Inbouwen cruise control

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Inbouwen cruise control

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Berichten
  • #17898576

    Ik heb hem er niet bij gekregen :) maar dat geeft niet, metaalbewerking is niet onbekend bij mij :D

    #17898577

    @ ITV: Koppelings schakelaar draad op de CC servo aan de geschakelde + hangen.

    heb op de Combo ook geen koppelings schakelaar..

    Willem

    #17898578

    Kan ook gebruik maken van een stand-schakelaar… Is ook vrij universeel :)

    #17898579

    Stand schakelaar??

    Willem

    #17898580

    Zo’n ding :P

    #17898581

    oja, moet je wel een hebben die niet bediend stroom doorlaat, en dus bij bedienen onderbreekt..

    of hem bediend laten als de koppeling los is, kan ook natuurlijk

    Willem

    #17898582

    Je kan ‘m 2 kanten op laten schakelen he… Zoals hij nu staat (recht), laat hij bijv geen spanning door, maar zowel naar links als naar rechts geeft hij wel spanning door… Dus zou je ‘m standaard geschakeld moeten hebben, en bij het intrappen van de koppeling ‘m naar het midden laten gaan (herstellen).

    #17898583

    Dan kies ik er liever voor om de draad aan een geschakelde plus te hangen zoals wim-v6 aangeeft zodat er geen codes optreden, is heel wat minder geknoei dan een schakelaar te plaatsen :)

    #17898584

    Heb zo’n vermoeden dat m’n vec toch voorbereid is. Heb een verdwaald kabeltje gevonden bij de richtingaanwijzer, zat ingepakt bij de rest…
    Zitten dan alle kabels al op hun plek? En zo ja, waar zit de kabel onder de motorkap dan verstopt?

    #17898585

    @sw_reijnders wrote:

    locatie op een vectra b is recht onder de abspomp.

    zie pagina 1
    :angel

    het zal er niet ver vandaan zitten

    #17898586

    Heb aardig grondig gezocht, maar niet kunnen vinden… En zo’n grote stekker kijk je niet makkelijk over de kop lijkt me…

    Ook net even naar de garage geweest en die beweerde dat het niet kon, omdat hij per se aan de ecu gekoppeld moet zitten ofzo?
    En kan het zijn dat ik de kabels onder de kap zelf moet leggen terwijl hij bij de richtingaanwijzer wel zit?

    #17898587

    monteur trap onder zn hol geven en terug naar school sturen
    daar leert hij namelijk EERST in de electrische schema’s te kijken en dan pas zn lip open te trekken.

    dit soort fratsen zie je tegenwoordig veel te veel.
    zodra monteurs iets afwijkends moeten gaan doen dan onderdelen te verwisselen (of ze nou kapot zijn of niet), haken ze af

    natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar je ziet en hoort het tegenwoordig steeds meer.

    –EDIT–

    hier dus het schema
    geen aansluiting op de ECU te zien :roll:

    #17898588

    Was zelfs de eigenaar van de garage :P
    Heb een foto gevonden van waar de CC-servo hoort te zitten, dus dat ben ik ook weer wijzer, maar nu de kabel nog :P

    #17898589

    kijk het is niet dat die monteur helemaal ongelijk heeft
    mijn Z18XE heeft alle bedrading van hendel en schakelaars direct op de ECU zitten
    maar die heeft ook Electronisch gaspedaal.

    Maar ook op een ECU kun je draden aansluiten :roll:

    #17898590

    van de omega b cc unit gaat pin J (blauw/bruine draad) wel degelijk naar de ecu. ik heb hem niet aangesloten

    #17898591

    In mijn TIS staat de Omega B alleen vanaf 2002
    Dus dat kan ik niet checken (stom overigens)

    Maar op de vectra b is die dus in zn geheel niet aangesloten.
    Waarvoor dient dat ECU signaal dan in de omega?
    De servo kan prima zonder functioneren.

    #17898592

    Na wat graaiwerk in de goeie richting heb ik toch eindelijk het kabeltje gevonden… Paar tiewraps er omheen en in een hoekje weggestopt… Kon er bij door m’n hand achter de ABS unit langs te wurmen…

    Nu rest alleen nog het aansluiten van de servo en de koppelingsschakelaar…

    #17898593

    Servo is ingebouwd (wat een k*t-werk -_-) en de schakelaar zit op z’n plek… Maar hij doet ’t helaas nog niet…
    Ik weet niet in hoeverre het allemaal voorbereid is. Zit er bijv standaard een remschakelaar op? Schakelaar voor de koppeling niet, dat weet ik, maar de remschakelaar lijkt me wel toepasselijk…

    En het stellen van de kabel heb ik gedaan door de borgklem op de kabel los te maken, van begin tot eind strak te trekken, en daarna weer te maken. Correct?

    #17898594

    er kan soms idd een 4p remschakelaar op zitten ja.

    #17898595

    Zit deze ook weggewerkt bij de pedalen? Of is dat meer een ’taak’ van de ABS-computer?

    #17898596

    nee die zit gewoon op je rempedaal

    zowiezo zit daar een 2P(olige) schakelaar om je remlicht te schakelen.
    En die moet ook je CC (uit)schakelen als je op de rem trapt.
    Zelfde als bij je koppelingspedaal, die schakelt ook je CC af.

    #17898597

    Voor de koppeling hoort er dus ook een stekker te liggen? Zo ja, dan neem ik aan dat deze dan aangesloten of doorverbonden moet zijn, aangezien het contact gesloten moet zijn voordat de CC werkt. Mocht dit het geval zijn, dan heb ik waarschijnlijk m’n probleem gevonden :P

    #17898598

    voor een werkende CC heb je nodig:
    Remschakelaar
    Koppelingsschakelaar
    Hendel met CC knoppen
    en in jouw geval Servomotor.

    #17898599

    Zo, de theorie van de garage is in rook opgegaan… Monteur zei dat het nooit ging werken…

    Ik, icm met WimV6, hebben gisteren de CC in werking gezet… Koppelingsschakelaar overbrugd met een alu pinnetje :)
    En heb vervolgens de bijna 80km naar huis gereden met de CC aan :D

    Is niet helemaal nauwkeurig wat betreft snelheid aanhouden bij heuvels en hoogteverschillen, maar ik verwachtte ook niets anders van een gaskabel-systeem :) Veel nauwkeuriger kan het niet zijn.

    #17898600

    mooi dat ie werkt

    vanaf welke snelheid werkt ie?

    mijn is ook niet zo nauwkeurig

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 57)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.