangen? motorisch vaak problemen?
Neem aan dat het een isuzu motorblok is?Dit is er een waar ik totaal van ga stralen, totaal iets anders waar ik nu mee rij kwa opties.
http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=4PXJY&&sort=&pagesize=&position=0&tab=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;Hoop dat ik wat informatie kan winnen van jullie :thumb
Gr Phil
17 oktober 2012 om 15:48 #17867531B2 roesten net zo snel dan wel harder dan een B1, heb meer rottende B2’s gezien dan B1’s
de Diesels in de Vectra-B zijn niet heel zuinig, hebben wel lekker veel en vroeg hun koppel.. (behalve de 1.7TD (de voor jouw bekende X17DT motor) welke van 1995 t/m begin 1997 is geleverd, deze kan wel zuinig zijn in een Vectra-B)
Willem
17 oktober 2012 om 15:57 #17867530Ik wil meer in de tijd blijven rond bouwjaar 2000/2002.
Heb al gelezen dat de 2.2 1op11 doet in de stad en autobaan 1op19.. gemiddeld 1op16 kan ik nog mee leven.
Maar zijn ze betrouwbaar?17 oktober 2012 om 16:04 #17867529Dat zeer zeker wel, mits deze goede lange ritten maakt, ander blijf je aan het rotzooien met de EGR en wervelkleppen..
En ook de variabele Turbo regeling gaat nog wel eens vast zitten bij veel korte ritten (koolaanslag (nieuwe turbo lost dit op))
Willem.
17 oktober 2012 om 17:09 #17867528Heb met mijn vec meer dan een ton gereden en nog helemaal niets gehad :afro
Uhmmm behalve losse slangetjes :hmmz
Heb wel mijn wervel kleppen gereinigd dit is allemaal makkelijk zelf te doen
Verder enkel regulier onderhoud remmen banden dat soort dingen
En ja roest dat is wel een probleemhttp://www.autoweek.nl/occasion.php?id=” onclick=”window.open(this.href);return false; … on=0&tab=0 deze roest ook zag ik :swear
Maar ik kan enkel zeggen heerlijke auto :thumb
17 oktober 2012 om 20:00 #17867527Hebben deze een ketting of een riem? zoja een riem om de hoeveel km vervangen?
Voor de rest dus positief op de roest na…
17 oktober 2012 om 20:14 #17867526zéér mooie wagen, bijna dezelfde als de mijne ;-)
er zijn wel een paar punten waar je op kan letten,
draaiende motor: aan de passagierskant van de motor, sissend geluid? waterpomp dient vervangen te worden
even oliepeilstok eruit en met je vinger voelen of ie véél lucht uitblaast: dit kan wijzen op een scheur in de pakking,
ook letten op olie rondom het blok.
de dikke darm van turbo naar intercooler goed navoelen of er geen putjes of scheuren in zitten,
vectra heeft namelijk tegen die dikke darm in het midden ongeveer kan die schuren tegen een klemmetje van een andere darm wat een gat kan verooraken, daardoor ga je geen vermogen meer hebben en gaat ie in noodloop, (de darm kost inclusief btw 172euro)
haal de bodemplaat er even volledig onderuit en kijk de ophangingspunten goed na: deze roesten gemakkelijk als de auto altijd buiten heeft gestaan.
uitlaat toont aan de einddemper ook wel eens gemakkelijk roest.
rij er een toertje mee zodat ie goed warm is en kijk eens of ie rookt als je doortrekt,
tellerunit heeft het bij allebei mijn vectra’s al eens begeven maar dit kan je eigenlijk niet echt checken.als je over een op-com beschikt, neem hem even mee met je laptop en lees hem eens uit.
kijk eventueel de meetwaardes eens na.
desnoods kan je wel even eentje lenen bij iemand bij je in de buurt van het forum??dit zijn allemaal dingen die ikzelf al met de vectra’s aan de hand gehad heb.
voor de rest kan ik je niet veel dingen meer vertellen. veel succes!!ps: deze wagens hebben een distriketting dus geen onderhoud. let wel op dat ie niet “kletterd” maar dat hoor je wel ;-)
17 oktober 2012 om 21:06 #17867524Thanx daar heb ik wat aan :thumb
18 oktober 2012 om 21:02 #17867533Als je motor warm is, trek ook even goed door!
