inbouwen 2.4 inj.

Forumindex Forums Modellen Manta inbouwen 2.4 inj.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224550

    Hey ik ben bezig met het inbouwen van een 2.4 inj in mijn manta nu heb ik alles aangesloten enzo maar het als probleem dat als ik mijn groene draad aansluit van mijn computer op mijn bobine ik geen vonk meer heb .
    Haal ik de groene draad er weer vanaf heb ik weer een vonk .
    Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn ?
    Het is trouwens een onsteking met contactpunten .

    Mvg Joran

    #17710575

    Wel op de goede pool gedaan neem ik aan?
    Groen is – bobine.

    #17710576

    2.4 heeft motronic.

    Dat betekend dat de computer dmv de krukas positie sensor onderop je oliepomp bepaald wanneer je ontsteking moet vonken. Als je die sensor er dus niet op hebt, zal hij ook niet vonken.

    Je punten zijn mechanisch en staan verder los van je injectie. Daarom werkt die dus altijd.

    #17710577

    Laat hem eerst maar eens vertellen welk injectie systeem er op zit, voordat we op hol slaan.;)

    :jerry:jerry:kewlpics

    #17710578

    origineel gepost door joran
    Hey ik ben bezig met het inbouwen van een 2.4 inj in mijn manta n

    maar wat meer (duidelijkere) informatie over welke motor met welk injectie systeem was idd wel wat handiger, nu is het een beetje een giswerk

    #17710579

    het is zo dat ik die motor via iemand gekocht heeft die een partij onderdelen had gekocht waar die motor bij inbegrepen zat .

    De motor heeft hiervoor in een manta gelegen maar licht al wel op zn minst 4 jaar stil .

    maar ik heb het idee dat het een 2.0 injectiesysteem is .
    de groene draad is aangesloten op de min aansluiting van de bobine maar zo gouw die aangesloten word vonken mijn bougies niet meer haal ik de groene draad van de computer los vonken mijn bougie’s weer wat ik erg raar vind .

    ik zal zometeen een foto posten van het geheel .
    Mvg Joran

    #17710580

    ik denk dat ik het al begrijp.

    Je oude contactpunten werken op 9 volt (meet maar eens, de zwarte kabel op de bobine)

    Bij elektronische ontsteking (welke normaal op injectie zit), staat daar 12V op.

    Kan zijn, dat dit nu een probleem geeft (dus een te laag signaal voor de computer)

    Maar foto’s doen idd wonderen

    #17710581

    ik heb nog niet gemeten hoeveel volt volt daarop kom ik neem aan 9v aangezien me oude motor een 2.0n was met contactpunten . maar dan zou me onsteking tog moeten blijven werken ook al sluit ik de computer aan ?

    #17710582

    het kan zijn dat door de te lage spanning, je comp teveel weg haalt.

    Neem wel even aan dat je de groene kabel bij de andere groene kabel gezet hebt en niet telkens maar 1 op de bobine?

    #17710583

    nee beide op de de zelfde ansluiting . maar heb zojuist fotos gemaakt en ben ze nu op de computer aan het zetten zodat ik het iets duidelijker kan laten zien .

    #17710584

    dan wachten we nog even af

    #17710585

    ik krijg mijn camera niet gekoppeld met de pc zal het strx eens proberen met een andere computer .

    #17710586

    ok, dan wachten we even nog wat langer af :jerry

    #17710587

    hierbij wat foto’s heel het kabelgebeuren is nog een zooitje maar hij moet eerst lopen voordat alles netjes weggewerkt word




    #17710588

    Je moet eerst alles netjes aansluiten voordat hij gaat lopen.:vertag
    Alleen zo voorkom je achteraf gekloot.
    Bye the way……………….de ecu zit normaal rechts voorin!
    En zonder lmm loopt hij ook nooit.
    ;)

    :jerry:jerry

    #17710589

    ik weet dat mijn computer binnen moet hangen en alles netjes aangesloten moet zitten .
    maar ga geen uren zitten werken op alles wegewerken om er vervolgens achter te komen dat de motor niet eens loopt .
    loopt hij dadelijk zal alles netjes weggewerkt worden :)
    en zonder luchtweger zou hij in het principe tog ook moeten kunnen lopen maar dan gewoon stationair ?
    heb hem nu losliggen omdat ik al eens een backfire gehad heb toen ik hem starten op remreiniger en daarmee niet mijn luchtweger wil slopen bij een evetuele volgende backfire

    #17710590

    zonder lmm loopt hij idd niet, ook niet stationair

    om te voorkomen dat je met backfire je lmm sloopt, kun je de luchtslang ook losjes om de lmm klemmen

    Maar zie wel een vreemde wirwar groene kabels lopen…

    De bedoeling is dat er 1 loopt van de bobine naar je verdeler, en dat je groene die naar de ecu loopt daar vanaf gesplitst wordt.

    foto;s zijn wel wat onduidelijk (en erg klein).
    Gemaakt met telefoon?

