indicatie kosten laswerk corsa b gsi 95

Forumindex Forums Modellen Corsa indicatie kosten laswerk corsa b gsi 95

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

hallo,

heb vandaag een corsa gsi voor heel weinig kunnen kopen.
    geheel orgineel. zwart. en had echt het idee om hem te slopen i.v.m. roest, mankementen etc.
    maar nu ik er een paar keer in gereden heb vind ik het toch een lekker wagentje.

zou wel eens willen weten wat het kosten om het volgende te lassen.

-1 gat per wielkast achter
    -ophanging schokbrekers achter ziet er niet fraai uit. (nog niet goed kunnen zien hoe en wat)
    -achteras ziet er behoorlijk slecht uit
    -veerschotels zet ik mijn vraagtekens bij
    -kokerbalken heb ik nog niet kunnen bekijken, de orginele side skirts zitten er nog op.
    -radiateurbalk voor (daar wil ik sowieso een prijs voor hebben voor mijn huidige corsa b)
    ik verwacht nog meer rotterij. al valt het mij tot nu toe nog mee.

is er iemand waar ik langs kan gaan voor een check en een offerte??
    wil wel graag een indicatie voordat ik die kant op kom.
    (kan zelf niet lassen)
    corsa heeft nog apk tot september dit jaar.

Hou er maar rekening mee dat die roest erger is dan wat je gezien hebt. Als je het materiaal kaal gaat maken vallen er wel meer gaten in.
    Ik ben wel eens een dag bezig geweest. Van voor tot achter alles aangepakt inclusief schokdempers achter lossen en tank weghalen. Em achter de bumper.

ik verwacht ook zeker meer.
    heb naast de gsi nog een corsa uit 99. die zal ik na de winter ook grondig nakijken en goed in de tectiel smeren. deze roest ”nog” nergens op de reservewielbak en achteras na

de gsi is wel een geinig wagentje. en ben bet bereid te betalen als het een te redden corsa is.
    ik kan de corsa stippen, roest kan ik wel opsnoren, tectiel weg bikken etc.
    gaat mij er alleen om wat het inlassen kost, incl materiaal.
    ik rijd deze maand januarie nog in de b rond (of korter) en wil in die tijd een beslissing maken.
    heb altijd wel een ”unieke” auto gewilt. op een beetje velagen na mag die ook orgineel blijven om hem daarna netjes bij t houden.
    maar het moet geen kansloos project worden.
    heb net fijn f weg gebracht omdat die te slecht was en gericht moest worden :cry
    eigenlijk komt de gsi te snel :hmmz

zoals je kan zien, orgineel op de uitlaat na.
    een totaal niet afgeleefd autotje

In Winkel zit een schade bedrijf, deze man heeft zijn vader daar lopen als hobbyist hij heeft mijn Mercedes ook onderhanden genomen echt een vakman, je kan altijd even vragen natuurlijk.
    http://www.koelewijnautoschade.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

dnkje wel, hier kan ik wel wat mee.
    als het opknappen wat wordt, pakken we het wel gelijk goed aan, en doe ik alles:P anders houd ik hem niet.
    vind deze gsi in deze huidige orginele staat wel de moeite, waar vind je nog een orginele b gsi in deze uitvoering over 5 jaar??:D

Wouw daar heb je een mooie originele te pakken: nog de originele velgen zelfs en met een schuif/kanteldak! :wub
    Die zie je inderdaad nog zelden in de originele staat, helaas is het koetswerk niet meer helemaal zoals ie de fabriek verlaten heeft…

Leuk net wagentje heb je daar. Verder naast het opknappen ook nog plannen mee?

Mooie leuke Corsa is dat moet tereden zijn. Ik heb eventueel een nette achteras voor, deze komt alleen van een 1.2 af met bouwjaar 1999.
    Als het iets is laat je het maar weten, hij hoeft niet alles te kosten.
    Gr Vincent

ik houd je in het achterhoofd (opelvin)
    ga eerst eens contacten met de bovenstaande link.
    wil graag dat iemand de gsi beoordeeld om te kijken wat het lassen kost, en of het nog wel te maken is.

ben op dit moment toch wel voor het opknappen van de wagen.
    spuiter heb ik al, en van mij hoeft er op deze gsi geen dikke bumpers, etc. gewoon redelijk orgineel houden. verlagen en beetje gsi waardige velgen. blokje een beurt geven. gaat mij alleen echt om het laswerk.

heb een goeie hoop dat de kokerbalken nog goed zijn.
    wielkasten achter zijn slecht. ook de balken die je daar aantreft.

deze plekken zitten in de wielkasten
    dit zijn wel de ergste plekken.
    reseve wielbak is nog als nieuw.

mwooah,dat valt heel erg mee hoor!!
    Heb ze wel heel veel erger gezien,ik vindt het een leuk wagentje,ik zou hem zelf ook niet direct gesloopt hebben.
    Velgen zijn toch wel nice,horen echt op Corsa GSi,ik heb ze op mijn eerste auto gehad (Kadett E,wit in GSI look,altijd een zwak voor deze velgen gehad)
    Maar had een vroege GSI niet een ander interieur,iets met grijs en rode strepen??

Inderdaad een leuke corsa, als je voor een aardige prijs wat laswerk gedaan krijgt is hij zeker de moeite waard :)

Leuke Corsa ! een praktisch originele GSI zoals Opel ‘m bedoelt heeft :wub

@asconahobbyist wrote:

mwooah,dat valt heel erg mee hoor!!

Velgen zijn toch wel nice,horen echt op Corsa GSi,v

Vind ik ook ! kei leuke velgjes ook ! lekker eronder houden !

@asconahobbyist wrote:

Maar had een vroege GSI niet een ander interieur,iets met grijs en rode strepen??

Dát viel mij ook al op ! de 93’en 94’ers i.i.g wel ! en met een horizontale rode bies op de deurpanelen voor. wellicht was dit lelijk geworden (instapschade) en hebben ze het vervangen voor een facelift GSI interieur ?

even duidelijkheid scheppen over de eerste generatie corsa b gsi

3 spaaks leder stuur zonder airbag (stuurbekrachtiging??)
    grijs interieur met een rooie bies.
    orgineel witte tellerplaten???

volgens mij was die er alleen vanaf 1993 tot begin 1994.
    zodra de airbag in het stuur kwam, was het bekende zwarte sport interieur er al in.

rij er op het moment dagelijks in. 210.000 ben ik voorbij gegaan. loopt helemaal niet zo verkeerd. al merk ik wel dat de drukgroep en koppeling bijna overleden zijn.

zodra ik mijn huidige corsa b (zie avatar) in de tectiel heb staan, gaat de zwarte gsi in de loods.
    ga hem sosieso strippen, dan zie ik wel wat ik er mee doe. hopelijk valt de roest dus mee :jerry

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.