Ik stel me eventjes voor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ik stel me eventjes voor

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

Hallo mijn naam is Koki en rijdt al 13 jaar in mijn oude vertrouwde Vectra uit 1993. ( benzine)
    Natuurlijk in de jaren heb ik al heel wat mankementen gehad, maar wel die door een monteur te verhelpen was.
    Sinds vier weken doet mijn vectra raar. Een bocht nemen? Dan houdt hij opeens in en al druk ik de pedaal in hij komt niet vooruit.Laat ik het pedaal los dan wordt hij rustiger en ook dat motorlampje gaat dan weer uit. Thuis neergezet, auto uitgezet en na een half uurtje weer aanzetten…doet niets meer!! Garage na laten kijken, maar potverdrie hij slaat gewoon aan!! Er mee gereden , geen vuiltje aan de lucht!!Volgende dag start ik hem weer , maar niets, nada, noppes. Garage weer gebeld en die zei dat het de Lambda iets kon zijn, laten vernieuwen, nee doet het niet.Er zijn al heel wat dingen voorbijgekomen Bedrading, benzinepomp, carburateur schoonmaken.. Dan de acceleratiepomp?

Mijn vraag …heeft er iemand een beschrijving , tekening van een acceleratiepomp voor mij.Ik heb geen idee waar dat moet zitten en hoe zoiets eruit ziet.

Ik denk dat ik het zelf maar een beetje ga uitvogelen , want die garage wordt rijker, maar ik kom er niet verder mee.
    Jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik er niet zoveel verstand van heb, maar al doende leert men ook .Dus graag enige reactie zou heel fijn zijn.
    Alvast bedankt,
    m v g Koki

Welkom hier :thumb Verder heb ik er ook geen verstand van
    Groet jraaf

Carburateur??? op een 1993 Vectra???

Zal haast niet, de motor zal wel een C14NZ – 1.4i, C16NZ X16SZ – 1.6i, of C18NZ 1.8i zijn

Willem

Tja, ik ben het geheel vergeten, maar 4 jaar geleden is er een Opel Astra motor ingezet uit 1994. :oops:
    Maakt dat enig verschil?
    Ik heb de carburateur gezien toen ze me toonde wat ze schoon gingen maken.
    M v g
    Koki

nope is gelijk

Heb je misschien niet het gasklephuis gezien die ze schoonmaakte?

Het is best mogelijk hoor dat het het gasklephuis was, alleen vertrouwde ik erop dat de monteur wist wat hij zei!
    Maar ben verder gaan snuffelen en ik weet bijna zeker wat er aan de hand is met mijn auto.
    De krukas sensor was bijna doorgesleten…..hoe dat komt? Dat weet ik niet. Heb net een nieuwe krukas sensor gekocht en ga hem er straks inzetten. Niet alleen hoor, die wijsheid heb ik ook niet van mezelf, maar van een behulpzame vriend. :D
    Wordt vervolgd……..

@wim-v6 wrote:

Carburateur??? op een 1993 Vectra???

Zal haast niet, de motor zal wel een C14NZ – 1.4i, C16NZ X16SZ – 1.6i, of C18NZ 1.8i zijn

Willem

Heb er ook 2 gehad hoor Wim :) 1.6s met welgeteld de volle 82 pk :agent

@ Seth:

Klopt, heb ik in de onderhoud ook gehad hier:

1x Vectra-A 1.8S E18NVR 90pk euronorm motor
    2x Vectra-A 1.6S 16SV 82pk (heb ik in de Ascona ook liggen, zo’n 16SV motor)
    1x Vectra-A 1.4S 14NV 70pk (met belgisch kenteken / niet in NL geleverd geweest))

allemaal van VOOR 1992

ja, van 1993 werden hier niet meer verkocht vanaf begin 1992 ivm milieu eisen.

een Astra-F motor vinden met Carburateur is nog moeilijker..

een 1.4 vecra a? dacht dat die pas met een 1.6 begonnen :angel

In nederland wel ja..

In Bels en Germanie, zijn deze zelfs met de 60pk Sterke?? 1.4i geleverd geweest..

Dat zal wel komen, ivm betalen naar motorinhoud / vermogen
    in NL heb je dat niet, daar betaal je naar gewicht, en een 1.6 motor is niks zwaarder dan een 1.4 motor, dus dat haalt niet uit.

Daar komt bij dat de 1.6i zuiniger is als de 1.4 (en dat was de 1.6 al in de kadett, zuiniger als de 1.4)

Willem

heb ik ook weer wat geleerd ;)
    persoonlijk lijkt me een 1.4 ook haast wat te klein voor de auto.
    niet dat de auto te zwaar zal zijn of zo, maar qua formaat haha
    :jerry

Formaat zegt niks he..

een Vectra-A C14NZ / C16NZ weegt nog geen 1000kg

mijn Kadett Caravan C16NZ woog als 925kg (LS) (YL-27-KX) (intikken op http://www.vwe.nl)
    mijn kadett Caravan C16SE woog bijna niks meer als de NZ 930kg (Frisco+) niet meer in VWE te vinden helaas
    mijn eerste kadett (1.2S ohv hatch 1985) woog 830kg (niet meer in VWE):D gewoon lichter als mijn latere Corsa-A 1.6 GSi 100pk van 1990, deze woog 840kg. (YV-15-JG)
    Mijn Ascona 1.6S Hatch weegt 1006kg op kenteken (RH-13-XN)

Willem

@ Wim: Ja heb je gelijk in. Waren beide Vectra A1 van ’89 en ’92… king:

@ soepkiepe: 1.4 is wel degelijk op een Vectra A gemaakt hoor, zijn enkel (toch in België) zo goed als niet verkocht omdat deze motor toch net te licht is voor de Vectra. Zijn ook op de A2 niet meer geleverd geweest dacht ik maar pin me daar niet op vast (Wim corrigeert me wel als het niet is ;))

Ben indertijd met een maat van me ook naar eentje gaan zien voor hem als 1e wagen en gaan testrijden. Mag je eerlijk zeggen: Daar wil je niet inzitten als je snel naar je werk wil vertrekken want kan je beter effe de fiets neme :D 1.6s is al niet veel soeps maar 1.4; kan je beter een brommer kopen :jerry

Grtz Seth

dat is ook waarom ik het over het formaat had.
    achter een vectra ben je eerder geneigd een gevulde aanhanger achter te gooien dan een corsa.
    in verhouding kun je in feite dan wel beter de corsa pakken aangezien deze van zich zelf al aardig lichter is ;)

had ook al een klein beetje verwacht dat ik wel reactie zou krijgen over dat ik het over het formaat had ;)
    maar met de reden denk ik wel dat je het snapt ;)

Corsa-A 1.2i 45pk: Daf 400 Turbo diesel aanslepen, moest het dorp rond haha…
    Corsa-A 1.2S OHC 55pk: Kar 1300kg, Geen probleem hoor..
    Kadett-E 1.6i C16NZ 75pk: Autoambulance 600kg, 1400kg zware VEc-B diesel erop huppa non problemos
    Vectra-B 2.5 V6 170pk: autoambulance 600kg, daarop 2000kg stenen, no prolem .

haha…

Welkom hier koki.
    Mijn corsa b gsi woog al 930 kg :wub .
    Was wel een heel leuk autootje.

Gr Jurgen,

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.