    #17710591

    origineel gepost door Freestyler
    zonder lmm loopt hij idd niet, ook niet stationair

    om te voorkomen dat je met backfire je lmm sloopt, kun je de luchtslang ook losjes om de lmm klemmen

    Maar zie wel een vreemde wirwar groene kabels lopen…

    De bedoeling is dat er 1 loopt van de bobine naar je verdeler, en dat je groene die naar de ecu loopt daar vanaf gesplitst wordt.

    foto;s zijn wel wat onduidelijk (en erg klein).
    Gemaakt met telefoon?

    fotos zijn gemaakt met een fototoestel maar zijn wat verkleint zal nog een proberen ze te uploaden .

    1 groene kabel loopt vanuit binnen naar de bobine (toerenteller ?)
    1 groene kabel loopt naar de verderdeler ( contactpunten)
    1 groene kabel die niet is aangesloten op de foto loopt naar mijn computer

    ik ben zojuist nog even wezen kijken en bedacht me ineens dat de groene draad in een koperen kern heeft met daarom isoleren en daarna weer een koperen mantel met daarover weer een isolatie moet ik dan alleen de binnenste kern gebruiken ?

    en ookal is de computer niet aangesloten de bobine word warm als de auto op contact staat , dit hoort tog ook niet terwijl dit een nieuwe bobine is .

    #17710592

    hopelijk zijn deze fotos van een beter formaat



    #17710593

    Als je contactpunten gesloten zijn……..en je zet je contact aan, dan staat er 9 volt over de primaire spoel van je bobine.
    Deze wordt dan inderdaad warm.

    Doe je dit te lang, dan wordt hij heet.

    Doe je dit veel te lang, dan gaat’ie stuk.

    Ik snap dat verhaal van koperen kern en koperen mantel niet.

    De groene kabel vanaf je contactpunten naar de bobine is een pulserende min.
    De voedingskabel van je bobine ziet er wat anders uit, omdat dit een weerstandskabel is. Hier zit een creme-kleurige geweven mantel omheen.

    Probeer het eens zonder toerenteller.

    #17710594

    ook een nadeel van punten die gesloten zijn, met contact aan, is dat je plastic bruggetje op je punten kan smelten door de warmte.

    Dit heeft weer tot gevolg dat je de punten niet meer van mekaar afkomen en je alsnog geen vonk meer hebt (heb dit zelf meerdere malen gehad)

    Denk dat het verhaal met de koperen kern te maken heeft met de weerstandsdraad (de zwarte in de kabelboom waar het korte zwarte draadje aan vast gestekkerd is.

    Zonder toerenteller kun je idd eens proberen. Maar vergeet dan zeker niet om ook de lmm aan te sluiten.

    #17710595

    ik heb de draad vanaf mijn contact naar mijn bobine gewoon 12 v staan (heb het vermoederen dat er eerder een injectiemotor in gelegen heeft ivm met gaten in de chassisbalken en een injectietank )

    de draad vanaf mijn computer is er 1 met een koperen kern met daaromheen isolatie en daaromheen weer koperdraad waar weer isolatie overheen zit
    ik zal voor de duidelijk heid even een foto gaan maken

    #17710596

    ik krijg me camara niet echt goed gefocust (heeft ook al wel wat meegemaakt) maar hoop hierbij een beetje te kunnen laten zien wat ik bedoel .
    dit is dus de groene kabel vanaf mijn ecu


    dit is dus de kabelverbinder die ik afgeknipt heb het naar achtergevouwen koper is de buitenste laag en daarin zie je het kabeltje dat daar weer inzit.


    dit is de stroomdraad die van de ecu afkomt

    #17710597

    Bij weerstandskabel is er een groot verschil in het meten van een belaste kabel of een onbelaste kabel.

    Als je de kabel op de bobine laat zitten en de contactpunten zijn gesloten, dan meet je de spanning over de bobine.

    #17710598

    houd er ook rekening mee dat met 12V de punten ontzettend snel in zullen branden.

    Vind het overigens wel vreemde kabels.

    Maar goed, stel de punten eens goed af (ook de ontsteking goed op tijd zetten, op de voorste poulie), sluit alles goed aan (dus ook de lmm) en probeer het dan nog eens

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.