Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › info en hulp gevraagd omtrent schade vectra b
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 19:22 #17216677
hier even een paar vraagjes van mij voor een maatje van me.hij heeft vorige week schade opgelopen.tegen party kwam met zo,n 40 km de brug af en dook achterop de vectra b van mn maatje.op zicht geen schade te zien alleen wat lak schade achterbumper.en de rand net voor de reservewielbak daar zitten wat golfjes in.en dat beugeltje waar de achterklep slot in valt is een beetje uit lood.en de zijkant van de achterbumper op de hoek is los.hoe zit dit vast.is dit een klik systeem of met een bout.en nu is vandaag de taxateur geweest.en heeft de schade gerekend op 800€/maar nu wist de garage te vertellen dat hij dit pas uit gekeerd krijgt als hij dit door de betreffende garage liet doen voor 300€.en dat hij pas het geld krijg als hij een werkbon opstuurd van de reparatie van de garage.nu is dit allemaal simpel zelf te doen.is deze rede van de garage terecht of niet.volgens mij lijk mij niet.want als mn maatje besluit het niet te maken en zo rond wil rijden zou hij dus geen geld uit gekeerd krijgen.graag zsm hulp en antwoord.
25 januari 2010 om 19:32 #17599684sorry, maar ik snap er echt helemaal niks van.
Er is echt niet door het berichtje heen te komen :o
We willen je best helpen, maar dan moet je het even wat duidelijker op schrijven.
25 januari 2010 om 19:37 #17599685op zich geen schade te zien zeg je… maar als ik alles zo lees is ide flink te grazen genomen. golfjes bij het reservewiel, dat is dus een flinke klap geweest!! Alleen zelf repareren als je 100% weet wat je doet!
Dan wat die garage zegt. Wat een bullshit zeg. Lijkt wel of ze het buiten de verzekering om willen laten doen.
Die maat van je moet direct zijn verzekeringsmaatschappij bellen en z’n rechtsbijstand erop zetten (ervan uitgaande dat hij die heeft). Dan via zijn verzekering een officiële expertise laten regelen bij een erkend schadebedrijf.25 januari 2010 om 19:43 #17599686(heb het even ge-edit…. maar bergijp het nog niet helemaal…)
Hier even een paar vraagjes van mij voor een maatje van me. Hij heeft vorige week schade opgelopen.De tegenpartij kwam met zo’n 40 km de brug af en dook achterop de Vectra B van mijn maatje.
Op zich geen schade te zien alleen wat lak schade aan de achterbumper en de rand net voor de reservewielbak, daar zitten wat golfjes in. En dat beugeltje waar het achterklep slot in valt is een beetje uit hetlood. Ook de zijkant van de achterbumper op de hoek is los. Hoe zit dit vast? Is dit een klik systeem of met een bout?
En nu is vandaag de taxateur geweest en die heeft de schade gerekend op €800 maar nu wist de garage te vertellen dat hij dit pas uit gekeerd krijgt als hij dit door de betreffende garage liet doen voor €300.
Hij zou dat geld pas krijgen als hij een werkbon opstuurd van de reparatie van de garage. Nu is dit allemaal simpel zelf te doen.
Is deze reden van de garage terecht of niet? Volgens mij niet.want als mijn maatje besluit het niet te maken en zo rond wil rijden zou hij dus geen geld uit gekeerd krijgen?
Graag zsm hulp en antwoord!Bij voorbaat dank.
Volgens mij bedoelt hij dat hij 800 wil en met schade wilt blijven rondrijden en die 800 in zijn eigen zak wil steken…
Groet,
Eric.
25 januari 2010 om 19:43 #17599687kort om.
DE SCHADE:beugel waar de achterklep in valt is uit het lood.
DE BUMPER:is de zijkant van de bumper geklikt of met een bout vast gezet..
