Iemand bekend met dit toplager?

Forumindex Forums Modellen Astra Iemand bekend met dit toplager?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

Via wat zoeken op het net kwam ik hier http://hottuning.nl/shop/products/display/7729/#. Toplager kost 15 euro, lijkt mij, in vergelijking met andere aanbieders, erg goedkoop.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

nou met twee jaar garantie zou ik het wel willen proberen voor die prijs

Ze zitten er inmiddels onder, dus het past in ieder geval. Als ze kapot gaan laat ik het wel even weten :hmmz

Is het rubber aan de bovenkant ? Of is het metaal

En je krijgt het zoals op de foto? Bij mijn Astra zijn die rubbers boven in helemaal stuk

Ze waren bij mij ook aan het scheuren. Dit is apk afkeur. En ja, je krijgt ze zoals op de foto, hoe anders? Zo horen ze toch te zijn?

Denk dat ik er dan ook maar eens 2 ga bestellen

Dus…

Na een maand of 7 zijn ze versleten. :shock:

Het rubber begint rondom te scheuren en bij sturen hoor ik af en toe een “kloink, “.
    Beetje jammer, maar was voor dit geld ook wel te verwachten. Ik zal van de week maar eens op zoek gaan naar nieuwe.

edit:
    vraagje, Als ik zoek op “camberplates” dan vind ik allemaal mooi spul, maar zonder rubber zoals in de originele. Hoe werkt dit dan? Want ik zou denken dat het rubber er niet voor de grap in zit.

Nou ik heb ze er dus ook onder zitten nog niet zo lang.
    Maar scheuren ook aardig
    Volgende woorden voor mij wel gewoon moog

Sent from my RM-846_eu_euro2_357 using Tapatalk

edit:
    vraagje, Als ik zoek op “camberplates” dan vind ik allemaal mooi spul, maar zonder rubber zoals in de originele. Hoe werkt dit dan? Want ik zou denken dat het rubber er niet voor de grap in zit.

je levert een stuk comfort in. in een orgineel toplager zit een kogel lager voor de draaiende beweging.
    voor de andere bewegingen van de veerpoot is het rubber.
    bij een camberplate zit er een “unibal ” kogel van ca 30mm in de plaat die alle bewegingen van de schokdemper opvangt.
    maar trilling ed worden dan wel aan de carrosserie doorgegeven

wat ik gehoort heb over camberplates
    is dat je chassis bij de veerpoten kan scheuren wat normaal gesproken dat rubber opvangt aan trillingen en andere gekkigheid

camberplates is vooral voor de auto sport en die rijden geen 10k km per seizoen.
    en meestal worden die carosserien door gelast als die volgen het regelement is toegestaan

Maar niet aanteraden voor dagelijks gebruik…

Sent from my RM-846_eu_euro2_357 using Tapatalk

ik heb ze bij mij 2 mnd geleden ongeveer vervangen, heb ze toch ergens anders besteld, waren geloof ik 38 euro per stuk

Ok dat is duidelijk. Ik ga op zoek naar goede.

Bedankt voor de antwoorden!

Ik ben er inmiddels achter dat er veel merken zijn, Febi, SKF, Monroe, QH, Sachs, KYB en nog vast wel een aantal. De prijzen lopen uiteen van 15 euro tot ruim 80. Wat is een goed merk of, misschien beter, wie levert goede?

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Niemand? :(

febi, skf, monroe, sachs zijn prima. Ik monteer vaak van Monroe.

QH met een grote boog omheen lopen.
    ik monteer moog, monroe, of febi.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.