Dit heb ik niet gedaan bij mijn proefrit, resultaat, bij goed doortrekken snelweg op bijvoorbeeld, ging de motor in noodloop.
Het probleem zat in het vacuümcircuit. De motor hangt met vacuüm in elkaar…
Na een tijdje begon de turbo ineens te fluiten en was het noodloop probleem over, maar fluit de turbo! Dat kan, ook nog steeds voor mij, een dure grap worden!Bekijk de deurvangers van de achterdeuren op roest, de onderkant van de deuren, de deuren zelf en de achterste wielkastranden.
Succes met de proefrit.
19 oktober 2012 om 09:06 #17867532Voor schermen roesten ook
deuren rondom achterklep
Let ook op werking van alle electra welke via achterklep loopt breuk in de kabel
Airco /koppeling
Vraag of er een nieuwe brandstof pomp in zit deze zijn :vertag duur en hebben niet het eeuwige leven :fy1
Rubbers achter zijde enz enz
En ja als je opcom hebt meenemen ;)Het lijkt of de lijst nooit ophoud maar neem van mij aan het is een heerlijke auto :thumb
19 oktober 2012 om 13:48 #17867525@Pastra wrote:
Als je motor warm is, trek ook even goed door!
Dit heb ik niet gedaan bij mijn proefrit, resultaat, bij goed doortrekken snelweg op bijvoorbeeld, ging de motor in noodloop.
Het probleem zat in het vacuümcircuit. De motor hangt met vacuüm in elkaar…
Na een tijdje begon de turbo ineens te fluiten en was het noodloop probleem over, maar fluit de turbo! Dat kan, ook nog steeds voor mij, een dure grap worden!Bekijk de deurvangers van de achterdeuren op roest, de onderkant van de deuren, de deuren zelf en de achterste wielkastranden.
Succes met de proefrit.
Thanx goede tips komen hier voor bij :thumb
@gwriemersma wrote:
Voor schermen roesten ook
deuren rondom achterklep
Let ook op werking van alle electra welke via achterklep loopt breuk in de kabel
Airco /koppeling
Vraag of er een nieuwe brandstof pomp in zit deze zijn :vertag duur en hebben niet het eeuwige leven :fy1
Rubbers achter zijde enz enz
En ja als je opcom hebt meenemen ;)Het lijkt of de lijst nooit ophoud maar neem van mij aan het is een heerlijke auto :thumb
Bij welke kmstanden gaan de dieselpompen dan stuk?
Meende dat de isuzu blokken daar geen last van hadden, alleen de DTL van Opel.19 oktober 2012 om 19:06 #17867523Km standen van om en nabij 2k maar dat is geen vast gegeven hoor :afro
Dat ze stuk gaan wel :fy1Mijn broer zijn astra 2.0dti 203000 :thumbdown :vertag
Mijn vorige vec 250000 :puke
Vec van mijn buurman 211000 :swear en zo zijn er nog wel meer voorbeelden :hmmz19 oktober 2012 om 19:22 #17867522Een min punt dus.
Als het gebeurt zal het wel rond de 1000,- 1500,- kosten?
19 oktober 2012 om 19:25 #17867521Idd rond de €1100
Zie http://www.brandstofpomp.nl/brandstofpompen/opel” onclick=”window.open(this.href);return false;19 oktober 2012 om 19:49 #17867520de mijne heeft er ondertussen 258000km, tot nu toe nog geen zware kosten gehad, juist de darm van turbo naar intercooler die gescheurd was. 172euro voor de darm.
heb wel de indruk dat m’n waterpomp het aan begeven is. begint een sissend geluid te produceren als de motor draait. kom uit de buurt van de waterpomp dus daarom mijn vermoeden. maar die zijn zo duur nog niet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.