iemand een antwoord mbt koelvloeistof

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) iemand een antwoord mbt koelvloeistof

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245487

    hoi mede opel liefhebbers.

    mijn auto lekt ietwat koelvloeistof. onlangs is de radiateur vervangen en ook de slang die naar de turbo gaat.
    systeem is onder druk gezet maar nergens zit een lek volgens de garage. waterpomp is ook nog goed. slangen geen scheuren.
    hij lekt aan de passagiers zijde vlakbij oliecarter.

    misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn.

    groet dikkeminne

    #17977878

    Toch waterpomp zou ik zeggen :hmmz

    Maar wat zou kunnen is dat er in een slang of iets een lek zit dat alleen lekt als de boel warm is.
    Heb ik een keer gehad op een auto, heb me rot gezocht totdat ik het vond :(

    #17977879

    @corsa
    als de boel warm is lekt hij niet. alleen als hij afkoelt lekt hij.
    waterpomp zit er nog geen 20.000km in
    slangen lijken droog te zijn, ook geen sporen bij het blok

    #17977880

    dat zegt niks hoe lang die waterpomp erin zit.
    kan altijd zijn dat hij lekt.

    goed onder druk zetten als de auto koud is.
    het lieft de hele nacht ofzo ;)

    #17977881

    Denk eerder dat het zo is:

    Als hij warm is dan verdampt het en zie je het niet lekken, als hij koud is verdampt het niet en zie je m lekken.

    ik vermoed waterpomp of montage dichting hiervan.

    willem

    #17977882

    Of het zou tevens nog de buis of oliekoeler aan de achterzeide van je blok kunnen zijn.

    #17977883

    @haasje
    over welke buis hebben we het dan.
    systeem is op druk gezet bij de garage voor 1.5 uur. geen lek gevonden.

    #17977884

    koppaking mischien?

    #17977885

    geen witte drap op oliedop aanwezig. koelvloeistof zit niets doorheen (geen olie)
    wijst niet op de lekke koppakking

    #17977886

    koppakking kan ook naar buiten gaan lekken.
    komt niet heel vaak voor maar gebeurt wel.

    #17977887

    kep ook geen witte rookpluimen bij warme moter en reservoir tankje borrelt ook niet

    #17977888

    nee klopt hier heb je dan ook geen last van.
    dit heb je alleen als het kanaal richting je verbrandingsruimte door is.
    als het kanaal naar buiten door is heb je geen drap,rook of bubbels.
    maar kan ook nog bij je inlaat spuitstuk weg komen.

    #17977889

    auto net opgehaald bij de garage. heeft er en nacht gestaan. je raad het al geen lekkerij.
    auto is weer op druk gezet en geen lekkage tevinden. ook bij het blok geen sporen zei de garageman. waterpomp lekte ook niet.
    moest het maar even goed in de gaten houden, (daar heb ik wat aan)

    #17977890

    hoeveel moet je bijvullen dan per 100 km

    #17977891

    dat ga ik nu maar bijhouden. heb ik nog niet gedaan. lag alleen koelvloeistof op de garagevloer. de zaf is de enige auto die erin staat.
    zijn steeds druppels op de grond vd garage.

    #17977892

    is het zeker weten koelvloeistof? Kan ook de afwatering zijn van je airco, die zit daar ook beetje ruim gezien ;)

    #17977893

    airco heb ik amper aangehad. 1 keer tot nu toe in januari.
    maar airco afwatering is niet rood/roze van kleur lijkt me.

    #17977894

    als het koelvloeistof is moet je het kunnen ruiken lijkt me, en zeker wanneer de boel warm wordt.
    mvg matty

    #17977895

    je kunt er beter aan proeven.
    koelvloeistof is zoet.
    niet opdrinken uiteraard :jerry

    is het geen bakolie?
    die is ook rood

    #17977896

    @gsi racer

    is idd zoetig. en prikt een beetje op je tong. duidelijk koelvloeistof
    wat er op de garagevloer ligt is ook helder van kleur, zit niets doorheen (olie etc)

    #17977897

    dan is het indd kvs.
    vraag me af of de garage het wel goed gedaan heeft dan?
    er moet toch echt wel iets uit komen als je hem onder druk zet.
    zowiezo als het ook op de vloer ligt ;)

    #17977898

    sinds garagebezoek lekt hij niet meer??
    misschien heb ik wel een geest in de auto.
    kep wel het idee dat als ik een keer goed doorgas dat hij dan wel lekt, maar misschien spuugt hij via het overdruk wel kvs eruit

    ik houd het in de gaten

    #17977899

    De grootste druk op je slangen en dergelijke krijg je als je de auto goed warm weg zet en uit doet (hot shutdown heet dit en laat hem dan een paar uur staan) ik heb dit op me werk ook meerdere malen gehad bij voertuigen (zit in speciale voertuigen industrie) dan is alles door de warmte lekker uitgezet en kan bijvoorbeeld de druk op slangklemmen groter worden door het uitzetten.bij een koude motor of afperstest is die dan dicht en met testrijden gaat die dan toch lekken. heb je zelfs bij deze methode geen lekkage dan moet het haast wel iets anders zijn.

    Groeten Martin

    #17977900

    gisteren een stuk +100km gereden met zaffie. in de garage teruggezet en ik kijk net. je raadt het al, ligt er weer een plasje kvs.
    denk toch maar de waterpomp vervangen. dis riem is er een keer afgeweest, misschien is er daardoor ruimte gekomen op de dichting vd waterpomp. weet het anders ook niet.

    #17977901

    ik zou toch eerst gaan zoeken, die lekkage MOET te vinden zijn als je kvs op de grond hebt liggen?
    waar kom je vandaan?
    anders maak je maar eens een afspraak bij ons op het werk :thumb

    waterpomp zomaar gaan vervangen vind ik een beetje te snel om zomaar te doen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.