Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement …

Forumindex Forums Techniek Cih Ik heb hier een c30ne met 2.5 motronic motormanagement …

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260633

    Ik heb hier een c30ne met 1.5 motronic motormanagement , geen 2.5 ….

    Het plan is om hier een dampgasinstallatie in te gaan bouwen ..
    Ik heb al wat informatie bij elkaar proberen te sprokkelen voor wat betreft het ” voor de gek houden ”
    van het motormanagement maar het een en ander is me nog niet helemaal duidelijk ..
    injectorsimulatie , lamdasignaal wegnemen , etc etc ..
    Ik ben elektronisch goed onderlegd maar denk niet dat het nodig is om het wiel uit te gaan vinden haha .

    OK ik weet dat je de zaak kunt omzeilen door een gewone hall ontsteking te gaan gebruiken maar dit is niet wat ik voor ogen heb …
    Ik wil de zaak ori houden en om kunnen schakelen van euro naar LPG ..

    Tips zijn dus welkom

    Gert

    _________________
    B 1 de kikker ..

    #18173580

    kan toch op de zelfde manier als bij een 30e?

    #18173581

    Nee , Dat kan niet Hans

    Het Jetronic systeem is een ”DOM “” systeem wat werkt op een heel ander principe dan het Motronic 2.5 …
    Hierbij heb je te maken met allerlei variabelen die op elkaar inspelen voor het bepalen van het juiste ontstekingstijdstip en de in te spuiten hoeveelheid benzine …
    Variabelen zoals ,, lambdawaarde , inlaatluchttemp , motortemperatuur , pingelsensoren en wat nog meer …
    De combinatie van die variabelen word vergeleken met inspuitwaarde,s in het ROM geheugen [ CHIP] en aan de hand daarvan word ook het onstekingstijdstip en de brandstofhoeveelheid bepaald .

    Jetronic is simpeler , en analoog …

    Maar ik wil graag het motronic systeem behouden ….

    Gert

    #18173582

    Dus gewoon het omkeren van benzine ipv Lpg of andersom werkt niet.?

    #18173583

    Hm Ghnz ,, Ik dacht dat jij hier toch ook al wat ervaring mee had gezien je zescilindergeschiedenis , of had jij er nou gewoon voor het gemak een jetronic spruitstukkie opgezet ,, :D

    Ik heb het bij een vectra 1.6 al eens geprobeerd op de ” ouderwetse ”’manier maar dit was geen succes , heb een paar luchtfilterhuizen versleten … ehm opgeblazen … :shock:

    De uitlaatgaswaarde,s komen op LPG niet overeen waardoor het motormanagement er alles aan doet om dit wel voor elkaar te krijgen ..
    Ontsteking word vervroegd ,,, BOEM …..

    Blok is overigens in perfecte conditie !! … Heb maar tien meter gereden en nu al een lekke band !! king:
    :wtf

    #18173584

    Zelf geen Lpg bij de hand gehad in dergelijk geval.

    Heb wel een c30ne op Lpg laten draaien,
    Maar dan wel zonder de jetronic besturing,
    deze motor draaide enkel op Lpg.

    Een andere c30ne heb ik enkel op benzine laten lopen
    met het motronic 2.5 systeem

    #18173585

    Als ik het echt niet voor elkaar kan krijgen is dat ook de laatste optie ..
    Heb dan alleen maar een 6 cil stroomverdeler nodig ..

    Maar vooralsnog waag ik eerst een poging …

    Word zowieso nog een klus om de hele zaak netjes in de kikker te krijgen , maar daar hebben we de hele winter voor .. king:

    #18173586

    Aaaa betreft die groene b1

    Mooie kar man!

    #18173587

    :thumb

    #18173588

    ligt er meer aan welke merk en type je wilt gebruiken…. dan pas kan je er antwoord op krijgen..

    #18173589

    Daar ben ik duidelijk in ,,,,,als je eerst eens goed leest had je dat kunnen lezen ..
    Het gaat om een DAMPgassysteem …. :jerry

    Ik zoek nog een mengstukje voor op de inlaatbuis btw ….

    Grt

    #18173590

    ja begrijp ik, dampgas systemen hebben doorgaans eigen computer en kabelboom welke je op de motorkabelboom aansluit, ook de injectie onderbreker en lambda signaal en toerental signaal draden.

    dus als je een merk en type in gedachten hebt , heb je alleen nog maar het schema er bij nodig….

    #18173591

    ACH SO !!!

    Met dampgassysteem bedoel ik een systeem met enkel een verdamper en een mengstuk ,, verder nada …
    Ok je hebt ook dampgassysytemen die geregeld zijn maar zo,n systeem heb ik niet voorhanden ..

    MAAAARRRR ,,, ALS ER IEMAND EEN LPG SYSTEEM VAN EEN SENATOR MET MOTRONIC 1,5 HEEFT !!
    hou ik me aanbevolen ….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.