ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur

Forumindex Forums Modellen Corsa ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur

17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #18127746

    Alleen reduceerd de motor het vermogen wanneer de stekker los ligt..

    Bij accelreren staat de klep ook dicht, als deze aangesloten is, en juist werkt..

    Willem

    #18127747

    @CORSA BB wrote:

    als het goed is staat de klep nu toch al dicht…

    waarom dan een plaatje….zo krijgt ie toch ook geen gassen in het blok…

    bb
    king:

    Noodloop krijg je toch bij het loshalen?

    #18127748

    @wim..

    op’n recht stuk trap ik volgas net voor de 4000 toeren begint ie toch te trekken..
    van uit stilstand en dan volgas wegrijden het zelfde liedje aleen hou ik nu volgas.. en hij schakeld veel soepeler over en is de dip kwijt aan het einde van de versnelling.

    en dat doet ie niet met de stekker erop…

    bb
    king:

    #18127749

    @CORSA BB wrote:

    @wim..

    op’n recht stuk trap ik volgas net voor de 4000 toeren begint ie toch te trekken..
    van uit stilstand en dan volgas wegrijden het zelfde liedje aleen hou ik nu volgas.. en hij schakeld veel soepeler over en is de dip kwijt aan het einde van de versnelling.

    en dat doet ie niet met de stekker erop…

    bb
    king:

    Ook niet met blindplaat ertussen?

    #18127750

    herhaling…herhaling…kleine-paul…

    ga ik nog testen..

    bb
    king:

    #18127751

    @CORSA BB wrote:

    herhaling…herhaling…kleine-paul…

    ga ik nog testen..

    bb
    king:

    Dan kun je ook nog geen conclusie trekken dus. Geloof me, dat is de beste optie.

    #18127752

    Het wiel is rond :jerry

    #18127753

    de beste optie..dat zoek ik
    ..maar heb nog geen conclusie …

    ik blijf testen.

    BB
    king:

    #18127754

    @CORSA BB wrote:

    @wim..

    op’n recht stuk trap ik volgas net voor de 4000 toeren begint ie toch te trekken..
    van uit stilstand en dan volgas wegrijden het zelfde liedje aleen hou ik nu volgas.. en hij schakeld veel soepeler over en is de dip kwijt aan het einde van de versnelling.

    en dat doet ie niet met de stekker erop…

    bb
    king:

    De dip die je kwijt ben komt omdat je je vermogen mist, geeft ook een heel ander gevoel met rijden..

    Er is enkel meer souplesse

    Willem

    #18127755

    @CORSA BB wrote:

    de beste optie..dat zoek ik
    ..maar heb nog geen conclusie …

    ik blijf testen.

    BB
    king:

    lekker blijven testen :thumb
    als je maar weet dat een wiel rond is ;)

    #18127756

    ff een rond plaatje ertussen dus… ;)

    ga ik doen.

    bb
    king:

    #18127757

    nog geen rond plaatje but..olie catch can er op gezet…ff het aantal cc meten die er uitkomen met 100 km rijden.

    bb
    king:

    #18127758

    Plaatje kun je gewoon bij de dealer halen, en is niet rond
    ik gebruikte de uitdrukking omdat je het wiel opnieuw wilde uitvinden
    en die is rond, het wiel :jerry

    #18127759

    haha,ja dat weet ik toch..jij noemt het een wiel..ik een hobby ;)
    en er zit al een halve vingerhoed heler vocht in met zo´n 50km sturen.

    bb
    king:

    #18127760

    > EGR klep:
    je moet het ook goed doen he.

    ik heb m op de vorm geknipt, en bijgeslepen, in de vorm van de voet dan de EGR..
    Origineel opel (voor Scherm van een E-kadett gebruikt om een plaatje uit te knippen).

    2x boutgaten erin, beetje gungum erop, en schroeven maar haha…

    > Catchtank:
    Dacht dat mijn X16XE motor gaar was, maar ik heb er knap langer over moeten doen om er uberhaupt vocht in mijn tankje te krijgen.
    5000km was net een bodempje, Echte MOTOROLIE!!! weinig tot geen water.

    Willem

    #18127761

    Zie hier, EGR, originele pakking, originele blindpakking en zelfgemaakte bindpakking.

    #18127762

    De onderste is voor de nieuwere modellen!!!!

    De bovenste voor de oudere modellen, en deze heb je nodig..

    Willem

17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.