Inbouw C20NE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Inbouw C20NE

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207809

    Ik heb me van de week een C20NE gekocht voor in mijn vectra C18NZ.
    Nu moet ik nog een paar onderdelen zoeken en dan kan ik beginnen met de ombouw.
    Toen ik het blok even beter ging bekijken zag ik dat een sensor een aansluiting mist/afgebroken zie foto, nu is mijn vraag welke sensor is dit?
    http://album.partyflock.nl/52335331.jpg?nocache;21797463

    #17431312

    oliedruk /oliedrukverklikker

    #17431313

    Vandaag dan toch eindelijk mn C18NZ eruit getakeld, ik dacht heel eenvoudig de krukaspoulie met multiriem over te zetten op mijn C20NE, nu is deze poulie toch anders.
    Weet iemand toevallig of er een C20NE is waarbij de distributieriem op de waterpomp gespannen is en toch een multiriem heeft?

    #17431314

    Ja , de C20ne uit een Astra.
    Of een X20Se Omega!

    #17431315

    ok dankjewel,
    Morgen even naar de sloop en anders eventueel origineel bestellen…
    Ik had al geprobeerd het distributietandwiel van mijn C18NZ (met spanrol) op mijn C20NE (zonder spanrol) te zetten, maar de riem van de C20NE is een flink stuk grover getand. En complete distributie overzetten gaat ook niet ivm montage van de spanrol.

    #17431316

    Eventueel via http://www.duparts.nl die levert origineel spul voor zeer nette prijzen :vertag

    #17431317

    hey,
    Lemmuh ik had je even geu2ud, maar denk niet dat je t gezien had. Ik wou graag weten wat voor onderdelen ik nodig heb voor een motorswap van een c20ne uit een calibra naar een c18nz vectra..

    Weet dat ik de brandstofpomp nodig heb.. maar verder? :P

    Sjupke`

    #17431318

    Ben er eindelijk aan uit hoe ik het op moet lossen.
    Complete distributie overzetten, ook moet ik hiervoor de oliepomp + oliepomphuis overzetten om de spanrol te kunnen monteren.

    Echter met vergelijken van de stekkers van de kabelboom heb ik toch een klein probleempje gevonden.
    Naast de computer in de auto hangen 3 kleine stekkertjes, 2 zwarte en een groene.
    Aan de motor hangt een groene, maar deze past niet rechtstreeks op de auto.

    Aan de auto: Aan de motor:
    * groene stekker * groene stekker
    lichtgroen zwart/geel
    bruin/wit bruin/wit
    bruin/geel bruin/geel
    bruin/blauw bruin/blauw

    * zwart
    blauw
    blauw/rood

    * zwart
    rood/blauw

    iemand enig idee?

    #17431319

    zit er niet een stekker tussen voor de octaan.. en voor je lambda?

    maak eens een foto anders, maakt het misschien duidelijker:D

    #17431320



    #17431321

    die stekkers horen volgens mij onder je kap.. en zijn onderandere voor je brandstofpomp..en nog wat sensoren die terugkoppelen op je ecu..

    als ik digi dash inbouw en die kleuren aanhou, zijn die blauwe voor je temp sensor.. groen toerenteller ..

    misschien zeg ik wel iets compleets idioots:D correct me if im wrong:D

    #17431322

    Ik heb geen idee? Maar ik zou het wel graag willen weten :angel, ben namelijk bijna zover om alles een keer aan te zwengelen.

    #17431323

    hey

    ik heb deze zomer ook een c20ne in een opel tigra gebouwd er staan een paar foto’s op hoe
    het eruit ziet.

    die kleuren die in de auto zie bij de computer als ik het goed heb
    zijn een van een motorstoring lampje kan ook zijn dat ik het fout heb hoor.

    sterkte ermee:cool:

    #17431324

    Ja, ik rij inmiddels al een hele tijd met de Vectra rond, maar doordat op mijn zomervakantie een Italiaanse opa mijn achterkant van heeeeeeeeeel dichtbij wilde zien… ben ik gestopt met mijn Vectra… maar ben inmiddels bezig met een Vectra 2000 4×4 turbo… weer eens iets anders… :agent

    Jeroen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.