DE CONCLUSIE VAN DE GARAGE=hij kan pas het geld ontvangen van zn verzekering als zn verzekering maatschappij een reparatie bon van de gemaakte onderdelen van de garage waar hij hem heeft laten maken of kan overhandige.is dit zo of niet.want de schade is echt nauwelijks te zien.dat beugeltje is zo opgelost.duidelijk genoeg zo.25 januari 2010 om 19:48 #17599688Maar wat is je vraag nu dan?
25 januari 2010 om 19:51 #17599689tip aan kadettje-89 : Zet vraagtekens achter een vraag…
25 januari 2010 om 19:53 #17599690origineel gepost door kadettje-89
kort om.
DE SCHADE:beugel waar de achterklep in valt is uit het lood.
DE BUMPER:is de zijkant van de bumper geklikt of met een bout vast gezet..
DE CONCLUSIE VAN DE GARAGE=hij kan pas het geld ontvangen van zn verzekering als zn verzekering maatschappij een reparatie bon van de gemaakte onderdelen van de garage waar hij hem heeft laten maken of kan overhandige.is dit zo of niet.want de schade is echt nauwelijks te zien.dat beugeltje is zo opgelost.duidelijk genoeg zo.De schade is dat de hele carrosserie een klap heeft gehad en uit het lood is!
En wat de uitbetaling van de schade aangaat moet je maat echt bellen met z’n maatschappij. Die kunnen hem dat vertellen, wij niet!
25 januari 2010 om 21:22 #17599691inderdaadde auto is dus behoorlijk beschadigd, en zal waarschijnlijk op een trekbank moeten om hem weer in ”model” te krijgen..
alleen een beugeltje zal het niet zijn namelijk!!!
Laat een onafhankelijk expert anders de schade bekijken, of is dit weer zo’n 3 knaken klus??
Willem
26 januari 2010 om 06:49 #17599692mensen de auto is niet uit het lood.het gaat hierom dat beugeltje in de achterklep met een bout erop.die is verschoven.dus de auto is nog recht.maar het belangrijkste is.is het waar wat de garage zegt.dat als hij de schade laat maken van 300€ dat hij dan pas die 800€ krijgt.
26 januari 2010 om 17:34 #17599693Kadettje, je vraagt om advies en dat krijg je. Vervolgens stel je dezelfde vraag, krijg je weer hetzelfde advies. En vervolgens stel je weer dezelfde vraag!??!?!?!
Je maat moet z’n verzekeringsmaatschappij bellen, zij kunnen hem aangeven hoe de schade wordt afgehandeld, of in ieder geval wat een zuivere manier is om dit te doen.
Ik begin alleen een beetje te vermoeden dat er wat meer/anders aan de hand is dan een simpel aanrijdinkje. Komt allemaal een beetje tokkie-wokkie over…
26 januari 2010 om 18:08 #17599694Dus je bedoelt dat de garage er 300 voor vraagt om de reparatie uit te voeren en 800 euro op de bon als kosten op te geven?
26 januari 2010 om 19:04 #17599695de taxatuer zegt 800 euro schade
de garage zegt 300 euro schade.
maar de berijder wil alleen een beugeltje weer goed hebben.
draai die bout los,zet het beugeltje weer goed en draai die bout weer vast .
zo opgelost.
het is allemaal niet zo moeilijk :thumbup
26 januari 2010 om 19:07 #17599696Jupzz inderdaad, maar als dat beugeltje van zijn pelk is kan je mijn niet vertellen dat de kofferklep en/of kofferklep nog geheel in vorm zijn.
Bij mijn Vectra stond na lichte aanrijding het linker achterlicht zo weinig naar binnen dat het op het oog nauwelijks waarneembaar was, maar daar is de vec wel voor op de richtbank geweest.
bij mij gebeurt iets goed of anders gewoon niet!!
Willem
26 januari 2010 om 19:08 #17599697joh ze willen het verzekeringsgeld ontvangen
en de klep weer sluitend hebben .de rest interesseert ze blijkbaar niet .
tenminste dat maak ik erop uit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.