Iets kapotgemaakt maar wat is het?

Forumindex Forums Modellen Tigra Iets kapotgemaakt maar wat is het?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Goedemiddag,

Ik was vandaag bezig onder de motorkap mijn koplampen te vervangen en ik zag dat een rond klepje (zie foto) loszat van iets waarvan ik niet weet wat het is. Tikte het kapje eraf en nu is het afgebroken en gaat het dus niet meer dicht. Er zit een soort filter in.

Probleem is, ik moet deze week terug naar huis voor apk (donderdag) maar ik ben momenteel bij familie 200 km van huis.

Kan ik het klepje tijdelijk dichtplakken met wat tape en het donderdag repareren of kan ik er absoluut niet mee rijden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet Mick

Is je secundaire luchtpomp.. Ben je niet verplicht im te hebben voor de apk.. Dichtplakken kan.. Afkoppelen kan ook..

Ik ben nog nooit zo snel van een ‘shit wat nu…’ gevoel naar een goed gevoel gegaan :P

Bedankt Bart!

Graag gedaan.. Zorgt ervoor dat de katalysator snel warm wordt..

Die pomp werkt ook alleen maar de eerste 30 seconden hoog uit.. Verder doet het niks als de motor eenmaal loopt

Okay, laat hem voorde zekerheid wel repareren donderdag. Bedankt voor de info!

Gewoon stekker van de luchtpomp loskoppelen en nooit meer naar om kijken. Iedereen sloopt hem er eigenlijk altijd uit.

En vacuimslangetje lostrekken van het potje bij je uitlaatspruitstuk.

Schroefje in het slangetje draaien zodat deze dicht is.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ik heb die pomp nog wel liggen, mag je voor niks ophalen

Kan het geen kwaad iets af te koppelen wat een auto nodig heeft? Lijkt me toch dat een fabrikant het er niet voor niets op/aangezet heeft.. ?

Vaak zitten er ook dingen of i.v.m. de eu regels en emissie eisen… Dus dat heeft dan niks te maken met fabrikanten

@Geeviz wrote:

Kan het geen kwaad iets af te koppelen wat een auto nodig heeft? Lijkt me toch dat een fabrikant het er niet voor niets op/aangezet heeft.. ?

Auto heeft hem absoluut niet nodig!
    Is een onzin emissie/mileu maatregel geweest

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.