Ik heb een vraag over mij Opel Astra GTC Z16LET.

Forumindex Forums Modellen Astra Ik heb een vraag over mij Opel Astra GTC Z16LET.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Ik ben op zoek naar inlegfilter maar zie veel verschillende meningen over met en zonder olie dus de green filters, pipercross en dan een k&n filter. Ik kan over deze motor ook weinig vinden over inlegfilters en eigenlijk de enige waarvan erbij staat dat hij past kom ik uit op een green filter of k&n filter wat raden jullie aan?

Wat wil je bereiken met een ander filter?

Onderin wat meer kracht is niet veel maar een beetje is altijd goed een open luchtfilter moet koude lucht zijn en dan moet ie wel ergens onderin komen maar ook schone lucht naar binnen trekken dus wil gwn de originele behuizing behouden.

<p style=”text-align: left;”>Ik kan sowieso weinig vinden over deze motor kwa aanpassingen van intake.
    Ps, ben ook nieuw op dit forum</p>

gr Seb

kijk eens in de bovendeksel van je luchtfilter, zit daar het pijpje nog in dan haal die er maar uit, dan wordt de luchtstroom bij lage toeren sneller en dat geeft je iets meer trekkracht onderin.

filters met olie heeft vaak een probleem met de luchtmassa meter.

Oke bedankt ik ga morgen even kijken of het pijpje er nog in zit maar een pipercross of green filter is zonder olie toch alleen die K&N is dan met olie geloof ik?

ik het er ooit eens een blauw filter ingehad die was zonder olie, geen idee meer wat voor merk het was, maar echte merkbare verbetering gaf dat niet, het uithalen van het pijpje wel.

Heb nu het onderste pijpje verwijderd en het gat dat overbleef dicht getaped.
    ga zo even testen het bovenste pijpje laat ik zitten die kan ik er alleen uithalen als ik hem eruit zaag krijg hem niet zonder schade aan de deksel eruit.
    nu nog kijken wat voor lucht filter element ik erin ga doen een geoliede of een droge ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.